Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko äidillänne pakkomielle, että teillä on pakko olla pitkät hiukset?

Vierailija
28.05.2021 |

En tajua, miksi pitäisi olla koko ikä samanpituiset pitkät hiukset. Miksi ei voi välillä pitää vähän lyhyempiä hiuksia ja sitten taas pitkiä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli pikemminkin sitä mieltä että mulla piti olla kynitty tukka, sisko sai kyllä pitää kaunista pitkää tukkaa... Miksihän näin..

Vierailija
2/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Mutta ei myöskään vastustanut. Itse olen koko ikäni pitänyt pitkät hiukset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla pitkät eikä liian lyhyet, sinä päätät. Äideillä varmasti olisi kaikenlaisia pakkomielteitä muokata muita, itsensä sijaan.

Vierailija
4/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun piti olla lyhyt tukka niin kuin veljelläkin ☹️

Vierailija
5/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut ei, joka kesä piti hiukset leikata lyhyiksi... Aina harmittanut tämä.

Vierailija
6/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin leikattiin pienenä aina lyhyet hiukset. Oli muuten niin takissa koko ajan enkä antanut kammata.

Vierailija
7/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli pakkomielle, että pitkät hiukset on tosi rumat, eikä sellaisia saa olla. Koko lapsuus kärsittiin tästä siskon kanssa ja aikuisina kasvatettiin heti pitkät hiukset.

Vierailija
8/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena piti olla lyhyet otsatukalla. En tykännyt niistä ollenkaan, mutta mitäpä mun mielipiteestä silloin :( Nykyään pitäisi olla pitkät (naiselliset), mutta nykyään minä viis veisaan muitten mielipiteistä.

Vierailija
9/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin moni edellä. Äitini oli sitä ikäluokkaa, jolle lyhyt tukka oli hienoa ja pitkät hiukset vanhanaikaiset. Lapsena pakko leikkasi hiukseni ja sen jälkeen on säännöllisesti kysellyt, miksi en leikkuuta pitkiä, rumia ja epäkäytännöllisiä hiuksia lyhyiksi.

Vierailija
10/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun äitini yritti aina että leikkaisin pitkät hiukseni ”päältä lyhyiksi” kun se olisi niin hyvän näköistä. Äidilläni itsellään on ollut sama mullettityyli jo 80-luvulta, samoin vaatteet ja sisustus on jämähtänyt kasarille, en tiedä miksi...

Vierailija
11/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äidillä oli aivan päinvastainen pakkomielle. Oli siinä uskossa että lyhyet hiukset on helpommat kuin pitkät joten minulla oli kamala kynitty "poikatukka" pikkutyttönä aina alakoulun ensimmäisille luokille asti. 

Vierailija
12/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin moni edellä. Äitini oli sitä ikäluokkaa, jolle lyhyt tukka oli hienoa ja pitkät hiukset vanhanaikaiset. Lapsena pakko leikkasi hiukseni ja sen jälkeen on säännöllisesti kysellyt, miksi en leikkuuta pitkiä, rumia ja epäkäytännöllisiä hiuksia lyhyiksi.

Haha joo, sama meillä. Olen jo 50v ja minulla on todella pitkät hiukset, äitini säännöllisesti kyselee, miksi en leikkaa hiuksiani lyhyiksi, kun ovat niin nätit ja helpot... Äidilläni siis on lyhyt hiukset, mutta ikinä ne eivät ole nätit olleet lyhyinä... tädilläni kyllä on lyhyet ja oikein nätit hiukset, minulle ei lyhyet vaan sovi.

Vierailija
13/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä äiti ihmettelee, miksi en leikannut pitkiä hiuksia kun sain lapsia..ei kuulema ladten kanssa ehdi hoitamaan pitkiä ja hänkin leikkasi heti lyhyet kun sai minut. Minulle leikattiin joka kesäksi lyhyt tukka..kesätukka

Vierailija
14/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on melkein pakkomielle, että tyttärelläni olisi pitkät hiukset. Kun omat hiukset eivät kasva, niin on kiva, että hänellä on kaunis, paksu tukka. Itselläni ei koskaan ole ollut pitkää tukkaa, niin toivon, että hän jaksaisi pitää tukan pitkänä. No ei jaksa, eikä halua, tykkäisi kynityistä versioista. Joku puolen välin kompromissi on sitten, polkkatukka ja etuhiukset, mistä en kauheasti ole innostunut.

Vierailija
15/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on melkein pakkomielle, että tyttärelläni olisi pitkät hiukset. Kun omat hiukset eivät kasva, niin on kiva, että hänellä on kaunis, paksu tukka. Itselläni ei koskaan ole ollut pitkää tukkaa, niin toivon, että hän jaksaisi pitää tukan pitkänä. No ei jaksa, eikä halua, tykkäisi kynityistä versioista. Joku puolen välin kompromissi on sitten, polkkatukka ja etuhiukset, mistä en kauheasti ole innostunut.

Miksi pitää tehdä kompromissi kanssasi hänen omista hiuksistaan? Sairasta. Antaisit olla sellaiset kuin hän haluaa, ei ne sun hiukset ole. T. Yksi jolta leikattiin väkisin lyhyiksi

Vierailija
16/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanellut meidän tyttöjensä hiuksista onneksi. Saimme pitää just sellasina kun halusimme. Oman lapseni tukka on hänen enkä vaadi tahi puutu millaisena pitää. Tunnen siskoskatraan jolla oli pakko olla pitkät hiukset lapsena kun äiti määräsi. Kuinka ollakaan, jokainen leikkasi kuten huvitti lähtiessään maailmalle. En ymmärrä sitä että vanhempi määrää hiustyylin ja vaatteet. Ei lapset ole vanhempien jatkeita vaan omia yksilöitä mieltymyksineen.

Vierailija
17/18 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, äitini on aina ollut normaali, järkevä ihminen. Hän antoi lastensa pitää sellaisia hiuksia kun halusivat, kunhan hoisivat ja pitivät puhtaana ne. Onpas omituisen monella ollut pakkomielteisiä äitejä.

Vierailija
18/18 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni oli pakkomielle, että pitkät hiukset on tosi rumat, eikä sellaisia saa olla. Koko lapsuus kärsittiin tästä siskon kanssa ja aikuisina kasvatettiin heti pitkät hiukset.

Sama juttu, ja sekä minulla että toisella siskoistani on ollut niin pitkät hiukset kuin mitä on saatu kasvamaan, kun äiti lopetti meidän hiusten leikkaamisen.

Minkä ikäinen aloittaja on, 12 v? Siinä iässä minä aloin tehdä omia ratkaisujani äidin mielipiteistä piittaamatta muissakin asioissa kuin hiuksissa.