Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Supistukset ihan raskauden alussa?

20.08.2006 |

Onko kellään ollut " kohtutuntemuksia" jo ihan raskauden alkumetreillä? Mulla on nyt toinen raskaus ihan alussa ja tunnen puutumisen vatsalla jo nyt. Pari kertaa tällä viikolla tullut noita tuntemuksia. Alkuviikosta vasta testasin. Ekassa raskaudessa harjoitussupistukset tulivat vasta aivan raskauden loppupuolella. ?????

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla on kolmas raskaus ja viikkoja nyt 8+2 ja jo viikon tai pari oon tuntenut kuinka kohtu ikäänkuin tuntuu kuin kivenä vatsanpohjassa ja tätä tapahtuu tosi usein. Olen päätellyt, että ne olis supistuksia ja toivon, että ne johtuu ihan vaan kohdun kasvamisesta. Kahdessa ekassa raskaudessa ei ollut supistuksia näin aikaisessa vaiheessa, mutta n. viikoilta 11-12 alkaen kyllä jo oli molemmista. Silti ihan normaalit raskaudet oli ja kestivät loppuun asti. Nyt kyllä vähän mietityttää tää näin aikainen supistelu, mutta onneks on ens viikolla eka neuvola jossa voin asiasta puhua.

Vierailija
2/4 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri samanlaisista oireista. Toivotaan tosiaan, että johtuu kohdun kasvusta. Mulla kans on maanantaina lapsen neuvola ja aion siinä samalla kysäistä myös tästä.

Unohdin muuten pistää ekaan viestiini yhden oleellisen jutun: imetän vielä 2krt/pvä ja imetyshän voi aiheuttaa kohdun supistelua... täytyy kyllä heti jättää noi imetykset pois, jos tollai vaikuttaa tähän.

Aloin myös tästä päivästä lukien kittaamaan kunnolla nestetta ja otin myös magnesium-tabletin, joita söin viime raskauden loppupuolella suonenvetoon. Toivottavasti tää tästä! Ja sulla kans, Luna76.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei imetys vaikuttanut asiaan. Lopetin siis esikoisen imetyksen hmm... on siitä jo jokunen viikko aikaa, kun tiukka imetysdieetti kävi turhan rankaksi pahoinvoinnin kanssa. Pojalle siis saatiin - ihme ja kumma - sopimaan hapanmaitotuotteet eikä jäänyt ilman maitotuotteita siis.

Viimeaikoina olen huomannut enemmin supisteluja aamuöisin, aamuisin ja päiväunilta esikoisen kanssa herätessä. Olen päätellyt, että liittyisi siihen kun rakko on täynnä ja painaa kohtua.

Esikoista odottaessakin juoksin varmaan puolivälistä raskautta öisin todella usein vessassa, kun täydempi rakko aiheutti ikäviä suppareita.

- tiklu, rv. 12+ ja poitsu 1v.

Vierailija
4/4 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oon tätä tänään miettinyt, että supistaa voimakkaimmin just kun hetkeen ei oo tehnyt vessareissua.

Täytyy yhdistää tohon tiuhaan juomiseen säännöllinen vessassakäynti, ettei vaan oo ja odota sitä hätää kasvavaksi. :-)