Etuillaanko rokotejonoissa paljon?
Kävin viemässä mummon kakkospiikille, ja sali oli täynnä reilusti minua nuoremman näköisiä ihmisiä odottamassa sitä 15 minuutin varoaikaa. Minä saan rokotteen vasta viikon päästä. Heti aamusta varasin ajan, kun minun ikäisten ajanvaraus aukesi.
Miten nuo nuoremmat ovat tuolla rokotepisteellä? Onko etuilu jonossa kuinka yleistä?
Kommentit (24)
Jonossa etuilijat pitäisi julkistaa lehdessä.
No eipä siellä voi etuilla, kun vuoro on varattu etukäteen. Se, että sinä et osaa arvioida ihmisten ikää, ei tarkoita etuilua.
Äärimmäisen surkea provo. Jokainen täysijärkinen tietää, mikä on riskiryhmäläinen ja mitä se tarkoittaa rokotusten suhteen.
1 ja 2 Riskiryhmäläisiä esim?
Itse saan toisen piikin näinä päivinä. Ekan sain joskus maaliskuussa. En ole vanha. Siellä oli paljonkin nuoria. Minulla on astma.
Oisko olleet kakkoskierroksen riskiryhmäläisiä?
Vierailija kirjoitti:
No eipä siellä voi etuilla, kun vuoro on varattu etukäteen. Se, että sinä et osaa arvioida ihmisten ikää, ei tarkoita etuilua.
Totta kai voi etuilla. Sen kun varaa ajan ennen kuin oma oma rokotusvuoro.
Ehkä etuillaan. Tunnen henkilön, joka varasi itselleen rokotusajan, koska tahtoi suojella läheistään. Hänelle ei ensiksi tahdottu antaa aikaa, mutta kun hän kertoi olevansa omaishoitaja, sai ajan.
Oikeasti hän ei ole omaishoitaja, mutta kuitenkin hoitaa läheistä. En moiti häntä. Olisiko oikein, että vain omaishoidontukea nauttiva saisi rokotuksen vs ilmaiseksi auttava ei?
Avustettavani on alle 30 ja saanut molemmat piikit jo aikoja sitten. Aika ulapalla pitää olla, jos ei tiedä, että korkeimman riskin henkilöt rokotettiin ensimmäisten joukossa ja riskiryhmäläiset ovat muutenkin omanikäisiään edellä vuoroissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestelmä ei anna sitä tehdä ainakaan täällä.
Tavallaan olisin voinut etuilla muutaman minuutin. Kun sinne rokotuspisteille ei kutsuttu nimillä. Ihmisiä saapuu paikalle suunnilleen annetun ajankohdan aikoihin. Sinne vaan ohjattiin kysymättä mitään vapaana olevaan huoneeseen. Olin ulkona jo paljon ennen varsinaista rokotusaika ano.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu.
Terävät kyynärpäät ovat valttikortti koronarokotusjonoetuilussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä antaa.
No äkkiä sitten varaamaan, kun on niin helvetin kiire koekaniiniksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä etuillaan. Tunnen henkilön, joka varasi itselleen rokotusajan, koska tahtoi suojella läheistään. Hänelle ei ensiksi tahdottu antaa aikaa, mutta kun hän kertoi olevansa omaishoitaja, sai ajan.
Oikeasti hän ei ole omaishoitaja, mutta kuitenkin hoitaa läheistä. En moiti häntä. Olisiko oikein, että vain omaishoidontukea nauttiva saisi rokotuksen vs ilmaiseksi auttava ei?
Ihan sama kuka saa ja missä järjestyksessä.
Minä sain rokotteen samaan aikaan kun mieheni viime kuussa. Mieheni on riskiryhmää joten sanoivat että minäkin saan halutessani.
Sain ensimmäisen piikin jo helmikuussa, toisen pari viikkoa sitten.
t. 30-vuotias vakavasti sairas
Hoitajia ja riskiryhmäläisiä kakkospiikillä.
Vierailija kirjoitti:
Jonossa etuilijat pitäisi julkistaa lehdessä.
Naurettavaa propagandaa taas marinintrollilta. Miksi kukaan etuilisi saadakseen myrrkkypiikin itseensä eli tulisi uudelleenohjelmoiduksi, kuten asiantuntijat sanovat. Elinaika sen jälkeen kork. 3 vuotta.
Käytännössä rokotteen saa kuka vaan kun menee jonoon rokotepisteeseen. Ei ne ainakaan pikkukunnissa pois potki vaan antavat piikin kun rokotepisteeseen saakka on vaivautunut.