Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut: Muisteluketju OFFICIAL

Vierailija
21.05.2021 |

No niin, kerätään tänne viisumuistoja ja linkataan vanhoja videoita.

Mikä biisi on ollut ikisuosikkisi? Kenen karsiutumista harmittelet vieläkin? Olitko torilla Lordin voiton aikaan? Mitä menestyjää et voi sietää? ja niin edelleen

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aloittaa: 

Viro 2009 oli mielestäni taianomainen ja sai minut kiinnostumaan virolaisesta musiikista ja viron kielestä. Pääsisinpä joku päivä laulajan keikalle!

Vierailija
2/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoomobileet ei kiinnosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ja nuorena euroviisut oli aina iso juttu. Silloin se oli vielä musiikkia.

Nykyisin ei kiinnosta.

Vierailija
4/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteikäisena nauhoitin Helsingin kisat vhs:lle ja popitin viisujen jälkeisen viikon tätä Ukrainaa, anteeksi naapurit :DD

Vierailija
5/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteikäisena nauhoitin Helsingin kisat vhs:lle ja popitin viisujen jälkeisen viikon tätä Ukrainaa, anteeksi naapurit :DD

Sama täällä, ja äitini meinas menettää järkensä kun aina vaan tää biisi kuulu mun huoneesta, jostain käsittämättömästä syystä kyseinen vhs hävisi kun pieru Saharaan 🤣

Vierailija
6/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset kisat, jotka muistan katsoneeni lapsena. Rakastin jostain syystä tätä Tanskan voittajabiisiä (alku kuulostaa muuten ihan siltä Nooan saari -piirretyltä 😂). Nyt kun kuuntelin, niin oli aika hirveä kappale 😂😂😂

Vierailija
7/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viisut olivat Helsingissä, sain kaupungilla olleesta esiteteltasta ison Eurooppa karttajulisteen. Se on minulla seinällä vieläkin.

Uusista viisuista en tykkää, vanhoissa oli ihania lauluja, oikeaa musiikkia.

Vierailija
8/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, eka viisumuisto on Vicky Leandros v. 1972... pieni olin silloin. Viisumuistoja olis siis tuhansittain. 

Laitetaan pari mitä palaan aina kuuntelemaan. 

Turkki v. 2010 / We Could Be The Same | Eurovision Song Contest Wiki | Fandom

Serbia-Montenegro v. 2005  /  Zauvijek moja | Eurovision Song Contest Wiki | Fandom

Puola v. 2016 / Eurovision 2016 Poland: Michał Szpak - "Color of Your Life" (eurovisionworld.com)

Vierailija
9/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia suosikkeja tässä. Tosin olen tarkemmin perehtynyt vaan 2000-luvun viisuihin ja niitäkin seurannut jälkeenpäin, kun viisujen katsomisen suhteen olen ollut laiska. Lapsena 2000-luvun alussa en katsonut lainkaan. Lordinkaan voittoa en katsonut 12-vuotiaana lainkaan. Katsoin sen lähetyksen sitten vuosia jälkeenpäin, kun tv:stä tuli ja sain taas vähän intoa viisujen seuraamiseen.

Day After Day ( Elnur and Samir)

Elnur Hüseynov- Hour of the Wolf

Michał Szpak - Color of Your Life

Hovi Star- Made of stars

Carl Espen- Silent storm

Ott Lepland- Kuula

Sergej Ćetković - Moj svijet

Tuli nämä mieleen. Tosin olisi varmaan muitakin, mutta en nyt nopeasti keksi. Tosin olen joistakin voittajistakin pitänyt, mutta monesti joku ei niin menestynyt jää kuunteluun.

Vierailija
10/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieben sieben ailulu sieben sieben eins zwei sieben sieben ailulu eins zwei drei tanzen

Vierailija
11/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kun aloitit tämän ketjun. Toivon, että tämä pysyy hyvän mielen ketjuna.

Oma suosikkini on Milan Stankovicin Ovo je balkan. Israelin biisit ovat usein olleet hyviä, ihan jo lapsuudesta asti.

Dima Bilan on jäänyt kuunteluun viisuista. Muukin tuotanto uppoaa. Tykkään, jos lauletaan jollain muulla kuin englannin kielellä. Ei haittaa, vaikken ymmärrä. Ne suomennokset on hauskoja!

Vierailija
12/15 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/15 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serbian taustalaulajien suomiversio on hieno

Vierailija
14/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena ja teininä hillitön fani. Laitettiin aina viisut tulemaan radion kautta ja tv:stä ääni pois. Istuin stereoiden edessä käsi pause-napilla ja nauhoitin kaikki biisin kasetille. Sitä sitten kuuntelin viikkokausia 😄Sit tuli pitkä väli ku ei niin kiinnostanut. Parhaat viisut on 2007 ihan jo sen takia että ne oli Suomessa ja muutenkin silloin oli paljon hyviä biisejä.

Vierailija
15/15 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että seuraava suomalainen viisuedustaja olisi arabimies. Hän laulaisi arabiaksi rakkauslaulun vaalealle suomalaiselle

teinitytölle ja lavasteina olisi ostoskeskus. Tyttö hymyilisi ujosti ja empisi mutta kappaleen lopulla antautuisi tummalle komistukselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä