Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tämä outo nukahteleminen on?

Vierailija
21.05.2021 |

Nukun säännöllisesti hyvin ja pitkään, mutta nyt on jonkin aikaa esiintynyt kummallista nukahtelua, joka häiritsee kirjoitustyötäni. Kun rentoudun vaikka vain nojaamalla poskellani kämmentä vasten, nukahdan helposti hieman epämukavaankin asentoon; entisen ammattini vuoksi osaan kyllä nukkua vaikka istuallani ilman tukea, joten itse nukkumisen taidossa ei ole ihmettelemistä. Omituista on se, että herään siihen, että en hengitä. Nukahtaminen voi kestää vain hetken tai puolikin tuntia, mutta aina se päättyy havahtumiseen siihen, että keuhkot ovat tyhjät. Olen kaikin puolin terve. Mitä ihmettä tämä on?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminto ja uniapnea

Vierailija
2/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnealta kuulostaa. Vaikka nukkuisit öisin täysimittaisesti niin se on katkonaista hengitysoireiden takia. Sitten nukahdat helposti päivällä, kun et ole saanut yöllä tarpeeksi levättyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa kertynyt ?

Vierailija
4/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samaa viime aikoina. Nukun yöt hyvin, keskimäärin 7 t 21 min yössä, mutta silti jos vedän hiukankin pitkäkseni ihan mihin tahansa aikaan, nukahdan heti. Ennen ei ole tällaista ollut. Kellon mukaan nukun kuin tukki ilman mitään katkoksia, eteisvärinöitä ja happisaturaatiokin on normaali.

Vierailija
5/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt sit te seuraavaksi mainitsette, että tämä alkoi rokotteen jälkeen, eiksni? Ei mene läpi.

Vierailija
6/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ainakin vaikuttaa siitepölykausi ja siihen otettavat lääkkeet. Yleensä kärsin ajoittaisesta unettomuudesta ja parhaimmillaankin olen tosi huono nukkumaan. On vaikeutta nukahtaa, heräilen ihan pieniinkiin ääniin ja sitten valvon loppuyön. Mutta nämä alkukesän viikot nukun aina kuin tukki ja illalla pilkin jo puoli ysin uutisten aikaan sohvalla. Antihistamiini, veikkaisin. 

Vierailija
7/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ainakin vaikuttaa siitepölykausi ja siihen otettavat lääkkeet. Yleensä kärsin ajoittaisesta unettomuudesta ja parhaimmillaankin olen tosi huono nukkumaan. On vaikeutta nukahtaa, heräilen ihan pieniinkiin ääniin ja sitten valvon loppuyön. Mutta nämä alkukesän viikot nukun aina kuin tukki ja illalla pilkin jo puoli ysin uutisten aikaan sohvalla. Antihistamiini, veikkaisin. 

Siinäpä se taisi tullakin. Allergiaan en tavallisesti tarvitse lääkettä, mutta nyt olen ottanut reilusti antihistamiinia paikalliseen ihovaivaan. Olen käsittänyt, että allergialääkkeet eivät ole olleet unettavia enää vuosikymmeniin, joten en osannut edes epäillä tuota.

Kun nukahdan muualla kuin muistivaahtotyynyni seurassa, kaulani on aina "väärässä" asennossa, eikä hengitys suju. Tapanani ei ole ollut nukahdella omituisiin asentoihin, joten en ole kokenut tätä ennen.

En usko kilpirauhasvaivoihin, koska mitään muita siihen kuuluvia oireita ei ole. Ja kommentoijalle numero viisi: en ole ottanut koronarokotusta. Ei sen tarvitse ihan jokaiseen vaivaan ja keskusteluun kuulua.

Ap

Vierailija
8/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se taisi tullakin. Allergiaan en tavallisesti tarvitse lääkettä, mutta nyt olen ottanut reilusti antihistamiinia paikalliseen ihovaivaan. Olen käsittänyt, että allergialääkkeet eivät ole olleet unettavia enää vuosikymmeniin, joten en osannut edes epäillä tuota.

Kun nukahdan muualla kuin muistivaahtotyynyni seurassa, kaulani on aina "väärässä" asennossa, eikä hengitys suju. Tapanani ei ole ollut nukahdella omituisiin asentoihin, joten en ole kokenut tätä ennen.

En usko kilpirauhasvaivoihin, koska mitään muita siihen kuuluvia oireita ei ole. Ja kommentoijalle numero viisi: en ole ottanut koronarokotusta. Ei sen tarvitse ihan jokaiseen vaivaan ja keskusteluun kuulua.

Ap

Uskon myös tähän antihistamiiniteoriaan, nyt kun joku otti puheeksi. Otan tuplat normaaliin verrattuna, koska olen älyttömän allerginen koivulle. Siinähän se selitys onkin. #nelonen

Vierailija
9/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa olla krodiilisulfiittisyndrooma, ky lääkärissä!

Vierailija
10/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt sit te seuraavaksi mainitsette, että tämä alkoi rokotteen jälkeen, eiksni? Ei mene läpi.

Onko "hieman" tutka herkällä? Nuku välillä, käy vaikka pitkällä lenkillä.

Vierailija
11/11 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Uskon myös tähän antihistamiiniteoriaan, nyt kun joku otti puheeksi. Otan tuplat normaaliin verrattuna, koska olen älyttömän allerginen koivulle. Siinähän se selitys onkin. #nelonen

Minä olin ennen siedätyshoitoa allerginen melkein kaikelle, mitä ulkona kasvaa. Luin äskettäin mainitsemani ihovaivan hoidosta, että lääkärit saattavat määrätä jopa nelinkertaista antihistamiiniannosta kuurina. Minä vain tuplasin kokeeksi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan