Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Toivottavasti ei synny joulukuun puolella"

Vierailija
27.05.2021 |

Olen raskaana ja la tammikuussa. Raskaudesta on kerrottu vasta perheille ja sieltäkin on jo kuultu, että toivottavasti vauva ei vaan synny jo joulukuussa. Onko se tosiaan niin kamalaa, jos tulee loppuvuoden lapsi? Vähän googlailin asiaa ja ilmeisesti on.. Tiedostan, että ongelma on pieni, mutta olen vähän herkillä.

Esikoisemme syntyi hyvän aikaa ennen laskettua, joten on todennäköistä että tämä seuraavakin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tärkeintä, ettet itse jatka tommosta idiotismia eteenpäin. Älä välitä.

Vierailija
2/12 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tärkeintä, ettet itse jatka tommosta idiotismia eteenpäin. Älä välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittavat vain sitä, et samana vuonna tammikuussa syntyneet ovat kouluun mennessä vuoden edellä taidoissa. Ei siitä tarvii välittää.

Vierailija
4/12 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riti rati rallaa 👹👹

Vierailija
5/12 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä koulun aloitusikään liittyvä pointti. Jos on yhtään hitaammin kehittyvä lapsi, siitä on hiukan etua, jos syntyy tammikuussa, ja koulun aloitusikä on silloin 7,5 vuotta.

Vierailija
6/12 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai onko Ap nyt raskaanakin?

Kyllä sille sattuukin kaikenlaista pikku kivaa😷

Vierailija
7/12 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt lapsesta kivaa ole kun synttärit on joulukuussa, mutta ei se nyt oikeasti ole sellainen asia mikä kenenkään elämää pilaisi. Sitten kun 18 on täynnä, tästä tulee enemmänkin etu.

Vierailija
8/12 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siitä hyötyä jos kouluun mennessä lapsi on 7v eikä 6v (ja täytä vasta joulukuussa 7v). Tammikuun lapset ovat vuoden vanhempia niitä joulukuun lapsia, siitä on iso etu koulussa.

Vierailija
9/12 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se nyt lapsesta kivaa ole kun synttärit on joulukuussa, mutta ei se nyt oikeasti ole sellainen asia mikä kenenkään elämää pilaisi. Sitten kun 18 on täynnä, tästä tulee enemmänkin etu.

Miten siitä tulee etu?

Vierailija
10/12 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joulukuun lapsi ja olin aina luokan nuorin. Ensimmäisillä luokilla sain tukiopetusta kirjoittamiseen ja laskemiseen. Ylppäreissä kirjoitinkin sitten meidän koulun parhaan tuloksen. Nyt minulla on hyvä ura ja tienestien osalta kuulut suurituloisimpaan kymmenykseen. Eli kyllä niillä joulukuun lapsillakin on toivoa.

Vierailija
11/12 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joulukuun puolenvälin paikkeilla syntynyt lapsi. Synttärit ovat aina sujuneet mallikkaasti eli lapsi on saanut lahjoja siinä missä muutkin, joulun tulo ei ole vaikuttanut asiaan.

Koulun aloituksen suhteen teimme ratkaisun, että lapsi oli kaksi vuotta eskarissa ja aloitti koulun seitsemänvuotiaana, kuten useimmat muutkin. Ratkaisu oli hyvä ja lapsi on nyt jo aikuinen ammattikorkeakoulusta tänä vuonna valmistuva opiskelija.

Turha surra joulukuun lapsia, ei heillä hätää syntymäkuukauden vuoksi ole. Maailmassa on paljon suurempiakin murheita.

Vierailija
12/12 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuun lapset voivat pärjätä ihan yhtä hyvin, kuin muutkin koulussa jne. Vanhemmat voivat huolehtia, että lapselle luetaan kotona ja leikissä tuoda kehittäviä asioita, kuten laskemista ja erilaisia pelejä hyödyntäen arkeen mukaan oppimista tukevia juttuja. Minulla on kolme joulukuussa syntynyttä lasta, ja kaikki pärjäävät hienosti, tai ainakin minulle riittävästi.