Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lentämisen lopettamista ilmaston takia pidetään äärimmäisenä valintana?

Vierailija
24.05.2021 |

Ja kyse vielä huvikseen matkailusta. Miten noinkin tarpeeton asia on voinut muodostua ihmisten mielissä välttämättömyydeksi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kumman vähän tästä on puhetta.

Vierailija
2/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vihersuv a kkien influencerit ei suurin surminkaan halua luopua veronmaksajien kustantamista bisneslennoista kaiken maailman huitsin Bhutaniin. Miksi siis näitä lammasmaisesti seuraavat kerran-vuodessa-kanarialle -tyhjäpäät tekisivät niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen ...

Vierailija
4/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vihervasemmistolainen itse lopeta lentämistä eikä laivalle menoa joka saastuttaa vielä enemmän muuten. Mutta kun muut lopettaisivat vaan. Tälläistä se on hölmöläisten maassa.

Vierailija
5/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon hävikkiä, olen lounasravintolassa töissä ja otan myymättömän ruuan mukaani.

Meillä ei ole autoa, itse kävelen töihin.

Ostan todella vähän itselleni mitään, lähinnä en tarvitse.

Lasten vaatteista valtaosa on kierrätettyjä.

Sekaroskaa tulee vähän.

Meidän perheen suurin hiilijalanjälki ja iso ilo on matkustaminen.

Ja sekin pitäisi ottaa pois.

Ei käy !

Vierailija
6/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vihersuv a kkien influencerit ei suurin surminkaan halua luopua veronmaksajien kustantamista bisneslennoista kaiken maailman huitsin Bhutaniin. Miksi siis näitä lammasmaisesti seuraavat kerran-vuodessa-kanarialle -tyhjäpäät tekisivät niin?

Ehkä se on veronmaksajille sallittua lentää keran vuodessa lomalle ...

Mutta esim monet kokoukset voi pitää etänä ja läsnäolopakkoa ei pitäisi olla.

Vierailija
7/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmisillä on enemmän kytköksiä ulkomaille. Ei ole vain huvikseen matkailua vaan ihan sukulaisiakin matkustetaan tapaamaan.

Vierailija
8/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ihmisillä on enemmän kytköksiä ulkomaille. Ei ole vain huvikseen matkailua vaan ihan sukulaisiakin matkustetaan tapaamaan.

Höpöhöpö

Vierailija
9/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko NHL-pelaajista ...

Vierailija
10/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön paljon hävikkiä, olen lounasravintolassa töissä ja otan myymättömän ruuan mukaani.

Sekaroskaa tulee vähän.

Ei käy !

Kävelisitkö töihin, jos olisi matka 20 kilometriä?

Vierailija
11/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö

Voi olla, että olen omassa kuplassani, mutta minun kuplassani ainakin näin.

Kaveri on naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa.

Toinen kaveri asui vuosia maassa x, joten haluaa tietysti välillä käydä tapaamassa ystäviään.

Vierailija
12/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekaroskaa tulee vähän.

Ei käy !

Trollaat, koska nuo muut asiat ovat ns fartteja Atacamassa verrattuna jopa Tukholman-matkaan...kerran kahdessa vuodessa.

Vierailija
13/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekaroskaa tulee vähän.

Ei käy !

-Minun iloni menee kaiken muun edelle.

Vierailija
14/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö

Voi olla, että olen omassa kuplassani, mutta minun kuplassani ainakin näin.

Kaveri on naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa.

Toinen kaveri asui vuosia maassa x, joten haluaa tietysti välillä käydä tapaamassa ystäviään.

Juujuu, meitsi diggaa kans sitä, kun voin käydä tervehtimässä sukua omalla autolla. Chevrolet toukokuussa ja Alfa Romeo kesällä.

Talvet taksilla. My body my choice!!!

Vierailija
15/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoliikennettä pidetään jostain syystä "puhtaana" liikennöintivälineenä. Nyt, kun koneet ovat olleet maassa, on tehty havaintoja tiettyjen lentoliikenteen solmukohtien ilman kirkastumisesta. Havaintoja on ollut mm. sinisen taivaan näkymisestä, missä sitä ei ole pitkään aikaan näkynyt.

Lentoliikenteen päästöt tapahtuvat korkealla ja niistä on muodostunut eräänlainen huntu, mikä estää normaalin vertikaalisen ilman kierron. Se tarkoittaa "kasvihuoneilmiötä", mistä hiilidioksidia syytetään, väärillä perusteilla.

Lentoliikenteessä on pakokaasupäästöjä valtavasti, mutta siitä ei ole puhuttu mitään. On parempi uskotella ihmisille hiilidioksidin olevan syy, kun se oikeasti on seuraus vesien lämpenemisestä. Syy vesien lämpenemiseen on aurinko.

Tässä on kemiallis-fysikaalinen tieteen laki, mikä selittää asian aukottomasti;

Willian Henry, vuonna 1803 julkaisi tutkimuksen, mikä  tuli tunnetuksi Henryn lakina/vakiona.

Henryn laki kuvaa kaasujen osapaineen tasapainoa nesteeseen  liuenneissa kaasuissa ja ilmakehässä.

Henryn laki osoittaa, että lämpötila nesteessä päättää liukoisuuden siihen liuenneissa kaasuissa.

Kun vesi lämpenee, se päästää siihen liuennutta ilmaa, kunnes osapaineet kaasuissa ilmakehässä ja liuoksessa ovat samat. Hiilidioksidi on yksi näistä liuenneista kaasuista.

Ja päinvastoin, kun viilenee.

Hiilidioksidin kohoaminen ilmakehässä on _seuraus_ lämpenemisestä, ei _syy_ lämpenemiselle. Tässä on kausaalinen yhteys, mutta ilmasto"tiede" on kääntänyt sen väärinpäin.

Vierailija
16/16 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Länsimaalaisella on oikeus ex tempore ja mielijohteesta lentää vaikka Bhutaniin, jos siltä tuntuu, ja sitä pidetään suorastaan välttämättömyytenä. Maailmanhistoriassa täysin poikkeuksellista mahdollisuutta ja pienen etuoikeutetun joukon luksuselämää pidetään jonkinlaisena normina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan