Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko boikotoida ystäviäsi tai sukulaisiasi jos selviää, ettei heitä ole rokotettu?

Vierailija
21.05.2021 |

Otsikossa kysymys. Itse pidän rokotusasiaa täysin vapaaehtoisena, eikä se vaikuta ihmissuhteisiin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu tapaamaan rokottamattomia sukulaisia tai kavereita.

Vierailija
2/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, nähdään muutenkin niin harvoin. Paljon todennäköisempää että saan taudin esim. julkisesta liikenteestä tai työpaikalta.

Itse aion tietenkin ottaa rokotteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion. En halua tekemisissä salaliittoteoreetikoiden kanssa.

Vierailija
4/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

inb4 tämä aihe poistuu: En aio, miksi aikoisin?

Vierailija
5/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pysyttelen rokotetuista kaukana, hyi

Vierailija
6/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niinku enää ikinä?

Vierailija
7/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisollani on immuunipuutos, pyritään minimoimaan riskit joten ei tavata tietoisesti ihmisiä joita ei rokotettu. Rokittamattomia tulee väistämättä kohdattua esim töissä, joten miksi ehdoin tahdoin kasvattaa riskiä? Katsotaan sitten kun pandemia on ohi.

Vierailija
8/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en ottanut rokokotusta itsekään.

Vierailija
9/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotus ei estä tartuntaa, joten what's the point sillä välttämisellä?

Vierailija
10/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin rokotettuja

Vierailija
11/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion. En halua tekemisissä salaliittoteoreetikoiden kanssa.

Ei kaikki, jotka epäröivät ottaa heti niin vähän aikaa tutkittuja rokotteita, joista osa on tehty vieläpä ihan uudella geeniteknologialla (ei ole kätetty aiemmin rokotteissa), ole salaliittoteoreetikkoja. Useat vain kokevat riskin mahdollisista, vasta pidemmän ajan kanssa selviävistä haittavaikutuksista, suuremmaksi kuin koronaviruksesta aiheutuvan riskin. Minusta ihan loogista tällainenkin ajattelu on. Nämä rokotteet ovat vielä kuitenkin kokeellisia (ja näitä valmistavilla lääkefitrmoilla on haittavaikututen suhteen myös vastuuvapaus). Ei kuulosta kovin riskittömältä minun mielestäni.

Itse en uskalla ottaa koronarokotetta siksi, koska minulla on  autoimmuunisairaus ja pahoja allergisia sekä ylikerkkyysreagointeja moniin aineisiin ja ärsykkeiiin. Lisäksi mm. briteissä ei ole suositeltu covid19 rokotteen ottamista niille, joille on aiemmin tullut anafylaktinen shokki jostain lääkeaineesta. (Minulle on myös tullut.) En lähtisi tunteella tuomitsemaan ja jaottelemaan ihmisiä rokotteen ottamisen mukaan muutenkaan.

Vierailija
12/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotustiedot ovat yksityisiä, miksi kenenkään tarvitsisi tietää toisen rokotuksista?

Myötähäpeä kaikkien niiden puolesta, jotka kertovat julkisesti yksityisiä tietojaan.

Vierailija
13/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kuulu kenellekään. Mitään rokotustietoja ei pidä kertoa julkisesti.

Tai käykö jäykkäkouristusrokotetieto? Ap ei kertonut, että mistä rokotteesta on kyse.

Vierailija
14/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö jäykkäkouristusrokote, hepatiittirokote, tuhkarokkorokote...?

Vierailija
15/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kysele ystäviltäni ovatko he rokotettuja. Minä olen, ja täten olen tehnyt sen mitä voin tässä tilanteessa. Se mitä muut tekevät on heidän ihan oma asiansa. Sama pätee maskiin ja muihin suosituksiin. Tuomitseminen on vain typerää.

Vierailija
16/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan kuulu kenellekään yksittäiselle uteliaalle sukulaiselle tai tuttavalle, että olenko ottanut jotain piikkiä vaiko en.

Vierailija
17/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei ole minun vikani, jos mulla on rokotteen ansiosta oireeton korona ja joku rokottamaton saa tartunnan ja sairastuu pahasti. Itse ovat päättäneet jättää rokotteen ottamatta.

Vierailija
18/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne rokotuksella boikotista pois pääse.

Vierailija
19/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio boikotoida, ellei muuta syytä seuran välttelyyn ilmene, kuin se rokottamattomuus. En tosin pidä tapanani kysellä tuttavieni ja sukulaisteni rokotushistoriaa, joten en oleta, että läheskään kaikkien kohdalla saisin koskaan edes selville, onko heitä rokotettu vaiko ei.

Sitten jos joku sukulainen tai tuttu hurahtaisi ns. HC rokotekriittiseksi salaliittouskomuksilla höystettynä, saattaisin alkaa pitämään etäisyyttä. En erityisesti tykkää omaa totuuttaan alinomaa toitottavista ihmisistä, joten jos sellaista ilmenisi, todennäköisesti välttelisin ainakin pitkäaikaisia ja kahdenkeskisiä tapaamisia.

Vierailija
20/24 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään boikotoi. Tai no vain siinä tapauksessa, jos rokotuksesta kieltäytynyt haluaisi mun käyttävän hänen seurassaan maskia. Käyttäköön itse ffp2- tai ffp3-hengityssuojainta, jos haluaa tavata. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi