Jokainen kokee olevansa oikeassa kunnes joku osoittaa että olet väärässä
Mutta kuinka hyvin otat sen vastaan että olet väärässä vai jatkatko vastaan väittämistä kunnes toinen luovuttaa?
Kommentit (6)
Kyllä mulla on useinkin mielipiteitä molempiin tai jopa moniin suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Uhoamiista.
Menestyminen perustuu sanontaaa "aikainen lintu madon napppaa".
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat mielipiteitä, ei niinkään sitä, että ihminen kokisi olevansa oikeassa. Oikeassa oleminen on joskus näkökulma- asia, asenne- asia. Jos tieteestä on kyse niin se muuttuu ja kehittyy. Tärkeintä ei aina ole se kuka on oikeassa ja kuka väärässä vaan keskustelu, myös muitten mielipiteitten kunnioittaminen. Yhden asian totuuksia on hyvin vähän.
Aloittaja lienee tarkoittaa siten miten nykyään keskusteluissa ei enää keskustella solidaarisesti vaan se on pelkkää minä minä -väittelyä jossa yritetään voittaa ja peitota toinen murtamalla ja vain omille totuuksille ja mielipiteille annetaan arvoa. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa kreationistit tai lätty uskovaiset joille ei edes pysty puhumaan järkeä.
.
Se on kii siitä mistä on kyse. Ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. Totta kai konkreettisessa asiassa, esim. jos on väärässä jossain faktatiedossa tai esim. sanoo että jokin vaikka kodinkone toimii näin ja toinen neuvoo miten oikeasti toimii niin totta kai myönnän olevani väärässä.
Ne ovat mielipiteitä, ei niinkään sitä, että ihminen kokisi olevansa oikeassa. Oikeassa oleminen on joskus näkökulma- asia, asenne- asia. Jos tieteestä on kyse niin se muuttuu ja kehittyy. Tärkeintä ei aina ole se kuka on oikeassa ja kuka väärässä vaan keskustelu, myös muitten mielipiteitten kunnioittaminen. Yhden asian totuuksia on hyvin vähän.