Missä iässä aiot eläkkeelle
Kommentit (11)
Jäin eläkkeelle 65-vuotiaana. Olisin mielelläni jatkanut työelämässä pitempäänkin, mutta opetussuunnitelman muutosten takia osui loppujen lopuksi ihan hyvään saumaan.
Viihdyn Suomessa, joten ei suunnitelmia muutosta.
Varmaan 70v, jos eivät potki pois. Muutan sitten jonnekin mummonmökkiin eskapoimaan.
Jäin pysyvälle eläkkeelle 40v. Ehkä tässä jossain vaiheessa muutan ulkomaille kun saan talousasiat parempaan järjestykseen ja hieman lisää säästöjä.
Itse varmaan teen työtäni vähän pidempään kuin mieheni. Oma työni on sellaista, jota voin tehdä ulkomailta Mieheni aikoo eläköityä n, 55 -vuotiaan, eli viiden vuoden päästä. Olemme seuranneeet pitkään lähisukulaisten elämää Italiassa ja saaneet hyviä vinkkejä.
Toivomme, että lapseni ottaisi meidän talon haltuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Itse varmaan teen työtäni vähän pidempään kuin mieheni. Oma työni on sellaista, jota voin tehdä ulkomailta Mieheni aikoo eläköityä n, 55 -vuotiaan, eli viiden vuoden päästä. Olemme seuranneeet pitkään lähisukulaisten elämää Italiassa ja saaneet hyviä vinkkejä.
Toivottavasti lapsella ei ole mitään omia suunnitelmia elämälleen.
Olen nyt 60 ja aion eläköityä heti, kun on alin eläkeikäni eli 64 v. 9 kk täys.
Asun vuokralla ja eläke tulee olemaan pieni. Olin kauan kotiäitinä. Täytynee muuttaa johonkin edulliseen maahan Euroopassa, etten ole liian kaukana lapsista ja lastenlapsista.
Ette te ELÄKÖIDY. Ei teille kukaan eläkeyhtiö mitään eläkettä maksa.
Te vaan lopetatte työnteon.
Ette ole eläke-iässä.
Jäin määräaikaiselle eläkkeelle 31-vuotiaana. Nyt pysyvällä eläkkeellä suunnittelen muuttoa Las Palmasiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lapsella ei ole mitään omia suunnitelmia elämälleen.
No tottakai on. Tämä on vain ollut ehdotus ja meillä on niin hyvät välit, että ei ole ongelmaa, jos ja kun tekee ihan muuta.
Eipä ole vielä tietoa, mikä tulee olemaan eläkeikäni. Niin kaukana on (yli 15) v, että en osaa pohtia. Riippuu terveydestä, parisuhteesta, fiiliksistä.