Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikaisemmin ei saanut ajaa moottoritiellä kevytperävaunu perässä 120km/h?

Vierailija
31.05.2021 |

Hyvin tuo näyttää nyt sujuvan, kun rajoitukset poistuivat.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa vieläkään, mutta valvonnan puutteen vuoksi monet silti ajaa.

Vierailija
2/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, rajoitukset ei poistuneet vaan rajoitus muuttui 80 km/h -> 100 km/h. 120 on yhä laitonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hivenen järkeä omaava päässyt hommiin liikenneasioista päättäviin elimiin. Sai pakujen kiusa nopeusrajoituksenkin pois.

Vierailija
4/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiet ja autot on nyt parempia, mutta liikennerajotukset on keksitty 70-luvulla ku ajeltiin Trabanteilla ja Anglioilla jotka oli helvetin vaarallisia ja hallitsemattomia. Moottoritien kesärajotukset vois olla hyvillä teillä 140 km/h.

Vierailija
5/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa vieläkään, mutta valvonnan puutteen vuoksi monet silti ajaa.

Tämä. Valvonta on täysin olematonta.  Miten on mahdollista ajaa Helsingin valtaväyliä, esim. Tuusulanväylää, alusta loppuun ja takaisin ilman, että matkalla näkyy yhtäkään poliisiautoa tai moottoripyörää?  Tuolla tiellähän tulisi ehdottomasti olla jatkuvasti ainakin yksi partio sahaamassa edestakasin ja valvomassa.  Sama kehäteillä.

Mutta eipä ole. Miksi?

Vierailija
6/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiet ja autot on nyt parempia, mutta liikennerajotukset on keksitty 70-luvulla ku ajeltiin Trabanteilla ja Anglioilla jotka oli helvetin vaarallisia ja hallitsemattomia. Moottoritien kesärajotukset vois olla hyvillä teillä 140 km/h.

Saataisiin Saksa- tyyliset kunnon ketjukolarit arkipäiväisemmiksi.

Maaseudulla rajoitus voisi olla 150-160km/h.

Voisivat pitää ne tien pientareella pyöräilevät kakarat kotona tai kuskata autolla naapuriin.

Myöskin pitkien kärryjen ja isojen työkoneiden kanssa liikkuvat traktorit pitäisi kieltää maanteiltä, pysyköön pellolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiet ja autot on nyt parempia, mutta liikennerajotukset on keksitty 70-luvulla ku ajeltiin Trabanteilla ja Anglioilla jotka oli helvetin vaarallisia ja hallitsemattomia. Moottoritien kesärajotukset vois olla hyvillä teillä 140 km/h.

Oli kyllä autojakin huomattavasti vähemmän -70 luvulla: N. 800 000

Nykyään jotain 5-6 miljoonaa. Toki autoilun alkuaikoina, vaikka pitäjässä vain kaksi autoa, nekin saattoi ajaa kolarin.

Vierailija
8/8 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiet ja autot on nyt parempia, mutta liikennerajotukset on keksitty 70-luvulla ku ajeltiin Trabanteilla ja Anglioilla jotka oli helvetin vaarallisia ja hallitsemattomia. Moottoritien kesärajotukset vois olla hyvillä teillä 140 km/h.

Oli kyllä autojakin huomattavasti vähemmän -70 luvulla: N. 800 000

Nykyään jotain 5-6 miljoonaa. Toki autoilun alkuaikoina, vaikka pitäjässä vain kaksi autoa, nekin saattoi ajaa kolarin.

70- luvulla liikenteessä kuolleiden määrä nousi tuhanteen henkilöön per vuosi. Tieltä suistuminen sähkö- tai puhelinpylvääseen maantienopeudella tiesi jokseenkin varmaa kuolemaa.

Autojen kanssa leikittiin rallikuskia, Minejä ja Triumph Heraldeda sitten kääriytyi puiden ja pylväiden ympärille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan