Oletko vaihtanut älypuhelimesta takaisin netittömään?
Kokemuksia kaipailisin - miksi ja milloin teit muutoksen, ja jäitkö kaipaamaan jotain älypuhelimesta?
Kommentit (40)
No en. Mulla ei ole tietokonetta, miten mä täällä olisin jos olisi puhelin jolla ei netti pelitä? Niin ja en pidä matkassa yleensä ollenkaan, puhelin saa siis olla kotona.
JOO ja kaipaan ainoastaan YouTubea
Kiitos kokemuksista, kertokaa lisää! Ap:lla kotona läppäri ja lisäksi päivittäiskäytössä älypuhelin. Nyt alkanut tuntua että verkko ja sovellukset vievät liikaa aikaa. Lähinnä mietityttää uusissa paikoissa navigointi sekä meneekö nettipankissa asiointi liian hankalaksi kun täytyy palata tunnuslukulistaan. Ja lapsen harrastusjutut ovat whatsappilla.
Mulla on talossa wifi-yhteys. Voin käyttää sovelluksia tabletilla. En tarvitse älypuhelinta. Tavallinen puhelin on kevyempikin.
Minulla on älypuhelin mutta en ole tarvinnut sen toimintoja vaan olen käyttänyt sitä pelkkänä puhelimena.
Alkoi ärsyttää liika puhelimella surffailu, mutta WhatsAppin ulkopuolelle jääminen olisi hankaloittanut elämää turhan paljon, joten vaihdoin peruspuhelimeen joillakin älyominaisuuksilla (Nokia 8110). Muuten ok ratkaisu, mutta näppäimistö siinä oli aivan kamala ja kirjoittaminen työlästä. Puoli vuotta jaksoin sen kanssa, sitten vaihdoin takaisin älyluuriin.
Nyt seuraavaksi aion kokeilla älypuhelimeeni yhtä netitöntä SIM-korttia + puhelimen kakkos-SIM-paikkaan laitenetin korttia. Halvimmissa laitenettiliittymissähän on nopeus luokkaa 0,128 Mbit/s. Riittää WhatsAppiin, sähköpostiin ja verkkopankkiin, mutta tuskin huvittaa enää odotella turhanpäiväisten Youtube-videoiden lataantumista.
Perus käänykkä.Jossa ei edes kameraa.läppäri riitää hyvin minun tarpeisiini.En muista onko ollut kännyni 12-15v. Riitää hyvin minulle! Puhelinta käytän ainoastaan,varaamalla jonekin ajan tai sopimalla jonkun kanssa kohtaaminen. Haluan ihmisen eteeni elävänä ja kasvot puheen,läsnä olon.Myös syy miksi en liitynyt F.B. Jossa jo kaikki ovat.Joten olen outo lintu!Ai et oo F,B, mutta olisi ilmaset puhelut kontakti.Joten arvaatekin minut on diskattu yhteisö ymm.Koska en seurustele koneen kanssa ja puhu puhelin.Vaan haluan kohdata elävän ihmisen.
En tietenkään. Miksi niin tekisin.
Yleensä työmatkoilla luen kaikki uutiset juuri kännykästä. Perheellisenä minulla ei ole juurikaan aikaa käyttää kotona nettiä eikä edes katsella uutislähetyksiä telkusta.
Kuulen iltaisin kaikki uutislähetyken keittiön radiosta.
En.
Älypuhelin on mulla välttämätön työväline ja vapaa-ajan viestimisväline.
Tavispuhelin on paras.
AP, et tarvitse pankkiasiointiin tunnuslukulistoja kaikissa pankeissa, esim. Dansken tunnarihärpäke on ihan mainio ja helppo käyttää. Muutenkaan en ymmärrä, mihin "äly"p:ta tarvitaan. :o Itsellä läppäri työntekoon, pöytäkone vaativampaan myllytykseen ja tabletti nyt lähes käyttämätön (inhoan kosketusnäyttöjä!). Pääasiassa käytän läppäriä enkä ole koskaan kaipaillut "äly"luuria.
Miksi helvetissä minulla olisi älypuhelin ja netti siinä kun pöytäkoneella on huomattavasti mukavempaa ja 10 kertaa nopeampaa käsitellä tietoa ja katsella viihdettä?
En ole. Miksi vaihtaisin? Älypuhelin on hyödyllinen kapistus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä minulla olisi älypuhelin ja netti siinä kun pöytäkoneella on huomattavasti mukavempaa ja 10 kertaa nopeampaa käsitellä tietoa ja katsella viihdettä?
Älypuhelinta on 100 kertaa nopeampaa ja kätevämpää kantaa mukanaan kuin pöytäkonetta.
Ei mullakaan ole älypuhelimessani kuin tarpeellisia sovelluksia, ei löydy mitään Faceja, tiktokkeja, snappeja, chatteja. Mutta kyllä kävisi työmatkat a 45 min per suunta tylsäksi ilman äänikirjaa (oikeaa kirjaa on painava rahaata mukana, tätä tein ennen älypuhelinaikaa) joten miksi ihmeessä vaikeuttaisin elämääni? Samoin tuo pankkiasioiden hoito, kamera, kännykkä, kalenteri jne. Erikseenkö näitä kaikkia raahaisin mukanani?
Minä luopuisin älykännykästä, mutta esim. työvuorot ja jos työpaikalta tulee jotain tärkeää tietoa, niin ne tulee What´s Uppiin, niin en tiedä, miten voisin saada ne ilman älykännykkää.
Haluaisin luopua älypuhelimesta, mutta esim. lasten päiväkotiasiat tulee whatsappiin, niin vaikeuttaisi ko. asioiden hoitoa liikaa. Turhauttaa.. Ideoita?
Kiitos vastauksista! Ap on pohtinut ratkaisuna esim Nokian sellaisia luureja mihin tarvittaessa olisi mahdollista asentaa whatsapp esimerkiksi noiden lapsen harrasteryhmien seuraamiseen. Muuten olisi vain soitot ja tekstarit.
Mulla on älypuhelin, mutta poistin siitä netin, nyt se on sellainen, että itse en pääse nettiin, mutta kumma kyllä huawei edelleen saa päivityksiä läpi.