Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että mua ärsyttää Kokoomuksen retoriikka kun puhutaan työttömistä

Vierailija
27.05.2021 |

Vaaliohjelmassa: "Pitkäaikaistyöttömien AKTIVOINNISSA kunnalla pitää olla vahva rooli"

Voi kuulkaa rakkaat ruiskukkaset, kun en tarvitse mitään aktivointia vaan sen työpaikan!

Olen juuri vuoden opiskellut niska limassa omaehtoisen opiskelun tuella ja vaikka olen tilastoissa pitkäaikaistyötön, se ei edelleenkään tarkoita sohvalla lojumista ja "epäaktiivisuutta" .

Ja joo varmasti työttömien suureen joukkoon mahtuu elämäntapalusmujakin, mutta se on loppujen lopuksi marginaalinen joukko. Yleisempi on tilanne että ihminen on sairas tai vajaakuntoinen eikä kykene aiempaa työtään jatkamaan. Hän ei ole kuitenkaan (vielä) riittävän sairas työkyvyttönyyseläkkeelle.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta kun Petteri haluaa juurikin aktivoida työttömät, ei kyse silloin ole työpaikoista vaan ilmaisesta työvoimasta eli orjuudesta hyvinvointivaltion tapaan.

Vierailija
2/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömyys johtuu laiskuudesta. Kaikille löytyy töitä, jos vain haluaa ja viitsii hakea. Jos ei muuta keksi, niin pitää vain kysyä paikkaa sedän firmasta. Ei ole sen vaikeampaa. Joskus pitää tehdä vaikeita asioita, mutta kun käärii ylös hihat ja rohkeasti pyytää sukulaiselta, niin kummasti asiat helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa äänestää Juhana Vartiaista hyvät ihmiset! Kävin itse äänestämässä häntä klo 9.00 eilen.

Vierailija
4/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun hoitoalalla on 3000 työpaikkaa auki, mutta av-mammat mieluummin makaavat sohvalla takapuoltaan raapimassa kuin menevät töihin.

Vierailija
5/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyöttömyys johtuu laiskuudesta. Kaikille löytyy töitä, jos vain haluaa ja viitsii hakea. Jos ei muuta keksi, niin pitää vain kysyä paikkaa sedän firmasta. Ei ole sen vaikeampaa. Joskus pitää tehdä vaikeita asioita, mutta kun käärii ylös hihat ja rohkeasti pyytää sukulaiselta, niin kummasti asiat helpottaa.

Tässä oikein tyypillistä retoriikkaa, mikä paljastaa ettei kommentoijalla ole hajuakaan työttömän todellisuudesta.

Vierailija
6/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun hoitoalalla on 3000 työpaikkaa auki, mutta av-mammat mieluummin makaavat sohvalla takapuoltaan raapimassa kuin menevät töihin.

Ja sun tekosyy ettet ole hoitoalalla?

Vierailija
7/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä oikein tyypillistä retoriikkaa, mikä paljastaa ettei kommentoijalla ole hajuakaan työttömän todellisuudesta.

Tais olla sarkasmia. Kokkarit just kuvittelee että kaikki muutkin pääsee suhteilla töihin, jos vaan tahtoo.

Vierailija
8/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana esiintyminen ilman pätevöittävää koulutusta on rikos.

Vierailija
9/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hakenut työpaikkaa kahteen vuoteen. Miksi hakea kun olen 55.

Vierailija
10/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa äänestää Juhana Vartiaista hyvät ihmiset! Kävin itse äänestämässä häntä klo 9.00 eilen.

Kaikki asuu samassa kunnassa Juhanan kanssa?

Onko kokkarit näin tyhmiä oikeasti?

Vierailija
11/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva vihervassarien loanheittokampanja käynnissä. Ettehän te surkimukset muuhun pysty.

Vierailija
12/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusta taas syytellään vaikka oma puolue on suurin syypää suurtyöttömyyteen sekä siihen että firmat ja samalla työpaikat karkaa maasta vuodesta toiseen nopeampaa tahtia. Kaipa noita riittävän tyhmiä sitten riittää äänestämään jotka saa kaiken tietonsa ay-propagandasta ja samalla äänestää omaa etuaan vastaan. 

Vierailija
13/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva vihervassarien loanheittokampanja käynnissä. Ettehän te surkimukset muuhun pysty.

Kaikki ei-vihervassarit on samaa mieltä kuin Kokoomus?

Vierailija
14/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elämäntapalusmuna voin sanoa että en minäkään mitään aktivointia tarvitse.

Vierailija
15/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aktivointi tuppaa olemaan samanlainen taikasana kuin tehostaminen.

Kun sanovat että kunnan työntekijöitä on liikaa, pitää tehostaa. Eivät kuitenkaan osaa vastata mistä poistetaan, terveydenhuollosta, kouluista, hoivapalveluista, sosiaalihuollosta... Ja niillä kunnantalon paperinpyörittäjillä on vastuu että nuo em. palvelut toimivat.

Vierailija
16/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elämäntapalusmuna voin sanoa että en minäkään mitään aktivointia tarvitse.

Niin, tämä lainaamani viesti tuli selvästi taas EK:n ja Kokoomuksen propaganda-osaston trolliyksiköltä. Nämä on niin helppo tunnistaa, toki joillekin varmaan menee vielä(kin) läpi, ehkä.

Vierailija
17/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on auki vain opettajan, fysioterapeutin, sairaanhoitajan jne paikkoja.

Ei niihin voi hakea ilman koulutusta.

Vierailija
18/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus=suomi sanakirja kertoo seuraavaa. Aktivointi tarkoittaa työn tekemistä ilman palkkaa.

Vierailija
19/19 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus haluaa yhteiskunnan, jossa on työpaikkoja.

Vasemmisto haluaa yhteiskunnan, jossa on työttömiä.

Kumpaa itse haluat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme