Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokasin, hävettää

Vierailija
30.05.2021 |

Otin töissä erään vitsinä sanotun asian turhan vakavasti ja kilahdin. Tuli sitten lähetettyä työkaverille viestejä, joissa analysoin, mitähän se vitsin sanoja sillä tarkoitti. Tuli myös sanottua vähän pahasti eräistä ihmisistä. Työkaveri kyllästyi jankkaamiseeni ja sanoi, että nyt riittää. Pelkään, että ystävyys loppui tähän.

Taustaa: Perheenjäseneni sairastui vakavasti, ja olen ollut melko äärirajoilla viime aikoina. Töissä tilanteeni tiedetään kyllä, mutta silti minua pidetään varmaan huumorintajuttomana ja hankalana tyyppinä. Huominen töihinmeno ahdistaa. Nolottaa oma käytös.

Auttakaa, puhukaa minulle järkeä, mitä tahansa!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanp että sulla on ollut stressiä ton perheenjäsenen takia.

Vierailija
2/9 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie pullaa kahvipöytään ja pyydä anteeksi selkä suorassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa muu auta kuin puhua tuon ihmisen kanssa tuo tilanne läpi, ja selitä hänelle tuo tausta. Itse ainakin arvostaisin kovasti pahoittelua ja keskustelua väärinymmärryksestä. Voi olla että kaverillasikin olisi syytä pahoitella kun kerran hermostui sinulle.

Vierailija
4/9 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo pahoitellut viestejäsi työkaverille? Pyydä anteeksi ja sano, että nyt meni överiksi. Älä selittele asiaa sen enempää ja jatka eteenpäin. Älä lähettele viestejä enää, vaan hoida asia ihan puhumalla.

Jos käytöksesi on impulsiivista töissä ja muualla, niin mitä keinoja olet käyttänyt tuollaisen hillitsemiseen? Vai oliko vitsi tosiasiassa sellainen, mikä ei ollut lainkaan hauska, mutta duunissa vain on tapana hyväksyä surkeat vitsit, jotka ovat epäasiallisia muita kohtaan? Jos noin oli, niin et ole ollut väärässä kun puutuit asiaan.

Vierailija
5/9 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun vastasitte, arvostan sitä. 

Vaikka tiedän ylireagoineeni, mielestäni vitsi oli törkeä. Kyseessä oli sellainen juttu, jonka voisi ehkä heittää läheiselle kaverille, mikäli leikkimielinen naljailu on tapana. Kyseinen ihminen ei kuitenkaan tunne minua kovin hyvin, joten koen hänen ns. tulleen iholle. 

- ap

Vierailija
6/9 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö sitä pesäpallomailalla ja sano vihaavasi häntä sydämesi pohjasta! En antaisi periksi.

Vierailija
7/9 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo pahoitellut viestejäsi työkaverille? Pyydä anteeksi ja sano, että nyt meni överiksi. Älä selittele asiaa sen enempää ja jatka eteenpäin. Älä lähettele viestejä enää, vaan hoida asia ihan puhumalla.

Jos käytöksesi on impulsiivista töissä ja muualla, niin mitä keinoja olet käyttänyt tuollaisen hillitsemiseen? Vai oliko vitsi tosiasiassa sellainen, mikä ei ollut lainkaan hauska, mutta duunissa vain on tapana hyväksyä surkeat vitsit, jotka ovat epäasiallisia muita kohtaan? Jos noin oli, niin et ole ollut väärässä kun puutuit asiaan.

Olen pahoitellut ja pyytänyt anteeksi. 

En ole erityisen impulsiivinen. 

Viestisi loppuosasta olen pitkälti samoilla linjoilla: työkaverit voivat heittää keskenään läppää, mikäli se on kaikille ok, mutta uudet työntekijät on parasta jättää sellaisen ulkopuolelle. Kritisoin työpaikan vitsailukulttuuria, ja nyt minut on ilmeisesti leimattu huumorintajuttomaksi.

- ap

Vierailija
8/9 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestisi loppuosasta olen pitkälti samoilla linjoilla: työkaverit voivat heittää keskenään läppää, mikäli se on kaikille ok, mutta uudet työntekijät on parasta jättää sellaisen ulkopuolelle. Kritisoin työpaikan vitsailukulttuuria, ja nyt minut on ilmeisesti leimattu huumorintajuttomaksi.

- ap

Vitseillä voi kiusata ja halventaa muita ja jos tällaista on työpaikallanne, niin se on kyllä tosi ikävää. Harmi, että ehdit jo pyytää anteeksi, asiaan puuttuminenhan oli aiheellista.

Vierailija
9/9 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Vitseillä voi kiusata ja halventaa muita ja jos tällaista on työpaikallanne, niin se on kyllä tosi ikävää. Harmi, että ehdit jo pyytää anteeksi, asiaan puuttuminenhan oli aiheellista.

Kiitos viestistäsi. Minusta vitsi osoitti sanojaltaan jonkinlaista epäammattimaista asennetta. Ilmeisesti hän kuvitteli tuntevansa minut, vaikka ei tunne. Itse pidän ihmiset käsivarren mitan päässä. 

Se työkaveri, jolle tästä puhuin, puolusteli sanojaa ja totesi "Itselleni on heitetty pahempaakin, mutta en siitä loukkaantunut. Kaikki sille nauroivat." Mutta miksi asian täytyy olla noin? Miksi ei saisi pahoittaa mieltään?

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi