Käytättekö sängyllä päiväpeittoa?
Meillä mies ei suostu siihen, että käytettäisiin sängyssämme päiväpeittoa. Kuulemma kaikki bakteerit muhii siellä sitten. Eikö muutaman minuutin tuuletus ennen petausta muka riitä? Mielestäni päiväpeiton kanssa näyttäsi siistimmältä, minkä lisäksi se suojaisi petivaatteita pölyltä ja karvoilta silloin kun ei nukuta.
Kommentit (11)
Ei olla koettu tarpeelliseksi. Päivisin makkarin ovi on yleensä kiinni lemmikkien takia, niin päiväpeitto olisi vaan ylimääräinen vaiva aamuin illoin.
En. Mun päiväpeitto on jossain varastossa. En sijaa sänkyä koskaan, se on aina auki. Olen ap:n miehen kanssa samoilla linjoilla, pölypunkit asustelee pedatussa sängyssä missä on vielä nukkujien iholta jäänyttä kosteutta ja kuollutta ihosolukkoa siellä peittojen välissä. Sänky tuulettuu ja pysyy raikkaampana kun se on aina sijaamaton. Itse olen toiminut näin jo vuosia.
Tietenkin, joka aamu petaan sängyn. Asun yksiössä ja jos en käyttäisi päiväpeittoa se olisi täynnä kissani karvoja, se tykkää makoilla sangyssä. Mutta petasin kyllä sängyn myös silloin kun on ollut erillinen makuuhuonekin.
Meillä on sama homma.
No mulle asia ei oo niin suunnattoman tärkeä ja en nyt päiväaikaan muutenkaan makuuhuoneessa käy, joten riittää laadukkaat ja hyvännäköiset pussilakanat ja pedattu peti. joten annoin periksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama homma.
No mulle asia ei oo niin suunnattoman tärkeä ja en nyt päiväaikaan muutenkaan makuuhuoneessa käy, joten riittää laadukkaat ja hyvännäköiset pussilakanat ja pedattu peti. joten annoin periksi.
Mies makoilee kyllä sängyllä joskus päivälläkin mutta esim. töistä tultuaan vaihtaa aina vaatteet ja käy suihkussa
En käytä kuin silloin kun tulee vieraita. Sänky tuulettuu kivasti päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama homma.
Meillä ei saisi pedata edes ilman sitä päiväpeittoa. Ristiriitaisesti ukko ei silti ole yhtään huolestunut lakanoiden pesuvälistä, vaikka pedatussa sängyssä sikiävät pölypunkit ja bakteerit ovatkin kauhistus. Jos hänestä olisi kiinni niin samoja lakanoita voisi pitää yhteen mittaan kuukausia, myös kesäisin kun hikoilee kuin pikku sika.
Ei arkena. Jouluna kaivan punaisen vaatehuoneesta. Jos tulee ”parempia” vieraita niin sitten etsin valkoisen vaatehuoneen uumenista.
Tottakai käytän päiväpeittoa. Vietän päivästä leijonan osan sängyssä