Suosittele kirjaa
Uutta lukemista etsin, erityisesti Suomalaisia kevyitä kirjoja mukava lukea, mm Katajamäki-kirjasarjan olen lukenut, Enni Mustosen tuotantoa, Jylhäsalmi, Koskenniska, Amanda Vaaran kirjat... Ei toki ole pakko olla suomalaisen kirjoittama mutta tuossa lähinnä esimerkkejä niistä mitkä on mukavan kevyttä kesälukemista :)
Kommentit (13)
Joko kaikki Kaari Utriot on luettu?
Eeva Joenpelto laatukirjailija, mutta ei ole raskasta luettavaa.
Iijoki-sarja, niin ymmärrät sinäkin jostain jotain. Juice luki sen kait 7 kertaa läpi.
Kiitos vinkeistä! Lisääkin saa ehdottaa :)
Vera Valan dekkarisarja ja uusin kirja Aprikoosiyöt on kuin tehty kesällä luettavaksi. Ihanaa Italia-kuvausta, jännitystä ja romantiikkaa.
No ei ole kyllä Westend mitään kevyttä lukemista.
Puuvillatehtaan varjossa on Mustosen kirjojen tapaimen. Mustosen kirjat ovat ehkä vähän kevyempiä.
Oletko lukenut Sophie Kinsellaa ? Se on kevyttä ja sopii mielestäni juuri kesälukemiseksi. Entä Eve Hietamiehen Yösyötön, Tarhapäivän ja Hammaskeijun.
Tim Walkerin Lost in Suomi on hauska, samoin Miika Nousiaisen kirjat Juurihoito ja Pintaremontti.
Aprikoosiyöt tulikin keväällä luettua, Kinsellan kirjoja lukenut myös, ne on kanssa semmosia hyvän mielen kirjoja :)
Tietty muutakin semmosta kevyttä "hömppää" saa ehdottaa lomalukemiseksi :)
Annamari Marttisen kirjat on hyviä ja sopivan leppoisia
En osaa ehdottaa tuota genreä, mutta haluaisin kysyä, että miksi lomalla ja kesällä haluttaa lukea hömppää? Minusta se on juuri päinvastoin: lomalla on aikaa paneutua pitkiin ja monimutkaisiinkin kirjoihin, kun taas työpäivän jälkeen ei aina jaksa muuta kuin dekkareita.
Onhan se pointti tuokin, itse ehkä silloin rentoutuu parhaiten kun lukee kevyitä kirjoja eikä juonesta tipu kärryiltä vaikka useampi pikkuviikari välissä keskeyttäisikin lukemisen :)
Jojo Moyesin sarja jonka eka osa on traaginen Kerro minulle jotain hyvää. Muutkin osat kannattaa lukea/ kuunnella.
En ole tuollaista genreä lukenut aikoihin mutta olen tykännyt Saara Turusen kirjoista, Suvi Vaarlan Westend, Joonatan Tolan punainen planeetta, johanna Vuoksenmaa Pimeät tunnit...