Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanna Marinilta hyviä ideoita .

Vierailija
21.05.2021 |

Kuntavero saisi olla progressiivinen ja mielenterveysongelmien hoitoon tarvitaan enempi resursseja.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuthan on rikkaiden puolue. Rikkaiden mielestä köyhät laitetaan kyykkyyn, oli tilanne mikä tahansa.

Persut samoin. Sosiaslitukia ei makseta.

Persut on vain rikkaiden asialla, eivätkä ajattele tavallisia tai köyhiä. Persuja ei kannata tavallisen tai köyhän äänestää.

Minun tuntemani perust eivät ole rikkaita. Enemmänkin tavallisia työssäkäyviä duunareita. Kannattavat työntekoa, mutta toisaalta on myös yskilöitä, jotka eivät pysty/voi tehdä töitä (sairaat).

Niin, ongelma on täysin sama kuin USA:ssa. Sielläkin Trump pääsi valtaan, vaikka hän on tunnetusti rikas ja ajaa rikkaiden asioita. Sitten kuitenkin teesit ovat täsmälleen samat kuin eräällä puolueella. Lisäksi kaikkein köyhimmätkin eli latinot, tummempi-ihoiset ja valkoiset köyhät äänestivät Trumpia. Mutta jatkakaa toki, älkääkä tietenkään kyseenalaistako. Itse kysyisin, mitä Hallis tekisi, jos hänestä tulisi pm tai valtionvarainministeri.

Vierailija
22/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kuntavero progressiiviseksi! En ymmärrä miten jotkut persaukiset duunaritkin on tätä vastaan. Veroja pitäisi ottaa nykyistä enemmän sieltä, missä sitä otettavaa on. Päivänselvä asia. Se ei suurituloisten elämää muuta yhtään mihinkään vaikka kiristettäisi vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuthan on rikkaiden puolue. Rikkaiden mielestä köyhät laitetaan kyykkyyn, oli tilanne mikä tahansa.

Persut on vain rikkaiden asialla, eivätkä ajattele tavallisia tai köyhiä. Persuja ei kannata tavallisen tai köyhän äänestää.

Tää laskutaitoinen köyhä on kyllä huolestuneempi siitä että nykyhallitus elää pelkillä pikavipeillä joiden maksaminen jätetään seuraavalle hallitukselle.

Tää köyhä arvostaisi uusia mahdollisuuksia päästä köyhyydestä eli lisää työpaikkoja, rahan käyttöä pikemminkin investointeihin ja innovaatioihin jotka synnyttää uutta kuin vanhojen korjauslaskujen maksamiseen.

Eikä tää köyhä äänestä persuja koska noilla on tarjolla lähinnä (tietynlaisia) mielikuvia muttei realismia. 

Vierailija
24/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marinin ehdotukset ovat ihan hyviä, mutta mistä niinhin saadan rahaa. Lähes  kaikki varmasi haluaisivat tukea huono-osaisia, mutta kun eläminen maksaa kaikille.   Ei edes tyssäkäyvällä elämä ole niin leveää...

Hyvin perusteli sen, miten toimiva kunta hyödyttää myös yrityksiä. Jos kunta houkuttelee osaavia ihmisiä ja on muutenkin toimiva niin tästä myös kannattaa maksaa. Tämä on yhteispeliä.

Vierailija
25/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tuntemani perust eivät ole rikkaita. Enemmänkin tavallisia työssäkäyviä duunareita. Kannattavat työntekoa, mutta toisaalta on myös yskilöitä, jotka eivät pysty/voi tehdä töitä (sairaat).

Niin, ongelma on täysin sama kuin USA:ssa. Sielläkin Trump pääsi valtaan, vaikka hän on tunnetusti rikas ja ajaa rikkaiden asioita. Sitten kuitenkin teesit ovat täsmälleen samat kuin eräällä puolueella. Lisäksi kaikkein köyhimmätkin eli latinot, tummempi-ihoiset ja valkoiset köyhät äänestivät Trumpia. Mutta jatkakaa toki, älkääkä tietenkään kyseenalaistako. Itse kysyisin, mitä Hallis tekisi, jos hänestä tulisi pm tai valtionvarainministeri.

Persuissa ei siis ole tietääkseni rikkaita, eivätkä rikkaat kokoomuksen edustajat äänestä persuja. Ovat siis tavallisia duunareita, jotka kannattavat työntekoa. Mikä on siis hyvä juttu. Tämä ei kuitenkaan yksin riitä, sillä maassa on myös köyhiä, jotka eivä syystä tai toisesta pysty käymään töissä tai eivät saa töitä. Persut eivät tällaisten ihmisten asioita siis aja. 

Tarkoitus oli sanoa, että peruissa on paljon hyvääkin, kun kannustavat työntekoon. Kuitenkin aina on olemassa ihmisiä, jotka eivät pysty tekemään töitä yms. He siis tarvitsevat tukea, mutta persut eivät tällaisten ihmisten asiota aja.  Ei niitä aja kokoomuskaan.

Vierailija
26/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää laskutaitoinen köyhä on kyllä huolestuneempi siitä että nykyhallitus elää pelkillä pikavipeillä joiden maksaminen jätetään seuraavalle hallitukselle.

Tää köyhä arvostaisi uusia mahdollisuuksia päästä köyhyydestä eli lisää työpaikkoja, rahan käyttöä pikemminkin investointeihin ja innovaatioihin jotka synnyttää uutta kuin vanhojen korjauslaskujen maksamiseen.

Eikä tää köyhä äänestä persuja koska noilla on tarjolla lähinnä (tietynlaisia) mielikuvia muttei realismia. 

Kyllä aivan varmasti köyhä saa lisää työmahdollisuuksia, kun vaihtuu hallitus. Kysymys on, että millä tavalla. Voi olla, että työttömille tulee vastikkeellinen työvelvoite. Joka tapauksessa persujen talouspolitiikka on lähempänä Kokoomusta.

Vierailija
27/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemissani kokoomuslaisissa on ihmisiä, jotka suorastaan ällöttää minua. Itse ajetaan hienoilla autoilla ja matkustetaan paljon yms. On taloja ja kesämökkejä, joilla sitten leuhkitaan. Samaan aikaan heidän yrityksessään on töissä ulko----mailt  tulleita henkilöitä (alipalkkattuja).  Heitä ei kuulemma kiinnosta, mistä nämä ihmset ovat tulleet, eikä muutenkaan heidän asiansa. 

Samaan aikaan heillä ei ole edes varaa ostaa minun lapseni heille tarjoamaa partiolaisten kalenteria (jouluna).  Soittavat minulle aina, mitä he ovat taas ostaneet  yms.  En jaksa enää edes vastata heidän puheluihinsa, kun itse olen kylläkin korkeakolulutettu, mutta en niin hyvää palkkaa nauttivat henilö, joka en kannata työntekijöiden riistoa.  Ällöttää.....  Kuitenkaan heilläkään ei tunnu olevan rahaa tarpeeksi (siis näillä yrittäjillä),

Vierailija
28/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aivan varmasti köyhä saa lisää työmahdollisuuksia, kun vaihtuu hallitus. Kysymys on, että millä tavalla. Voi olla, että työttömille tulee vastikkeellinen työvelvoite. Joka tapauksessa persujen talouspolitiikka on lähempänä Kokoomusta.

Sikäli kun muistetaan että nuo kopsasi talouspoliittisen linjansa suoraan kokoomukselta niin saattaa olla. Käytännön toteutus voi olla kuitenkin ihan erilainen molemmilla. 

Vierailija
29/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemissani kokoomuslaisissa on ihmisiä, jotka suorastaan ällöttää minua. Itse ajetaan hienoilla autoilla ja matkustetaan paljon yms. On taloja ja kesämökkejä, joilla sitten leuhkitaan. Samaan aikaan heidän yrityksessään on töissä ulko----mailt  tulleita henkilöitä (alipalkkattuja).  Heitä ei kuulemma kiinnosta, mistä nämä ihmset ovat tulleet, eikä muutenkaan heidän asiansa. 

Samaan aikaan heillä ei ole edes varaa ostaa minun lapseni heille tarjoamaa partiolaisten kalenteria (jouluna).  Soittavat minulle aina, mitä he ovat taas ostaneet  yms.  En jaksa enää edes vastata heidän puheluihinsa, kun itse olen kylläkin korkeakolulutettu, mutta en niin hyvää palkkaa nauttivat henilö, joka en kannata työntekijöiden riistoa.  Ällöttää.....  Kuitenkaan heilläkään ei tunnu olevan rahaa tarpeeksi (siis näillä yrittäjillä),

Ja? Kannatat persuja? Sekö oli pointtisi? Mietipä, kuka niitä alipalkattuja hommia sitten tekee, kun persut nousee hallitukseen. Ja hei, sustakin voi tulla sitten yrittäjä, kun seuraava hallitus muodostetaan. Hienoa, eikö totta? Voit sitten ostaa  hienoja autoja, kesämökkejä jne.

Vierailija
30/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marinin ehdotukset ovat ihan hyviä, mutta mistä niinhin saadan rahaa. Lähes  kaikki varmasi haluaisivat tukea huono-osaisia, mutta kun eläminen maksaa kaikille.   Ei edes tyssäkäyvällä elämä ole niin leveää...

Minusta ei kaikkien tarvitse tukea huono-osaisia. Huono-osaisien tukeminen johtaa vaan siihen, että itse voi joutua niiden syrjäyttämäksi. Mieti nyt vähän!

Tuo oli ehkä vähän kärkisitystä, mutta itse ajattelisin, ettei monikaan halua sitä, että yheiskunnassa palataan aikaan, jossa on huutolaislapsia tai kerjäläisiä. Ajattelin, että henkisesti moni ajattelee, että huono-osaisia pitäisi jollain tavalla tukea. Mitä se tuki sitten olisi? Toki myös on niin, että jotkut ns. huono-osaiset saattavat käyttää tilannetta hyväksi. Tässä tuleekin suuri ongelma siitä, miten ihmisiä olisi hyvä tukeaa?

Vierailija
31/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja? Kannatat persuja? Sekö oli pointtisi? Mietipä, kuka niitä alipalkattuja hommia sitten tekee, kun persut nousee hallitukseen. Ja hei, sustakin voi tulla sitten yrittäjä, kun seuraava hallitus muodostetaan. Hienoa, eikö totta? Voit sitten ostaa  hienoja autoja, kesämökkejä jne.

En kannata persuja. Enkä oikeastaan mitään puoluetta. En halua tulla yrittäjäski, enkä muutenkaan elää yltäkylläistä elämää. Mulle riittää ihan tavallinen elämä. Mua vain ihmetyttä, että valitetaan, vaikka on jo kaikki. 

Vierailija
32/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovasti kannusta opiskelemaan hyväpalkkaista duunia kun verottaja vie suuren osan, Marinin mielestä voisi viedä vieläkin enemmän.

Veikkaan aivovuodon lisääntyvän.

Vierailija
33/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna on pulassa ja huutaa. Toki verotetaan loputkin työt Viroon ja maahanmuuttajiksi tulee vain ne lukutaidottomat

Vierailija
34/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa näpertelyä tuollaiset vastikkeellisuudet jos ei ole mitään töitä mihin ne työttömät työllistyisi. Valtion maksamat työpaikat ei auta budjettiongelmiin ollenkaan ja saattaa jopa hajottaa ennestäänkin ongelmissa olevan kansantalouden vielä pahemmin kun yrittää ei kannata sitäkään vähää kun duunit tekee (yrittäjälle) ilmaisporukka.

Lähinnä tää tukityöllistäminen ja muu nykymuotoinen työllisyyspolitiikka, joka siis keskittyy työttömän piiskaamiseen eikä työpaikkojen luomiseen, on vähän kuin koittaisi pysyä lämpimänä kuseksimalla lahkeilleen. Hetken päästä tulee uudelleen kylmä ja pitää kuseksia lisää, ja ehkä eri paikkoihin. Lopulta on joka paikka kusessa ja silti pitäisi kuseksia entistä enemmän että pysyy lämpimänä. 

Vierailija
35/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariini on hyvä tuhoamaan duuneja

Vierailija
36/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin kuntavero progressiiviseksi! En ymmärrä miten jotkut persaukiset duunaritkin on tätä vastaan. Veroja pitäisi ottaa nykyistä enemmän sieltä, missä sitä otettavaa on. Päivänselvä asia. Se ei suurituloisten elämää muuta yhtään mihinkään vaikka kiristettäisi vähän.

Sehän on ollut käytännössä jo aina progressiivinen , pienituloiset ei ole koskaan maksaneet kuntaveroa täysimääräisesti eikä valtionveroa senttiäkään, vasta jostain 2500€ kk-tuloista alkaen menee täysi kuntavero.

Mitä marin jaluaa on se että keskiluokasta lähtien nostettaisiin kuntaveron kattoa joka se nykyinen kuntaveroprosentti on ollut. Seuraavaksi laitetaan marinin opeilla se tuleva maakuntaverokin progressiiviseksi että rikkaile saataisiin se Astrid Lindgrenin kokema 102% veroaste. Sellaista talousosaamista punikkiprinsessalta.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pomperipossa_i_Monismanien

Vierailija
37/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nämä progressioideat ovat suoraan Neuvostoliitosta. Eikö sosialistit ole Suomessa vielä ymmärtäneet, että kommunismi ei toimi?

Verotusta korottamalla hiljalleen näivetetään Suomen tulonlähteet, koska nettomaksajat eivät jaksa panostaa enää työhön vaan alkavat optimoida panos-tuotto-suhteen mukaan työntekoaan.

Tämä tulee heikentämään myös tukien nostajien tilannetta. Kyllähän sen tämänkin palstan köyhien ulinasta huomaa, että koko ajan menee Suomen talous huonompaan suuntaan.

Vierailija
38/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä kunnissa, joissa talousongelmat ovat suurimpia, ei ole rikkaita lainkaan. Näin ollen kuntaveron progressio kohdistuisi erityisesti alempaan ja ylempään keskiluokkaan, käytännössä kaikkiin joilla on työpaikka.

Miten kuntaveron progressiosta päätettäisiin? Tällä hetkellä kunta itse määrittää veroäyrin suuruuden itse. Päätettäisiinkö valtuustoissa myös progression määrä vai onko tarkoitus poistaa kuntien verotusautonomia ja määrätä progressio valtakunnallisesti?

Kohta meillä on myös maakuntavero, varmaan sekin olisi demareiden unelmissa progressiivinen. Eli kolmen eri tahon määrittelemät progressiiviset verot päällekäin, mikä voisi mennä pieleen...

Vierailija
39/39 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Progressiivinen kuntavero kohtelisi kuntalaisia epätasapuolisesti. Se myös kiihdyttäisi kuntien jakautumista voittajiin ja häviäjiin, koska hyvätuloiset alkaisivat entistä enemmän karttaa suuren veroäyrin kuntia (koska progressiivisessa mallissa veroäyrin rasitteesta entistä suurempi osa kaatuu hyvätuloisten niskaan). Progressiivisen verotuksen mallissa hyvätuloinen voittaa nykyistä selvästi enemmän muuttaessaan pois korkean veroäyrin kunnasta matalamman äyrin ja mahdollisesti lievemmän progression kuntaan. Edes demarit eivät voi pakottaa hyviä veronmaksajia jäämään minkään tietyn kunnan asukkaiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme