Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi työpaikka ja puhelimen sähköposti

Vierailija
29.05.2021 |

Sain työpuhelimen johon kiireellä it-henkilö kävi asentamassa sähköpostin. Sanoin etten aio lukea sitä työpäivän jälkeen. Kai olin nolo. En tosiaan lue työpostia suoritettuani huonolla palkalla 8h työpäivän. Jos sairastun niin en silloinkaan. Taidan olla outo vastarannankiiski.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
2/12 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

En minäkään lue.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmettä se sitten siihen laitetaan?

Vierailija
4/12 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä it-henkilöä varmaan kiinnosti ihan hitoksiin

Vierailija
5/12 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämmöset asiat käydä läpi viimeistään siinä kun sulle tarjotaan työpaikkaa? Jos siis et ole itse osannut kysyä haastattelussa yrityksen työskentelytavoista. Se nyt vaan on tätä päivää, että sähköposti (MS tili) on puhelimessa, jonka työnantaja maksaa ja antaa sun käyttöön. Sinä et ole se, joka määrittelee mitä työnantajan puhelimeen asennetaan. Eli, et ole pelkästään nolo vaan selvästi hankala ja joustamaton työntekijä. Taisit huijata haastattelussa ja antaa valheellisen kuvan itsestäsi. Työsuhteesi tullaan purkamaan koeajalla kun todellinen luontosi paljastuu. tai ehkä sä feikkaat ja mielistelet sen 6kk vakuuttavasti?

Vierailija
6/12 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä jätät sen luurin töihin kun lähdet kotiin? Mitä se sähköposti siellä sit haittaa?

Vierailija
7/12 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin se mitään ajatteli, IT-heppu teki vaan työnsä. Minä olen asiantuntijatöissä itse, enkä lue posteja töiden jälkeen vaikka meillä se tuntuu olevan tosi yleistä. Olen alkanut väsähtämään ja on pakko vetää rajat työn ja vapaa-ajan välille. :)

Vierailija
8/12 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä se sitten siihen laitetaan?

No että voi työpöivän aikana katsoa, jos ei ole koneen ääressä, esim. Työmatkalla. Minä käytän paljon, kun työ on tehtaan sisällä liikkuvaaa työmatkoja oli ainakin ennen koronaa.

Vierailija
9/12 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laitat asetukset niin ettei meilit tule pushina vaan ohjelma käy vaikka vartin välein hakemassa uudet mailit klo 8-16.

Vierailija
10/12 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Vähän retorinen oli tuo kysymykseni. Ihmisiä vedetään mukaan työjuttuihin tuollaisilla tavoilla myös virallisen työajan ulkopuolella. Ei se posti siellä puhelimessa häiritse. Olen toimihenkilö ja teen 8h työpäivää. Kun olen sen tehnyt, en kotiin ajaessani enää puhelinta katso. Voivat ihan hyvin irtisanoa tämän takia tai vaihtoehtoisesti alkaa maksaa varallaolokorvausta. Ap

Vierailija
11/12 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia että työsähköposti asennetaan työpuhelimeen. Kuulostat oudolta vänkääjältä, ap. Ei se tarkoita että sun odotetaan hoitavan kännykän kautta työasioita työajan jälkeen. Voihan tulla tilanteita että olet vaikka seminaarissa eikä sulla ole läppäriä mukana. Tai sun läppäri hajoaa ja joudut olemaan hetken kännykän varassa ennen kuin saat varaläppärin.

Vierailija
12/12 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Vähän retorinen oli tuo kysymykseni. Ihmisiä vedetään mukaan työjuttuihin tuollaisilla tavoilla myös virallisen työajan ulkopuolella. Ei se posti siellä puhelimessa häiritse. Olen toimihenkilö ja teen 8h työpäivää. Kun olen sen tehnyt, en kotiin ajaessani enää puhelinta katso. Voivat ihan hyvin irtisanoa tämän takia tai vaihtoehtoisesti alkaa maksaa varallaolokorvausta. Ap

Sen työpuhelimen saa jättää töihin. Ja jos ei ole puhelinetua, niin se oikeastaan pitäisikin jättää töihin.

On sulla kyllä epäluuloinen asenne työnantajaasi.