Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnea teille etätyöläisille, jotka tajusitte varata lomaviikot kesäkuulle!

Vierailija
31.05.2021 |

Te tietotyöntekijät, jotka olette heinäkuussa töissä - onko teillä töitä silloin oikeasti? Miten päivät kuluvat?
Miten ootte nähneet parhaaksi järjestää lomanne, mikä aikataulu?

Itse päädyin pitämään lomani jälleen heinäkuussa, mutta nyt harmittaa, että olisi pitänyt valita toisin. Heinäkuussa 90 prosenttia firmasta on lomalla, eikä Suomessa / meidän alalla tapahdu mitään. Veikkaan, että etenkin nyt etätyöaikana heinäkuussa lähinnä pidetään työpuhelinta auki ja tarkistetaan kerran päivässä sähköpostit. Voi vitsi, kun olisin tämän talvella lomia varatessa tajunnut! Olisin voinut pitää oikeaa lomaa kesäkuun ja sitten heinäkuun olla nimellisesti töissä, mutta todellisuudessa mökillä tai reissussa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista. Itse toiminkin juuri noin, että kolme virallista lomaviikkoa nyt kesäkuussa ja sitten, kun kaikki muut juhannukselta lähtevät lomalle, niin palaan itse töihin. Ja tiedän jo nyt, että tosiaan riittää lähinnä se, että vastaan työpuhelimeen, jos se soi. Tuskin soi.

Vierailija
2/3 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin tätä jonakin vuonna, mutta idea on parempi kuin käytäntö. Joo, hiljaista on meilläkin heinäkuussa, mutta en mä pääse mihinkään lomamoodiin, kun kuitenkin pitää sähköposteja tarkistella ja puhelinta pitää auki. Lisäksi kauhea syyllisyys ja pelko persiissä, jos sitten lähtikin kesken työpäivän pitkälle lounaalle tai häipyi mökille jo torstai-iltana, että huomaako joku ja yrittääkö nyt sitten just sillä hetkellä pomo soittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän aina kesälomani alkukesästä ja olen heinäkuun töissä. Meillä sama tilanne eli kaikki asiakkaat on lomalla heinäkuun. Hiljaista on, mutta ei haittaa. Olen tehnyt etätöitä jo vuosia. En kuitenkaan lähde heinäkuussa minnekään reissuun, mutta puuhaan kaikenlaista kotona tai pihalla. Kännykkä ilmoittaa äänimerkillä, jos tulee sähköpostia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi