Mies ei kunnioita työrauhaa ja metelöi etätöissä
Meillä ollaan pääosin etätöissä ainakin syksyyn saakka. Mies tekee samalla alalla erityyppisiä töitä kuin minä, ja kun hän on ei ole konttorivuorossaan, on minun mahdotonta tehdä omia työhommiani.
Mies on jatkuvasti puhelimessa tai palaverissa ja hän lähinnä huutaa niissä, eli äänenkäyttö on voimakasta. Vaikka menen toiseen huoneeseen alakertaan, ääni kuuluu sinne ja samaan aikaan omassa palaverissa puhuminen on mahdotonta.
Olen pyytänyt useasti kiinnittämään huomiota äänen volyymiin, tuloksetta. Autotallissa ei kuulema netti toimi, ja sieltäkin tosin kuuluu läpi. Olen käyttänyt kuulokkeita kun en ole palaverissa/puhelimessa itse, mutta niistäkin kuuluu läpi. Olen mennyt makuuhuoneeseen ja keksinyt ties mitä.
Alan olemaan melko kypsä. Ehdotin miehelle, että puhuisi vaikka autossa, ja läppärinkin voi hetkeksi sinne ottaa mukaan, ei ole suostunut, mobiilidatasta kun ei voi olla varma. Riitelemme asiasta ja seuravaaksi varmasti keskusteltava esimiestemme kesken, että mitä tehdä. Koen tilanteen todella piinaavana ja miehen piittaamattomana.
Miten teillä on asia ratkaistu? Erolla?
Kommentit (17)
Eri talot varmaan. Joskus erokin, jos toinen oikein möykkää, eikä tunnu omalta.
Toimistohotelliin toinen töihin tai autotalliin wlani ja vahvistin.
Osta kunnon vastamelukuulokkeet. Jabran vastamelukuulokkeilla ei kuule edes omaa ääntään.
Me ollaan sumplattu niin, että mies pitää palavereja muualla kuin kotona. Eihän tässä muuten pysty keskittymään, kun toinen kailottaa vieressä monta kertaa päivässä.
missä pahvitalossa te siellä Porvoossa asutte?
Työtilan vuokraus. Jos omakotitalo pihalle joku leikkimökki tms.
Hanki vastamelukuulokkeet.
Jos työaika mahdollistaa, niin ajoittakaa töitä aamuun ja toisella iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan sumplattu niin, että mies pitää palavereja muualla kuin kotona. Eihän tässä muuten pysty keskittymään, kun toinen kailottaa vieressä monta kertaa päivässä.
Miksi juuri mies? Miksi et sinä?
Aloittaja on hyvä ja ottaa sen eron. Itsehän se sitä tässä ehdottaa
Auto on hyvä privaatti toimisto. Netti kännykästä.
aloita vaan jo heti tänään sen asunnon etsiminen, tuolla miehen halveksunnallasi.
mieskin saa elää rauhassa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, hyvin voi aloittaja olla työpäivänsä siellä autossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älähän nyt juuttele. Tarkoitus olisi vain palaverit pitää siellä 😄
Saa siellä toki koko päivänkin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Jos puoliso on se, joka möykkää. Eikö häiriköt jouda muuttamaan tapojaan tai muualle?
Vierailija kirjoitti:
aloita vaan jo heti tänään sen asunnon etsiminen, tuolla miehen halveksunnallasi.
mieskin saa elää rauhassa elämäänsä.
Mikä aloituksessa on halveksuntaa? ukko huutaa ja toinen ei pysty keskittymään, vaikka keinoja yritetty.
Meillä on sama kotona, lapset ja vaimo metelöi. Lapset nyt on lapsia, mutta vaimo ei kunnioita työrauhaa tai mitään muutakaan vaikka asiasta on useasti keskuteltu. Ilmoitin pomolle, nyt mulla on työtila muualla ja vaimokin asuu pian muualla, useastakin syystä.
Jättäkää itsekkäät kumppanit -käytös on ainoastaan heijaste monesta muustakin asiasta, joita ei voi ratkaista kun toinen ei ymmärrä kuin oman napansa. Etänä kun on pakko olla, se ei nyt ole valinta.
Mies hankkii matkailuauton tai pakun lämmityksellä, ilmastoinnilla huutokopiksi, voi huutaa koko päivän puhelimeen? Se luurin päässä oleva voi saada kuulovaurion.
Jos toinen ei tippaakaan välitä tai kunnioita toisen tekemisiä, niin miten suhde voisi jatkua? Mikä sitä koossa pitää, jos perusasioissa mättää?