Armeijassa oleva nuorenne, milloin viimeksi kuulit hänestä?
Kommentit (9)
Meillä ei ole nyt kuulunut mitään useampaan päivään ja hieman minulla ajatukset seilaa sen vuoksi. Mutta olen ajatellut, että johtuu nyt meneillään olevasta "loppurutistuksesta" eli Nuoli21-harjoituksista joihin matkasivat omasta varuskunnasta tuntikaupalla. Kestävät vielä tämän viikon ja maantieteellisesti laajat alueet joissa liikkuvat.
Ei ole kuulunut Tali-Ihantalan jälkeen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole nyt kuulunut mitään useampaan päivään ja hieman minulla ajatukset seilaa sen vuoksi. Mutta olen ajatellut, että johtuu nyt meneillään olevasta "loppurutistuksesta" eli Nuoli21-harjoituksista joihin matkasivat omasta varuskunnasta tuntikaupalla. Kestävät vielä tämän viikon ja maantieteellisesti laajat alueet joissa liikkuvat.
Jos niillä on "loppusota" menossa niin ei todellakaan jaksa tai ehdi viestitellä. Siellä mennään kiireellä ja vähillä unilla. Poika laittaa viestiä kun harjoitus on ohi ja saa levätä. Älkääs nyt hössöttäkö liikaa.
Onko tuo "loppusota" tuo mainitsemani jokavuotinen? puolustusvoimien juttu mihin matkustaa varusmiehiä eri paikoista?
-2-
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo "loppusota" tuo mainitsemani jokavuotinen? puolustusvoimien juttu mihin matkustaa varusmiehiä eri paikoista?
-2-
Loppusota käydään aina kun armeija on lopuillaan. Harjoitusten koko vaihtelee, yleensä kuitenkin siellä on enemmän porukaa niin saadaan sodankaltaista harjoitusta. Joinakin vuosina harjoitukset ovat kooltaan laajemmat, joskus pienemmän ja paikallisemmat. Johtajillehan tämä on tietysti merkityksellisempää, rivimies ei sillä tavalla niistä asioista tajua. Heille loppusota on yleensä viikon parin rutistus, jossa liikutaan, valvotaan ja "taistellaan" mahdollisimman sodan kaltaisissa olosuhteissa.
Torni pitää huolen pojistaan ja tytöistään. Jos mitään ei kuulu niin ovat valtion hommissa ja vastailevat kun jaksavat ja kerkeävät.
Oma loppusota ysärillä oli sissileiri jossa ei olisi kännyköistä ollut paljoakaan apua, sillä tuskin niissä korvissa on edelleenkään kenttää.
Siellä on Lohtajalla nyt päättyneet ilmapuolustusharjoitukset ja kovapanosammunnat, sitten siirtyvätkin jatkamaan Porin suuntaan täksi viikoksi.
Toiv pian kuulisin omastani.
-2-
Laittoi viestin edellisviikolla. Lomalla oli viimeksi kuukausi sitten, perjantaina pääsee seuraavan kerran. Ihan hyvin kuulemma menee, ei ole sen tarkemmin kertonut. Vuoden loppuun joutuu olemaan.