Voiko ihminen elää pelkällä leivällä?
Siis jos ei lämmin ruoka jostain syystä maistu ja käyttää leivän päällä vaihtelevasti erilaisia kasviksia, liha-, broileri- ja kalkkunaleikkeleitä, juustoa, kananmunaa, tonnikalaa jne? Leipänä gluteeniton kauraleipä, välillä tattarileipä tai gluteenittomat sämpylät. Voiko pysyä terveenä, mitä tärkeää jää puuttumaan, tuleeko jotain liikaa? Tarvitseeko ihminen välttämättä lämmintä, ns. oikeaa ruokaa?
Kommentit (26)
No mietipä kumpi on terveellisempi ja monipuolisempi:
Perumamuusi lihapullakastikkeella vai perunarieska runsailla kasviksilla ja kanatäytteellä
Kyllä mä sanoisin, että jälkimmäinen mo essakin mielessä: ravibteissa, makroissa jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti voi, miksei voisi. Ei välttämättä silti terveellistä tosin.
Mutta mikä siitä tekisi epäterveellistä jos on monipuoliset ja vaihtelevat leivänpäälliset?
Marjat ja hedelmät jäävät kyllä puuttumaan, niitä en leivän päälle osaa laittaa, paitsi avokadoa.
Omenaviipaleet ja luumu sopii hyvin sika ja kalkkunaleikkeleen kanssa.
Kiitos vinkistä, kuulostaa hyvältä mutta niille olen valitettavasti allerginen.
Kuulisin mielelläni lisää vinkkejä hedelmien ja marjojen osalta, kun ne tuntuvat itselleni vierailta leivän päällä. Minkä kanssa ananas tai viinirypäleet sopisi parhaiten yhteen? Sopisikos sitrushedelmät mitenkään leivän päälle? Sitruunamehua laitan vähän aina avokadon päälle, muuten en ole sitruksia kokeillut leivällä.
Tällä hetkellä siis syön ihan lämpimiäkin ruokia parina-kolmena päivänä viikossa, mutta ne eivät oikein maistu etenkään kesällä, enkä ole mikään himokokkaaja tai kulinaristi, joten jos leipäruokavaliolla voi elää terveellisesti, haluaisin siirtyä täysin sellaiseen. Leipä on helppo, nopea ja maistuva ruoka. Pidän myös kasviksista yleensä enemmän tuoreina kuin kypsennettyinä.
Palstamammoille olisi hyvä elää välillä pelkällä leivällä niin laihtuisivat.
Voi elää,kyytipojaksi vesi. ei muuta 6-12 kk.pästä veriarvosi huonot ja sydis paikka ihan lähellä.
Lohivoileivän päälle sitruunaa ja viinirypäleiden kanssa homejuustoa .
Maapähkinävoita ja banaania leivänpäälle.
Itse usein elän pitkiä aikoja kylmillä tortilloilla/wrapeilla, eräänlainen voileipä sekin. Voin aivan hyvin ja olen normaalipainoinen ja veriarvot kunnossa.