Eksän uusi vaimo kieltää mun ja eksän yhteydenpidon. Lapset kärsii.
Tää on mennyt ihan naurettavaksi. Meillä on siis miehen kanssa kolme lasta. 13v ja 7 vuotiaat kaksoset. Ollaan aiemmin miehen kanssa soiteltu lasten asioista, sovittu lasten kyläilyjä miehen kanssa, vaihdettu koulukuulumisia ja toisen kaksosen sairauteen liittyen asioita. Eksän uusi naisystävä ei ole ikinä oikein ymmärtänyt meidän asiallisia välejä ja ollut niistä mustasukkainen alusta asti. (Aivan syyttä, mies on hyvä isä lapsille mutta ei muuta). Esikoinen soitti kerran mulle että haluaa lähteä kotiin kun iskä ja iskän naisystävä vaan riitelee. Kuulema ovat riidelleet useinkin. Nyt tämä nainen on päättänyt että koska esikoinen on jo niin vanha osaa varmasti välittää tiedot omista ja siskojen asioista isille ja isiltä mulle että miehen ei tarvitse enää mulle soitella. Poika oli tästä tosi pahana. Ei halua olla mikään välikäsi ja ymmärrän hyvin. Soitin tälle "uudelle" naiselle ja sanoin että mun lapset kärsii ja millä oikeudella hän puuttuu meidän perheen asioihin. Siitähän hän sit suuttu ja alkoi mua haukkumaan vaikka miksi. Kertoi miten lapsissakin on sitä ja tätä vikaa. Esikoinen myös sanoo että joskus tämä nainen on puhunut hänelle minusta pahaa ja pahoittanut hänen mielen. Järkyttävää. Tähän on tultava muutos. Erityisesti esikoinen on silminnähden ahdistunut koko tilanteesta.
Kommentit (28)
Totesin lapsille, että ei sinne isälle ole pakko mennä, isä voi olla teidän kanssa vaikka mökillä tai mummolassa. Lapset ilmoitti isälle, että eivät tule riitoja kuuntelemaan ja nykyisin ovat isäviikonloput mummolassa, siellä on paljon tilaa ja minulla hyvät välit ex-anoppiin, joten voin soitella sinne ne asiat, jotka pitää miehelle välittää.
Tälläinen äitipuolivihasatu tällä kertaa.
Ikävä kyllä ainakin lastenvalvojan silmin varsinkin ex-vaimot pyrkivät kaikin tavoin sanelemaan exänsä ja tämän uuden vaimon tai perheen asiat. Se on eräs tapa käyttää valtaa ja yrittää painaa uusi vaimo "paikkaan, johon hän ex-vaimon mielestä kuuluu". Noilla sanoilla sen kertoi eräs. Siitä ei koskaan koidu mitään hyvää. Lapset kasvavat ja huomaavat myöhemmin oman vanhemman aiheuttamat ongelmat. Se ei ole kaunista, jos aikoo pitää välit omiin lapsiinsa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ottaako uusi vaimo àhtériín?
Ottaa ja minä en ottanut niin tämä siitä sitten seuraa.
Ap
Tuttua tarinaa. Itse olin niin sinisilmäinen, että uskoin aluksi, että voimme kaikki olla ihan kaverillisissa väleissä, minulla ja lapsen isällä kun oli molemmilla jo aivan uudet omat elämät. Kaveruutta kesti siihen saakka kunnes mies muutti uuden kumppaninsa lapsineen luokseen asumaan. Sen jälkeen olen ollut niin epätoivottu henkilö lapsen isän luona, ettei lapsi saa edes jutella mitä äidin luona on puuhattu ilman kitkeriä kommentteja. En todella tiedä miksi, eikä sitä ymmärrä yhteiset ystävätkään. Mies on niin vaikeassa tilanteessa, ettei osaa sanoa muuta kuin, että ei hän voi pakottaa aikuisia ihmisiä tykkäämään toisistaan. Lapsi on luonnollisesti pettynyt ja minä hänen puolesta. Sydän särkyi kun hän haaveili silmät tulkkien, että vietettäisiin joskus joulua kaikki yhdessä. Kaikille muille se sopisi, muttei tälle naiselle. Olisiko niin vaikeaa lapsen mieliksi hetki vaikka teeskennellä. Ilmeisesti.
Lapsille ei kannata kertoa tai antaa toivoa, että "vietettäisiin joulua kaikki yhdessä".
Joillekin se onnistuu, mutta aivan yhtä yleistä on, ettei onnistu.
Kun on erottu niin joulut vietetään omissa kokoonpanoissa jos se yhteinen ei tunnu luontevalta.
Jos joillekin, esimerkiksi uudelle kumppanille, ajatus yhteisestä joulusta ei tunnu hyvältä, pitää hänen mielipidettään kunnioittaa.
"Vanha perhe" ei voi sanella uusperheiden joulunviettoa.
Myös jos miehellä on uusi kumppani niin ex-vaimo ei ole välttämättä toivottu vieras miehen luona, ymmärrettävästi.
Vaikka miehelle ex-vaimon vierailut luonaan sopivat kun oli yksin niin kumppanin ottaessaan myös pitää ottaa hänen mielipiteensä ja tunteensa huomioon.
Ex-vaimon tunteet ovat väkisinkin kakkossijalla silloin jos on kysymyksessä kyläily miehen luona.
Uuden kumppanin ollessa kuviossa.
Näin ajattelee vain itsekeskeiset lapsentasolle jääneet katkeroituneet naiset, yleensä vielä lapsettomia vasten tahtoaan ja sitten pitää ottaa mies jollalapsiaja luulla että muut alkaa hyppiä hänen pillin mukaan. Mies on valintansa tehnyt ennen uuden löytymistä ja miehet kantakoon vastuun lapsistaan, ei nämä äitipuolet.