Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suku hajosi yhtäkkiä ja kaikki riitelevät? Mitä tapahtui?

Vierailija
21.05.2021 |

Miksi ihmiset ovat niin pahoja? Vanhemmat ja aikuiset riitelevät ja kaikki lapsenlapset katosivat. Me muut hiljaa ja muut sukulaiset pysyttelevät sivussa, kun näin on pakko olla, ettei paskaa tule niskaan. Miten voi olla tätä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä asia, joka on muhinut pinnan alla?

Onko ulkopuolinen ihminen soluttautunut sotkemaan välejä?

Vierailija
2/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jäätynyt konflikti noussut ajan sedimenttien alta käsittelyyn. Jos mukana on yksi tai useampi cluster-B-tapaus, jälki on sen mukaista, eli dramaattista, kiihkeää, sekopäistä, negatiivisiin tunteisiin jumittavaa (viha, ahneus, kateus...),regressoitunutta... Ei auta, että osa olisi ihan peruskehittyneitä aikuisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui jotain, mikä saa muutaman ihmisen tekemään jotain mitä minä en enää ymmärrä. Aivan sama vaikka riitelevät, mutta tuntuu vain niin uskomattomalta. Tosin, ehkä pitää vain unohtaa, jättää paskat omaa arvoon. Ehkä alla on kytenyt jotain paskaa, mitä en tiedä. näinhä se on. Tai tiedän kait, mutta silti ihmettelen, miten kamalaa voi ihmisten sisällä olla.

Vierailija
4/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku saanut ennakkoperintöä ja muut eivät? Joku saanut jonkun lahjan ja muut eivät? Onko kuollut hiljattain joku, joka oli tehnyt testamentin? Jotain autettu taloudellisesti tai muilla tavoin enemmän kuin toista? 

Vierailija
5/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suvussa suututtiin kun vanhempani kuoli ja perin hänet ainoana lapsena. Ei voi käsittää.

Vierailija
6/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnönjako hajottaa siskoksien välit hyvin usein.

En tiedä onko sen arvoista, rahan, omaisuuden takia rikkoa ihmisten välit.

Ihmisten pitäis eläessä tuhlata kaikki, ettei jaettavaa jäisi.

Vierailija
7/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siellä ole perintö taustalla. Suurin yksittäinen asia mikä rikkoo suvut.

Vierailija
8/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi helposti tuo käy, meidän suvussa tuo kävi yhdessä viikossa, kun velipoika naarasi itselleen ykskaks itseään 20 vuotta nuoremman tyttöystävän ja jätti entisen perheensä ja tyhjensi vielä perheen yhteisen tilinkin. Nyt 3 vuoden jälkeen tilanne tämä parin oikeudenkäynnin jälkeen::

- äiti ja isä eivät puhu veljelle, ei mitään välejä ole ollut tuon jälkeen, eniten vaikuttaa häpeä

- minä ja veli puheväleissä, mutta en voi hyväksyä veljen tekoa, olen käynyt pari kertaa veljen ja uuden vaimonsa luona ja tiedän veljen olevan onneton ja sekaisin, uusi vaimo on ihan ok mutta lapsellinen ja naiivi eikä ymmärrä, että veljen on palautettava osa luvatta ottamistaan yhteisistä säästöistä ex-vaimolleen

- äiti ja isä eivät halua puhua mullekaan, koska puhun veljelleni

- mun mies ei halua olla veljeni kanssa tekemisissä vaikka ennen olivat kaverit eikä mies halua minun käyvän veljeni luona, joten meille tulee tästä jatkuvasti kinaa

- veljen eksä on ihan rikki, ei puhevälejä veljeen, ei jaksa olla yhteydessä entisiin appivanhempiinsa mikä raivostuttaa tietysti heitä

- veljen ja eksänsä lapsista vanhin poika veti isäänsä turpiin eikä ole missään väleissä, ja tietysti pojan äiti hermostui siitä, mummonsa eli äitini suuttui pojalle ja poika mummolle, ei siedä mummoaan edelleenkään mut mummo on pyytäny anteeks

- keskimmäinen ja nuorin lapsi haluaisivat käydä isänsä luona, mutta eivät uskalla koska isän uusi vaimo ei halua heitä sinne ja joka kerta kun ovat olleet siellä tulee jotain riitaa jonka vuoksi pitää hakea sieltä kesken pois, vanhimman lapsen mielestä eivät saisi edes ikävöidä joten nyt sisaruksetkin riitelee ja kun viimeksi juttelin veljen eksän kanssa, psykologi oli suositellut että lasten kannattaisi pitää taukoa isän tapaamisessa

- veljen eksän omat vanhemmat pitää eroa tyttärensä syynä, ovat vanhakantaisia ihmisiä joiden mielestä naisen kuuluu olla kotona pullaa poistamassa ja kun tytär ei ollu, niin tietysti mies otti eron

- minua v....aaa veljeni epärehellisyys ja munattomuus kertoa asioista rehellisesti perheelleen minkä olen tuonut esille muillekin sukulaisille ja saanut vihamiehiä

Että tämmöistä. Oiskohan ollu ihan vaan viisainta pitää se m....u pöksyissä?

Vierailija
9/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku jäätynyt konflikti noussut ajan sedimenttien alta käsittelyyn. Jos mukana on yksi tai useampi cluster-B-tapaus, jälki on sen mukaista, eli dramaattista, kiihkeää, sekopäistä, negatiivisiin tunteisiin jumittavaa (viha, ahneus, kateus...),regressoitunutta... Ei auta, että osa olisi ihan peruskehittyneitä aikuisia. 

Juuri näin.

Vierailija
10/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä asia, joka on muhinut pinnan alla?

Onko ulkopuolinen ihminen soluttautunut sotkemaan välejä?

Kyllä. Kus ipäinen lapinnoita akka sotki kaikkien välit.

Vierailija
11/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöriita

Vierailija
12/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on riidan aiheena? 

Vierailija
13/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on cluster B tapaus?

Vierailija
14/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöriita. Kuuden sisaruksen sarjan ainoa yksineläjä ja lapseton henkilö kuoli. Hän oli erittäin varakas ja kun testamenttia ei ollut, perinnönjako meni perintökaaren mukaan. Kun rintaperillisiä ei ollut eikä vanhemmat enää ollu elossa, kuolinpesän osakkaiksi määräytyivät sisarukset. Heistä elossa oli tuolloin vielä 3, joten 2 kuolleen osalta perintöosuus meni heidän jälkeläisilleen, joita oli yhteensä 11 kappaletta. 3 elossa olleesta sisaruksesta 1 oli holhouksen alainen ja hänen asioitaan hoiti edunvalvoja. Kaksi muuta säätivät itse asioitaan.

Riita alkoi siitä, että yksi elossa ollut sisarus eli tätini väitti että testamentti oli olemassa ja hän oli nähnyt sen ja ollut todistajana ja siinä määrättiin koko omaisuus holhouksen alaisen sisaruksen ainoalle lapselle ja yhdelle hänen omista lapsistaan, jotka molemmat oli vainajan kummilapsia. Testamenttia etsittiin kissojen ja koirien kanssa mut sitä ei löytynyt mistään.

Asiat eteni käsittämättömällä tavalla ihan karmeaan sukusotaan, jossa kuka milloinkin on tehnyt ties mitä rikosilmoituksia ja ihan fyysisestikin ovat jotkut tapelleet. Välit ovat menneet liian monilta.

Perintöriita on kestänyt niin kauan, että kun kuoleman aikaan elossa oli vielä kolme sisarusta niin nyt on enää yksi ja se on tuonut soppaan kaikkiaan 8 henkilöä lisää eli kuolleiden lapset.

Mä oon yksi heistä ja olen aivan järkyttynyt. Heitin pyyhkeen kehään oman äitini kuolinpesän osalta ja palkkasin lakimiehen kommunikoimaan tuon perintöriidan osalta. Nyt on toiveissa että saataisiin ratkaisu parin kuukauden sisällä.

