Miten suhtaudut jos näet baarin nurkassa istuvan naisen lukevan kirjaa?
Nainen on kännikuskina kavereilleen eikä itse juo alkoholia vaan lukee kirjaa ja kuluttaa aikaa, kun kaverinsa bilettävät. Uskotko että nainen saa olla rauhassa lukien kirjaa vai saako iskuyrityksiä ja mahdollisesti juomatarjouksia?
Kommentit (44)
Tulen hyvälle tuulelle. Ilahdun aina, kun joku tekee jotain poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi siihen jotenkin suhtautua? En ole - eikä tietääkseni kukaan muukaan ole - sellainen viranomainen, jolta pitäisi kysyä lupaa kirjan lukemiseen baarissa.
Aihe kuitenkin kiinnostaa, kun kommentoit. Sinulla ei taida olla kunnollisia sosiaalisia taitoja jos kasvokkainkin on noin vaikea keskustella aiheesta asiallisesti. Ei kysytty viranomaisia eikä lupia.
Minua kiinnostaa kommentoida näihin mitä ajattelet asiasta x, josta normaali ihminen ei ajattele mitään -ketjuihin, juuri siksi koska ne ovat niin älyvapaita. Se on minulle viihdettä.
Sinä sen sijaan koet tarpeelliseksi arvuutella sosiaalisia taitojani, vaikka et tiedä minusta mitään. Jätetään lukijoiden arvioitavaksi, kummasta se kertoo enemmän.
Vierailija kirjoitti:
No on tämäkin kysymys...
Mielestäni loistava kysymys. Tällaista olen nähnyt oikeassa elämässäkin, joten miksi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ilman alkoholia voi bilettää?
Jep itse ihmettelisin miksei hän vietä aikaa kavereidensa kanssa.
Humalaisten jutut on todella raskasta kuunneltavaa, jos on itse selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi siihen jotenkin suhtautua? En ole - eikä tietääkseni kukaan muukaan ole - sellainen viranomainen, jolta pitäisi kysyä lupaa kirjan lukemiseen baarissa.
Aihe kuitenkin kiinnostaa, kun kommentoit. Sinulla ei taida olla kunnollisia sosiaalisia taitoja jos kasvokkainkin on noin vaikea keskustella aiheesta asiallisesti. Ei kysytty viranomaisia eikä lupia.
Minua kiinnostaa kommentoida näihin mitä ajattelet asiasta x, josta normaali ihminen ei ajattele mitään -ketjuihin, juuri siksi koska ne ovat niin älyvapaita. Se on minulle viihdettä.
Sinä sen sijaan koet tarpeelliseksi arvuutella sosiaalisia taitojani, vaikka et tiedä minusta mitään. Jätetään lukijoiden arvioitavaksi, kummasta se kertoo enemmän.
Ei tarvitse arvuutella, sillä kommenttisi kertoo kaiken oleellisen miten suhtaudut asioihin - älyttömän aggressiivisesti ja riitaa haastaen, mutta aivan turhaan. Sinun normaalisi ei ole muiden normaali etkä ole muiden yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on tämäkin kysymys...
Mielestäni loistava kysymys. Tällaista olen nähnyt oikeassa elämässäkin, joten miksi ei.
Onko sinulla tapana partioida kaupungilla suhtautuen jokaiseen näkemääsi ihmiseen? Miten tämä suhtautuminen käytännössä toteutuu? Käytkö kertomassa heille suhtautumisesi, kirjaatko sen muistivihkoon, vai kuulutatko peräti magafonilla?
Järkevä nainen kun ei kännää vaan lukee kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse arvuutella, sillä kommenttisi kertoo kaiken oleellisen miten suhtaudut asioihin - älyttömän aggressiivisesti ja riitaa haastaen, mutta aivan turhaan. Sinun normaalisi ei ole muiden normaali etkä ole muiden yläpuolella.
Jätän edelleen muiden arvioitavaksi, kumpi tässä on aggressiivinen ja haastaa riitaa.
Mietin että "kas, hänkin on varmaan kännikuskina" ja jatkan oman kirjani lukemista nurkassani.
Kerran kun luin kirjaa, pariskunta tuli pyytämään kolmen kimppaan. Näytin kai niin villiltä.
Jos nainen on liikkeellä yksin jossain rauhallisessa pubissa tai paremmassa drinkkiloungessa lukemassa kirjaa, en ihmettele. Sellainen voisi olla minustakin mukavaa, tosin ottaisin jonkun hyvän jupman kylkeen. Jos taas nainen on kavereilleen kuskina jossain tuollaisessa istuskelupaikassa, ihmettelen, miksi ei hengaile ja juttele näiden kavereidensa kanssa, kai nyt jutteluun voi osallistua vaikka ei ryyppäisi. Jos nainen on jossain teknohelvettiyökerhossa lukemassa nurkkapöydässä kirjaa kavereidensa kreisibailatessa tanssilattialla, ihmettelisin suuresti, miksi on vaivautunut paikalle. Kyllähän ne taksitkin kulkee. Tuollaisten paikkojen desibelitason huomioiden epäilisin, ettei nainen oikeasti edes saa luettua, vaan yrittää herättää miesten mielenkiinnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ilman alkoholia voi bilettää?
Jep itse ihmettelisin miksei hän vietä aikaa kavereidensa kanssa.
Humalaisten jutut on todella raskasta kuunneltavaa, jos on itse selvinpäin.
Näin on yleensä. Kerran tapahtui poikkeus, olin selvinpäin ja mun kanssa tuli juttelemaan mukavan oloinen nainen. Hän oli selvästi juonut, mutta ei kuitenkaan liian paljon, jotta puhe ja ajatus eivät olisi luistaneet.
Parannettiin muuan tunti maailmaa, naisesta jäi todella positiivinen, mukava ja fiksu vaikutelma.
Ilmeisesti kyse on jostain juuri ja juuri täysi-ikäisestä kaveriporukasta? Ei kukaan aikuinen nainen tuhlaa aikaansa tuollaiseen, että lähtisi istumaan koko yöksi yksin kirja kourassa jonnekin jytädiskoon, jotta saisi kuskata kavereitaan. On sitä tuhansia parempiakin tapoja viettää viikonloppua ja niukkaa vapaa-aikaansa. Eikä kukaan aikuinen nainen vinkuisi kaveriltaan kyytiä tuollaiseen, vaan menisi taksilla. Olen kyllä ollut selvin päin kuskina mukana baarissa kavereiden kanssa, mutta pointtina on ollut kavereiden tapaaminen ja heidän kanssaan seurustelu. Ei se, että kaverit saavat kyydin ja vetää päänsä niin täyteen viinaa, että heistä ei ole enää edes seuraksi. Ehkä joku epävarma 19-vuotias voisi tuhlata aikaansa tuollaiseen. Lisäksi olen nähnyt baareissa miespuolisia vanhempia hyypiöitä, jotka tekevät tuota. Sellaisia vähän yksinäisiä reppanoita, jotka yrittävät saada sosiaalisia kontakteja hinnalla millä hyvänsä, ja teinit ja vanhat koulukaverit hyväksikäyttävät tätä. Nämä myös usein tarjoavat kyytejä lähes puolitutuille valomerkin aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kyse on jostain juuri ja juuri täysi-ikäisestä kaveriporukasta? Ei kukaan aikuinen nainen tuhlaa aikaansa tuollaiseen, että lähtisi istumaan koko yöksi yksin kirja kourassa jonnekin jytädiskoon, jotta saisi kuskata kavereitaan. On sitä tuhansia parempiakin tapoja viettää viikonloppua ja niukkaa vapaa-aikaansa. Eikä kukaan aikuinen nainen vinkuisi kaveriltaan kyytiä tuollaiseen, vaan menisi taksilla. Olen kyllä ollut selvin päin kuskina mukana baarissa kavereiden kanssa, mutta pointtina on ollut kavereiden tapaaminen ja heidän kanssaan seurustelu. Ei se, että kaverit saavat kyydin ja vetää päänsä niin täyteen viinaa, että heistä ei ole enää edes seuraksi. Ehkä joku epävarma 19-vuotias voisi tuhlata aikaansa tuollaiseen. Lisäksi olen nähnyt baareissa miespuolisia vanhempia hyypiöitä, jotka tekevät tuota. Sellaisia vähän yksinäisiä reppanoita, jotka yrittävät saada sosiaalisia kontakteja hinnalla millä hyvänsä, ja teinit ja vanhat koulukaverit hyväksikäyttävät tätä. Nämä myös usein tarjoavat kyytejä lähes puolitutuille valomerkin aikaan.
Baari ei ole lähellä, joten nainen on kuskina kavereilleen ja kaikilla ikää 30 vuotta.
Istuisin kyllä mieluummin autossa lukemassa sitä kirjaa. Baarissa ei saa rauhassa istua yksin, oli kirja tai ei.
Mutta oikeasti en edes lähtisi tällaiseen tilanteeseen.
Kirjaa kapakassa? Nyt setä kertoo tarinan omasta nuoruudestaan. Olin menossa Helsingissä Vanhan kuppilaan kesällä 1982. Annoin tietenkin portsarille takkini ja kassini. Kassia antaessani sanoin, että otankin sieltä kirjan, kun tyttöystäväni tulee vasta tunnin kuluttua. Tähän portsari: " Tämä ei ei ole mikään lukusali, jossa luetaan." Näytin läheisessä pöydässä istuvaa miestä, joka luki iltapäivälehteä ja sanoin, että lukeehan tuokin. Portsari: "Kuules jätkä, jos sä rupeet vittuilee, saat häipyä saman tien." En halunnut lähteä takaisin kylmälle kadulle (2 päivää aikaisemmin oli satanut lunta) joten en sanonut enää mitään.
Vaikka nuoret lukijat eivät uskokaan, niin tällainen oli täysin normaali asiakaspalvelutapahtuma Suomen ravintoloissa 70- ja 80-luvuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baari ei ole lähellä, joten nainen on kuskina kavereilleen ja kaikilla ikää 30 vuotta.
Jos baari on niin kaukana, ettei taksilla pääse, niin aikuiset varaavat yleensä hotellihuoneen, eivätkä odota että 30-vuotiaalla (joka ei ole halukas liittymään muiden seuraan vaan viettäisi illan mököttämällä kirjan kanssa nurkassa) olisi aikaa tuollaiseen. Jos taas tuo 30-vuotias nainen tekee tuollaista kavereidensa antamien hilujen ("kuskinpalkan") takia, pitäisin hänen elämäntilannettaan melko surullisena.
Naisella on aina kirja mukana käsilaukussa.