Paljonko häät maksaa?
Kommentit (20)
Pk-seudulla 10-20k€
Isoissa kaupungeissa n 10-15k€
Muualla voi päästä n 5-10k€
Olettaen keskimääräisen n 80-90 vierasta.
Hintaan vaikuttaa erityisesti henkilökunnan määrä (tarjoilijat, pitopalvelu, livebändi yms). Ravintola ja erityisesti alkoholitarjoilu ravintolassa nostaa hintaa.
Järjestelyapu ei paljon kustannuksia laske..
Marinin häät maksoi 23 tonnia. Huhhuh. Boris Johnssonillakin tais olla vaatimattoammat.
Riippuu ihan millaiset, missä ja kuinka paljon vieraita. Me saatiin järkättyä 7K pk-seudulla 60-vieraan häät. Oli ruuat, juomat ja kauempaa tulleille tarjottiin majoitus. Tästä tosin jo 6v aikaa. Mut 10K kun varaa niin ei tarvi ihan kaikessa kitsastella.
Liikaa
Häät ovat aina niin kovin tylsiä.
Jos olet pääministeri niin hinnalla ei väliä, koska sen voi aina maksattaa veromaksajilla.
Maistraatissa virka aikana maksuton
miehelle ne maksaa erotessa puolet miehen omaisuudesta
Vierailija kirjoitti:
Maistraatissa virka aikana maksuton
Maistraatissa voi saada avioliittoon vihkimisen, ei häitä. Ihan yhtä kallista / halpaa on kirkossa vihkiminen ja senkin voi tehdä vaikka kirkkoherranvirastossa kahden todistajan läsnäollessa.
Häät on se juhla.
Vierailija kirjoitti:
Teilläkö on sellainen avioehto, että vaimon omaisuus ei ole avio-oikeuden alaista omaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teilläkö on sellainen avioehto, että vaimon omaisuus ei ole avio-oikeuden alaista omaisuutta?
tarkoitin niitä 99,999% avioliitoista, joissa nainen valitsee itseään rikkaamman miehen
5 000-15 000 euroa, jos tulee vieraita enemmän kuin kourallinen. Enemmänkin saa menemään helposti jos halua luksusta tai paljon vieraita ja vähemmällä pärjää jos on vähän vieraita ja pihistelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tarkoitin niitä 99,999% avioliitoista, joissa nainen valitsee itseään rikkaamman miehen
niissä lopuissa tapauksissa, joissa nainen on rikkaampi, nainen kyllä huolehtii avioehdosta. viimeistään naisen suku painostaa siihen
Meillä oli vain 30 hengen häät pääkaupunkiseudulla niin oltiin varattu 5000 euroa, alitettiin budjetti. Iso vanha huvila meren rannalta kesäviikonlopuksi, pitopalvelu ja toiveiden mukaan tehty hyvä italialainen buffee, itse tehtiin koristelut, miehen puku ja oma juhlamekko oli hankittu reissulla vuotta aiemmin, ei ostettu uusia sormuksia, kampauksen tein itse, samoin meikin, pyydettiin hyvä DJ, eli satsattiin paikka- ja pitopalvelupakettiin sekä ohjelmaan. Runsas alkoholitarjoilu haettiin monta kuukautta aikaisemmin Virosta. Yhteensä rahaa meni 3500 euroa, ja saatiin hääreissukassaan rahaa. Valittiin yhdessä kolme tärkeää elementtiä ja säästettiin lopuissa.
Hääkustannukset on vain hyvin pieni kuluerä avioliitossa esimerkiksi 50 vuoden periodilla. Asunnot, autot, toivotut- ja vahinkolapset jne. Niihin uppoaa miljoonia vuosien saatossa.
Pitopalvelu n.30e-70e/hlö (riippuen menusta ja kakusta)
Bändi n.1000e/2x45min (halvemmallakin saa, mutta sutta ja sekundaa)
Juomat saksasta tilaamalla 7e/hlö
(Viiniboxista 5 lasillista, pari siideriä, olut ja boolia 4kuppia)
Tilavuokra 300e-800e
Majoitus; leirintäalue alkaen n 50e/4hlö mökki, hotellihuoneet n.100e/2hlöä
Vaatetus 100-1000e (käytetty, uusi tai vuokra määrittää hinnan)
Koristeet materiaalin mukaan 50e-500e, jos itse tekee (huom. Pöytäkoristeet, salin koristeet, kyltit ja muu rekvisiitta)
Sormukset, valokuvaus, kiitoskortit, hääkuljetus ja henkilökohtaisten korttien sukunimimuutos (jos sellaisen tekee) ovat hinnoiltaan juuri sen tasoisia mitä on valmis maksamaan.
Hmm, lasketaanpa:
Mun mekko 40 eur
Miehen solmio 20 eur
Polttoaineet naapurikaupungin maistraattiin 10 eur
Puistopiknik-eväät 50 eur
Jos ei sormuksia lasketa mukaan niin reilu satanen siis! Ja hieno päivä oli.
Niin ja häälahjoja saatiin jälkeenpäin yli tonnin arvosta, eli käytännössä tienattiin :D
minun mielestä 5-8 tuhatta jos siinä on paljon vieraita.
Vaikea sanoa kuin paljon vieraita , hääpaikan vuokra, ruoka , jos tarjoilu, hää koristelut, hääpuvut, hääauto?, kutsut, kiitos kuvat, hääkimppu, hääkampaus, hää meikki, hääkuvaukset.
Tuossa tulee jotain mieleen
Osan voi itsekin tehdä ja kaverien avustuksella.
Itsellä meni eniten rahaa hääauton ostoon, ja vähiten hääkinppuun koska tein itse luonnon kukista.
Ruokaa menee paljon jos paljon vieraita, ja paikka pitää osittain sen mukaan valita että kaikki mahtuu. Joissakin paikoissa pitää itse hommata astiat.
Kannattaa suunnitella, kysyä ja laskea kaikki tarkkaan sillä säästä kun ei sitten tule yllätyksiä niin.