Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaismiehet käyttävät tutkimuksen mukaan maskia harvemmin kuin naiset – ”Kyse voi olla perinteisistä sukupuoli­rooleista”, tutkija pohtii

Vierailija
28.05.2021 |

Tämä siksi, että naiset ovat tunnollisia ja kuuliaisia ja kilttejä miehiin verrattuna eli kyse ei ole rooleista vaan luontaisista ominaisuuksista jotka sitten näkyvät joka paikassa. Women are more agreeable than men on average.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007870284.html

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas...

Vierailija
2/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitushakuisesti uutisoitu maahan muuttajista eli ei suinkaan niin että maahan muuttajamiehet käyttävät sitäkin harvemmin vaan ma mut oli laskettu yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ajattelee tunteillaan = pelko mediassa saa pitämään maskia (+sosiaaliset syyt)

Miehet ajattelee loogisesti = katsovat kuolleiden keski-iän (82v) ja tajuavat maskin käytön olevan turhaa (tutkimukset) joten loogiseen mieleen pelottelu ei toimi.

Vierailija
4/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ajattelee tunteillaan = pelko mediassa saa pitämään maskia (+sosiaaliset syyt)

Miehet ajattelee loogisesti = katsovat kuolleiden keski-iän (82v) ja tajuavat maskin käytön olevan turhaa (tutkimukset) joten loogiseen mieleen pelottelu ei toimi.

Miehet välittävät itsestään, eivät yhteisöstä. Kivat teille, maskittomat.

Tosin nyt saisi jo hellittää.

Vierailija
5/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas...

Olipa älykäs kommentti. Oikein aikuismainen.

Vierailija
6/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassari-ideologin mukaan kyse on sukupuolirooleista.

Vierailija
7/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että loogisesti ajateltuna tartuntojen eksponentiaalinen kasvu ja rajoitukset ei haittaa ketään, niin maskit on turhia.

Loogisesti varmaan ajattelette, että toi keski-ikä tarkoittaa sitä, että vaan 82-vuotiaat voi kuolla tautiin.

Vierailija
8/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten miehet käyvät harvemmin paikoissa missä maskia tulisi käyttää kuten kaupoissa ja busseissa. 

Mun mies lähtee ruokakauppaan aina maski naamalla. Se ei ole hänelle mikään ongelma. 

Vierailija
9/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpö pieni hipsteri äänestää Vihreitä tai kommunisteja, koska niin voi olla jänskä tyyppi. Ikään kuin kapinallinen, vaikka veronmaksajat maksavatkin asunnot ja opinnot ja lapsen teot.

Vierailija
10/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja olen lukenut tutkimuksia. En käytä maskia. Pysyypähän turvavälit ja on helppo hengittää. Maskit ovat hyvesignalointia, ei mitään muuta.

Vierailija
11/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai sitten naiset sinisilmäisimpänä uskovat kaiken mitä joku uskottava auktriteetti sanoo, vaikka sillä ei olisi mitään pohjaa

"Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä"

https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/testosteroni_vahentaa_sosiaalist…

"Kansainvälisesti arvostetussa julkaistussa Cochrane-katsauksessa Tom Jefferson ryhmineen kävi läpi

lähes seitsemänkymmentä tutkimusta eikä löytänyt vieläkään riittävää tieteellistä tutkimusnäyttöä maskien käytön hyödyistä.

– Cochrane-verkostossa luotetaan Jeffersonin katsaukseen. Se on paras totuus tällä hetkellä ja luotan siihen itse, sanoo Ruotsalainen."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maskikohun-aiheuttaneen-eroon-koron…

Vierailija
12/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lammas...

Olipa älykäs kommentti. Oikein aikuismainen.

Lammas vastasi, jihuu ja bää bää.

Vierailija
13/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja olen lukenut tutkimuksia. En käytä maskia. Pysyypähän turvavälit ja on helppo hengittää. Maskit ovat hyvesignalointia, ei mitään muuta.

Kerrankin järkevä argumentointi asiasta.

Jauhot suuhun silakoille!

Vierailija
14/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet sairastuvat enemmän koronaan, joutuvat sairaalahoitoon ja teholle ja kuolevat.

Koska miehet eivät käytä maskeja, tai pese käsiään tai noudata hygieniasuosituksia. Tässä sopii hyvin vertaus muihinkin terveyteen vaikuttaviin asioihin ja niistä annettuihin suosituksiin, kuten ravintosuositukset- miehet ei niitä noudata.

Tähän vaikuttaa mm miehrn koulutus.- matalasta koulutetut miehet ovat niitä, jotka eivät iyä suosituksia yleensä noudata, eli jos viittaat miestrn "loogiseen ajatteluun", niin se tarkoittaa tätä

Vierailija
15/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tai sitten naiset sinisilmäisimpänä uskovat kaiken mitä joku uskottava auktriteetti sanoo, vaikka sillä ei olisi mitään pohjaa

"Testosteroni vähentää sosiaalista sinisilmäisyyttä"

https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/testosteroni_vahentaa_sosiaalist…

"Kansainvälisesti arvostetussa julkaistussa Cochrane-katsauksessa Tom Jefferson ryhmineen kävi läpi

lähes seitsemänkymmentä tutkimusta eikä löytänyt vieläkään riittävää tieteellistä tutkimusnäyttöä maskien käytön hyödyistä.

– Cochrane-verkostossa luotetaan Jeffersonin katsaukseen. Se on paras totuus tällä hetkellä ja luotan siihen itse, sanoo Ruotsalainen."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maskikohun-aiheuttaneen-eroon-koron…

Kerroppa sitten, että miksi leikkaussalissa työskentelevien pitää edelleen käyttää maskia?

Jos maskien käyttö on puppua, niin sitten niitä ei tarvitsisi käyttää edes tuolla.

Vierailija
16/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarin trollit aloittaa työpäivänsä....

Vierailija
17/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että loogisesti ajateltuna tartuntojen eksponentiaalinen kasvu ja rajoitukset ei haittaa ketään, niin maskit on turhia.

Loogisesti varmaan ajattelette, että toi keski-ikä tarkoittaa sitä, että vaan 82-vuotiaat voi kuolla tautiin.

Rajoitukset lähtee sillä että luonnonvalinta poistaa heikot ja maskit vain hidastavat tätä.

Vierailija
18/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä sairaalasta. Viruskuorman käsite pitäisi olla tutkimuksista tuttu. Tämä on pisaratartunta, ei politiikkaa.

Vierailija
19/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pietarin trollit aloittaa työpäivänsä....

Joo, ne toivoo, että pandemia riehasntuisi täällä. Vtuttaa kun itse hoitaneet sen niin huonosti.

Vierailija
20/42 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hä? Täällä missä mä asun on kaikilla kaupassa maskit, niin miehillä kuin naisilla, ja myös kaikilla ulkomaalaisilla.

Jos joku on havainnut tällaista käytöstä, että naisilla on maskit ja miehillä ei - ok. Itse selittäisin sitä sillä, että naiset on vastuullisempia ihmisiä ja välittävät enemmän myös muista ihmisistä. Monille naisille myös kuulemma maski on ollut mieleen, kun ei tarvitse meikata kun puolet naamasta on sen maskin takana. On siis vähentänyt meikkaukseen kuluvaa aikaa.