Onko puolisosi koskaan valittanut vaatetuksestasi?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun aloin ajattelemaan, niin tosiaan sitä kritiikkiä tulee kyllä usein. Mies ei ole koskaan maininnut minulle, että joku vaate tai asuste olisi kaunis tai sopisi mulle. Ei ainuttakaan kertaa. Ei myöskään koskaan huomaa, kun oon käynyt kampaajalla tms
Meillä sama. Mies suuttuu jos pyydän häntä lopettamaan kritisoinnin, koska hän ”haluaa antaa rakentavaa palautetta”. Hän ei taida tajuta että rakentavaan palautteeseen voisi kuulua myös joskus kehuminen.
Ei meillä mies sinänsä mitenkään pahasti sano (paitsi yksistä lempparikengistäni ja säärystimistä) , on sellaista lievää naljailua. Olen käytännössä näkymätön
On, käytän kuulemma aivan liikaa mustaa väriä vaatteissani.
Ja oikeassahan hän on.
Hommasin pitkän hameen 2012,ihan suosikki, peitti mun paksut, lihaksikkaat reidet ja ison perseen. (ne eivät silloin olleet tavoiteltuja asioita)
Mies pyysi etten käytä sitä hametta, "kun anteeksi vaan, leventää sua"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun aloin ajattelemaan, niin tosiaan sitä kritiikkiä tulee kyllä usein. Mies ei ole koskaan maininnut minulle, että joku vaate tai asuste olisi kaunis tai sopisi mulle. Ei ainuttakaan kertaa. Ei myöskään koskaan huomaa, kun oon käynyt kampaajalla tms
Meillä sama. Mies suuttuu jos pyydän häntä lopettamaan kritisoinnin, koska hän ”haluaa antaa rakentavaa palautetta”. Hän ei taida tajuta että rakentavaan palautteeseen voisi kuulua myös joskus kehuminen.
Ei meillä mies sinänsä mitenkään pahasti sano (paitsi yksistä lempparikengistäni ja säärystimistä) , on sellaista lievää naljailua. Olen käytännössä näkymätön
Surullista toisaalta :( minunkaan mies ei mitenkään älyttömästi kehu muutenkaan, mutta ei onneksi myöskään arvostele. Kerran on tainnut kehua hiuksiani kampaajariessun jälkeen kun kampaaja oli laittanut oikein kivan kampauksen kun halusi kokeilla jotain juttua varten (sain sen ns. kaupan päälle).
Tuo "rakentava palaute" on syvältä jos et itse pyydä sellaista. Tyyli voi olla tosi henkilökohtainen asia monelle naiselle. Sama muutenkin ulkomuodon "rakentavasit kommentoiminen"...
Itse olen kerran kommentoinut mieheni vaatteita ja se oli synnärillä, kun lapsi tulikin etuajassa ja tuli kiire lähtö. Siinä vaiheessa kun sain lääkettä (7s auki ja lääkkeen myötä pystyi jo havainnoimaan vähän ympäristöäkin), kommentoin, että noissa housuissako sitten lähtit. Kyseessä koirankarvaiset polvista lököttävät rumat hessuhopo-oloasuhousut. Ei ollut raukka ehtinyt itselleen vaihtaa vaatteita kun hädässä etsi minulle päälle pantavaa (olin kylvyssä kun vedet meni) ja tuuppasi kiireellä autoon. Mies vaan totesi kätilölle, että lääke taitaa nyt vaikuttaa :D
Vierailija kirjoitti:
Kommentoi ainoastaan, jos minulla on hänen mielestään jotain kivaa päällä. Tykkää jostain syystä viininpunaisesta, niin sen värisiä vaatteita aina kommentoi. Ja jos on kapeat housut tai pillifarkut, niin on ihan innoissaan. Jos en ole jaksanut panostaa, hän on diplomaattisesti hiljaa.
Aika moni vaimo lähettäisi puolisonsa miehesi vetämälle kurssille, jossa opetetaan, miten antaa rakentavaa palautetta positiivisen kautta, antaen kuitenkin tilaa toisen sellaisillekin asioille, joista ei niin välitä.
Nyt olen ihan rehellisesti kateellinen miehestäsi, ei sattuisi löytymään tuttavapiiristänne samanlaista sinkkua, ikää 30-50v?
Itse aloituksen kysymykseen, lähes kaikissa pidemmissä suhteissani on ollut vaatteideni arvostelua lähinnä negan kautta. Noh, yhdet housut olivat ihan tarkoituksella järkyn rumat, pidin niitä pahimipien vuotopäivien aikaan, ei tarvinnut miehen kokea torjutuksi tulemista, kun ne veivät halut kokonaan edes yrittämiseltä :D
Kerran kysyi, että meinaanko lähteä yöpaidassa liikenteeseen, kun minulla oli Marimekon raidallinen maximekko päällä, pyysi myös laittamaan päälle jotain vähemmän yökkäriltä näyttävää 😆 kyseinen mekko onkin enää vain kotivaatteena.
Hmm. Vaatteita ei ole koskaan kommentoinut pahasti, mutta meikkausta kyllä muutaman kerran. Ei kuulemma "tarvitsisi" meikata eikä ymmärrä, miksi "aina" pitää meikata. En meikkaa mitenkään räikeästi, vaan hyvin hillitysti. No, minun meikkaamiseni ei hänelle kuulu p*skan vertaa ja tein sen hänelle selväksi eikä kommentteja ole enää tullut. Huvittaa sinänsä, että eipä olisi mies varmasti minuun päin silloin aikoinaan katsonutkaan jos olisin ollut ilman meikkiä, en nimittäin ole pikimustine silmänalusieni ja värittömien kulmakarvojeni ja ripsieni vuoksi mikään luonnonkaunis kaunotar.
Jatkuvasti. Pitäis pukeutua läpinäkyviin paitoihin, tiukkoihin housuihin ym. Ja sama ku edellä, kukkakuoseja sanoo mummotyyliksi. Näitä riittää!
Itse kulkee vanhojen äijien remmisandaaleissa, harmaissa virttyneissä verkkareissa, kaljamaha pystyssä joku urheilupaita päällä🤣
Herättyäni kävelin hänen isossa bändipaidassa olohuoneeseen ja olin kuulemma niin söpö. Joskus jos on kotivaatteet (leggingsit/collarit/rönttöpaita) päällä, niin kysyy kauppaan lähdettäessä että puenko oikeat vaatteet päälle 😁
Molemmat pukeudutaan goottihenkisesti ja useimmiten kyllä kehuu mekkoja sun muita.
Joskus jotain sanoo, mutta olen työtön, joten jollei rahaa tipu taivaalta, niin käytän rahani muihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ei mitään huomiokykyä, ehkä sokeutumassa kääkkä? Itse kotona iänikuisissa verkkareissa ja jossain urheilupaidasssa makaa sohvalla tölläämässö naisurheilua…yrittää näyttää sporttiselta kaljuineen ja kaljamahoineen😂
Mies haluais et ostaisin läpinäkyviä vaatteita ja kun sanon, että en halua ku rintsikat näkyy, niin ei kuulemma haittaa.
Siis miks mun pitäis kulkee julkisesti ja hänen kanssaan läpinäkyvissä??
Miksi? Muilla sama kokemus?
Jos sanoisi olisi oven ulkopuolella alta aikayksikön.
Asunto ja kamat autoa myöten on minun ja pysyy minulla, ukkoa vaihdan jos sanomisensa eivät minua miellytä. Uusia on siistissä jonossa tuossa pihalla.
Ei sano enää. Pidän kotona samoja kotivaatteita, ei tarvi kommentoida ku ei oo mitään uutta.
Kyylää äijä tarpeeksi työpaikalla, työreissuissa ym. muita naisia, en jaksa enää reppanaa kuormittaa sexyllä tissivakopukeutumisellla!
Ei valittanut koskaan. Pukeudun yleensä aika hyvin. En kaihda hameita ja nättejä vaatteita. Joskus ex vihjaili, että mun vartaloa kehtaisi kyllä esitellä enemmänkin. Mutta mä en tykkää vartalonmyönteisistä ja paljastavista vaatteista. Naisellisesti ja seksikkäästi voi pukeutua ilman, että näyttää kaiken. Hänelle oli myös outoa, miksen halua käyttää perusbikineitä ja esitellä persettäni kaikille. Mutta hän ei koskaan valittanut asiasta tai painostanut muuhun pukeutumiseen. Se oli yksi harvoja asioita, jossa kelpasin omana itsenäni. Kyllä sen silti huomasi, että häntä harmitti kun ei voinut esitellä minua kuin jotain trophy-muijaa. Ex piti minusta, koska olin nätti, nuori ja kiltti ja mulla oli hyvä kroppa. Kai se buustasi hänen egoaan. Luonne ja mun ajatukset eivät niinkään kiinnostaneet.
Ostin lierihatun niin totesi että montako kauppaa kiersit ennenkuin löysit hirveimmän, siistiä!
Hattu on todella kamala ja pidän sitä vain pihahommissa tai mökillä kalahattuna joten tuo lausahdus oli oikeastaan kohteliaisuus
En vertuilessanikaan pukeudu niin kuin äijä haluaa, koska ei hänkään pukeudu minun vuokseni. Muiden naisten vuoksi kyllä vetää päivittäin kauluspaitaa ja puvuntakkia päälle.
Muuten äijä vanhoissa verkkareissa heiluu vapaa-ajalla, not sexy.
Kommentoi joskus että mun tyyli on kuin opettajalla (käytin silloin paljon mekko+ neuletakki yhdistelmää kun olin toimistossa töissä ja mulla oli silmälasit ja olkapäille ulottuva hiustyyli. Nykyään työttömänä ja välillä etätöitä tehdessä pukeudun sporttisemmin ja useammin olohousuihin, niistä ei oo kyllä valittanut). Mysteeriksi jäi oliko se hyvä vai huono asia... Itse on kuitenkin seuransa valinnut joten joko se on hyvä juttu tai sitten hän on kykeneväinen katsomaan tyylini ohi.