Hautajaisissa riitä näkyi niin että osa kutsutuista ei tullut lainkaan eikä lähettänyt edes surunvalittelua, eikä silloin ollut edes korona-aika vielä.

Vierailija
15/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivoi helposti tuo käy, meidän suvussa tuo kävi yhdessä viikossa, kun velipoika naarasi itselleen ykskaks itseään 20 vuotta nuoremman tyttöystävän ja jätti entisen perheensä ja tyhjensi vielä perheen yhteisen tilinkin. Nyt 3 vuoden jälkeen tilanne tämä parin oikeudenkäynnin jälkeen::

- äiti ja isä eivät puhu veljelle, ei mitään välejä ole ollut tuon jälkeen, eniten vaikuttaa häpeä

- minä ja veli puheväleissä, mutta en voi hyväksyä veljen tekoa, olen käynyt pari kertaa veljen ja uuden vaimonsa luona ja tiedän veljen olevan onneton ja sekaisin, uusi vaimo on ihan ok mutta lapsellinen ja naiivi eikä ymmärrä, että veljen on palautettava osa luvatta ottamistaan yhteisistä säästöistä ex-vaimolleen

- äiti ja isä eivät halua puhua mullekaan, koska puhun veljelleni

- mun mies ei halua olla veljeni kanssa tekemisissä vaikka ennen olivat kaverit eikä mies halua minun käyvän veljeni luona, joten meille tulee tästä jatkuvasti kinaa

- veljen eksä on ihan rikki, ei puhevälejä veljeen, ei jaksa olla yhteydessä entisiin appivanhempiinsa mikä raivostuttaa tietysti heitä

- veljen ja eksänsä lapsista vanhin poika veti isäänsä turpiin eikä ole missään väleissä, ja tietysti pojan äiti hermostui siitä, mummonsa eli äitini suuttui pojalle ja poika mummolle, ei siedä mummoaan edelleenkään mut mummo on pyytäny anteeks

- keskimmäinen ja nuorin lapsi haluaisivat käydä isänsä luona, mutta eivät uskalla koska isän uusi vaimo ei halua heitä sinne ja joka kerta kun ovat olleet siellä tulee jotain riitaa jonka vuoksi pitää hakea sieltä kesken pois, vanhimman lapsen mielestä eivät saisi edes ikävöidä joten nyt sisaruksetkin riitelee ja kun viimeksi juttelin veljen eksän kanssa, psykologi oli suositellut että lasten kannattaisi pitää taukoa isän tapaamisessa

- veljen eksän omat vanhemmat pitää eroa tyttärensä syynä, ovat vanhakantaisia ihmisiä joiden mielestä naisen kuuluu olla kotona pullaa poistamassa ja kun tytär ei ollu, niin tietysti mies otti eron

- minua v....aaa veljeni epärehellisyys ja munattomuus kertoa asioista rehellisesti perheelleen minkä olen tuonut esille muillekin sukulaisille ja saanut vihamiehiä

Että tämmöistä. Oiskohan ollu ihan vaan viisainta pitää se m....u pöksyissä?

Huhhuh. Eihän veljesi tietenkään fiksusti tehnyt mutta mielestäni suvulla ei ole sanavaltaa toisen elämään, pitää hyväksyä ihminen hyvine ja huonoine puolineen.. Harva meistä elää "oppikirjojen" mukaan tai muutenkaan elää elämäänsä virheettömästi. Asiat ei ole niin mustavalkoisia.

Vierailija
16/16 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin täällä. Tuli sairaustapaus ja yksi lapsi rikkoo kaiken tai oikeastaan rikkoo oman itsensä. Meillä toisilla on kaikki hyvin, mutta hän on yksin narsisti puolison kanssa ja tekee kuten hän käskee. Näyttää rumalta, mutta eipä se enää ketään edes haittaa. Katsotaan milloin hän itse tajuua oman tilanteen suhteessaan.