Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syömisestä, laihduttamisesta ja tuntemusten kuulemisesta

Vierailija
21.05.2021 |

Olen tiputtamassa viittä kiloa, mutta se ei ole se pääpointti. Pointti on ylipäätään se, pitäisi syödä silloin, kunnon nälkä, vai tasaisin väliajoin?

Minulla on koko elämäni ollut nälkä klo 9-15 välisenä aikana. Vaikka söisin aamulla buffetaamiaisen tai pelkkää höttöä riisimuroa, niin kolme tuntia myöhemmin minulla on nälkä. Voisin syödä kaksi lounasta.

Illalla en yleensä syö mitään. Ei ole nälkä, ei tarvetta. Ei, vaikka olisin paastonnut koko päivän.

Ei, en syö riisimuroja tai paastoa koskaan, vaan pohdin, pitäisikö minun syödä silloin, kun on nälkä (eli syön liikaa) vai kellon mukaan (oikeaoppisesti)?

Kokemuksia omasta itsestään?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on auttanut kellon mukaan syöminen, olen siis ajastanut päivän ruokailuhetket. Ongelmani tosin oli päinvastainen kuin sinulla eli ruokaa olisi tehnyt mieli koko ajan käydä napsimassa jääkaapilta.

Jos söisin tuntemusteni mukaan niin napostelisin kaikkea pientä pitkin päivää pääaterioita unohtamatta.

Vierailija
2/5 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälän tunne on huono mittari. Harva pysyy ihannepainossa pelkästään syömällä sen mukaan mitä mieli tekee. Nuorena ehkä vielä menee, mutta iän myötä tuppaa kiloja kertymään. Kuten katukuvasta näkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kellon mukaan syöminen on "oikeaoppista"?

Vierailija
4/5 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on auttanut kellon mukaan syöminen, olen siis ajastanut päivän ruokailuhetket. Ongelmani tosin oli päinvastainen kuin sinulla eli ruokaa olisi tehnyt mieli koko ajan käydä napsimassa jääkaapilta.

Jos söisin tuntemusteni mukaan niin napostelisin kaikkea pientä pitkin päivää pääaterioita unohtamatta.

Tuo napostelu pitkin päivää aiheuttaa sitä jatkuvaa nälkää. Ja napostelun tarve tulee siitä, kun elimistö ei saa ravitsevaa ruokaa ruoka-aikoina. Nälissään raukka pyytää koko ajan lisää.

Vierailija
5/5 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit syödä päivällä ja paastota illalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän