Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö sukulaisille muka kertoa lasten kouluasiat?

Vierailija
20.05.2021 |

Taas on tulossa aika, jolloin sukulaiset stalkkaavat lastemme asioita.

Viimeksi yksi ääni väristen kertoi joutuneensa tutkimaan kaikki Helsingin lukioiden sisään otetut itse, kun emme suostuneet infoamaan.

Ja tietenkin piti kaikille kertoa, miten lapsi ei tule ko lukiossa pärjäämään. Olemme liian kunnianhimoisia kuulemma. Lukio kyllä ihan teinin oma haave ja keskiarvo riitti heittämällä.

Mietimme että kiellämme laittamasta nettiin enää tietoja, mutta sitten emme itsekään saa selville tulosta kuin viiveellä.

Argh.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jatkat vaan elämää

Vierailija
2/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sanot hymy huulilla, että Ressuun haki ja pääsi. Sitten vaihdat keskustelunaihetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ette infoa? Tekstari koko suvulle. "Kalle pääsi Jakomäen lukioon ja Pertti kirjoitti A.n paperit Vuosaaresta." Ihan sama mitä totuus on. Ja sitten ette vastaa soittoihin eikä viesteihin muutamaan aikaan.

Vierailija
4/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse.

Sukulaisille, ystäville, tuttaville, kylänmiehille kerrotte asioistanne niin paljon kuin itse haluatte. Ja varsinkin jos ja kun tietää, että arvostelua tulee joka tapauksessa, niin en kertoisi mitään.

Vierailija
5/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa ammattilaisten määritellä, mikä on lapsellenne liikaa. Kyseinen lukio ei sitä näköjään ole kun sisään pääsi. Sukulaisille voi sitten perheen kesken naureskella, näin meidän perhe on pitänyt järjen päässä vuosikymmenet. Samanlaista dissaamista siis meilläkin, veljemme on kuulemma vammainen (syntyi keskosena, lukihäiriö), minä tyhmä (lukihäiriö), sisko nyt jotenkin menettelee (ysin oppilas aikanaan, nyt opettaja). Sukulaisilleen ei mitään voi, viettäkää aikaa kivempien ihmisten kanssa.

Vierailija
6/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että lukio on oma haave eikä normi meininki? Suku ei siis ole käynyt yleensä lukiota?

Vierailija
7/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa lukiossa nimiä ei ole netissä.

Vierailija
8/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että lukio on oma haave eikä normi meininki? Suku ei siis ole käynyt yleensä lukiota?

Ei siinä niin lue...

Vierailija
9/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kertoa mitään jos ei huvita. Meillä on tietysti isovanhemmille kerrottu kaikki kouluasiat kun se koskee heitäkin kun lapset käyvät heidän luonaan ja tekevät sielläkin läksyjä tai lukevat kokeisiin. Muille sukulaisille kerrotaan jos huvittaa ja jos ei huvita niin ei kerrota mitään.

Vierailija
10/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä otat asian liian vakavasti. Mitä väliä vaikka ne tietää mihin lukioon lapsesi meni. Mitä väliä vaikka ne jossittelee et se ei siellä pärjää. Sano vaan että lapsi itse halusi sinne ja hän on itse vastuussa pärjäämisestään haluamassaan koulussa.

Vierailija
11/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä otat asian liian vakavasti. Mitä väliä vaikka ne tietää mihin lukioon lapsesi meni. Mitä väliä vaikka ne jossittelee et se ei siellä pärjää. Sano vaan että lapsi itse halusi sinne ja hän on itse vastuussa pärjäämisestään haluamassaan koulussa.

Minä en ota liian vakavasti. Nämä sukulaiset ottaa. Nyt korona-aikana elämänpiiri on heillä kaventunut entisestään, kun ei se ennenkään kovin iso ollut.

Ap

Vierailija
12/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat pikkusen liian herkkänahkaiselta. Ehkä kannattaisi yrittää parantaa välejä sukuun ja antaa mennä juttujen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos jos arvostelua tulee.

Vierailija
13/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ota liian vakavasti. Nämä sukulaiset ottaa. Nyt korona-aikana elämänpiiri on heillä kaventunut entisestään, kun ei se ennenkään kovin iso ollut.

Ap

Ja sinä nautit joka hetkestä kun pihtaat tietoa ja toiset kyttää! On kyllä kaikin puolin sairas suku. Mutta sama ongelma kaikilla: epänormaali kontrollintarve, joka ylittää terveän hallinan tunteen rajat.

Vierailija
14/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio kuin lukio on lähinnä kirjoista ulkoalukua, ei rakettitiedettä.

Vierailija
15/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat pikkusen liian herkkänahkaiselta. Ehkä kannattaisi yrittää parantaa välejä sukuun ja antaa mennä juttujen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos jos arvostelua tulee.

Tässä on nyt vuodesta 2007 kuunneltu tauotta sitä nälvimistä näissä kouluasioissa ja odotettu vääristä päätöksistä vääjäämättä seuraavaa maailmanloppua ja lastemme päätymistä suljetulle surkean vanhemmuutemme seurauksena.

On mitta niinsanotusti täynnä.

Ap

Vierailija
16/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Öö ja silti teit aloituksen tänne? Kyllä sinä otat. Muuten olisit sanonut: ei kuulu teille.

Tai lukion, johon lapsi haki.

Ja kumpi tahansa yllä olevista, niin välittömästi unohtanut koko kyyläyksen ja jatkanut elämää. Nyt et saanut viimeistä sanaa (saivat mokomat selville lukion!) Ja sekös ei jätä sua rauhaan.

Vierailija
17/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun suvussa ei tuollaista ilmeisesti ole, kiva juttu. Meillä ilkeät sukulaiset saavat äidin stressivatsan ärtymään, on fyysisesti todella kipeä aina välillä! Kaikki eivät vaan pysty ottamaan niskaansa ilkeyksiä ja jättämään omaan arvoonsa. Ja äiti on 40 vuotta kestänyt ulkopuolelle jättämistä, lapsiensa vähättelyä ja arvostelua, suvussa vertaillaan autoja, asuntoja, koulutuksia, tienattua rahaa ja hehtaarien omistamista, kaikkea maallista vaikka olisikin lainarahalla hankittu. Hänen nenänsä edestä on monet kerrat suljettu ovia, kun isän sisarukset ovat vetäytyneet keskenään sivuhuoneisiin juoruilemaan. Isä hoitaa kaikki vanhusten tarpeet kuntoon, ja kun pyytää apua sisaruksiltaan, saa vain veeetuilua. Jos kieltäytyy tekemästä, yleinen kommentti on "käskikö vaimosi sanoa noin". Ovatpa muuten yrittäneet saada vanhempiani eron partaalle silloin, kun sisarten avioliitot päättyivät eroon. Ei olisi veljen avioliitto saanut jatkua kun omakin loppui. Tuollaisia asioita tuskin kukaan pystyy päästämään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
18/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt vuodesta 2007 kuunneltu tauotta sitä nälvimistä näissä kouluasioissa ja odotettu vääristä päätöksistä vääjäämättä seuraavaa maailmanloppua ja lastemme päätymistä suljetulle surkean vanhemmuutemme seurauksena.

On mitta niinsanotusti täynnä.

Ap

Ymmärrän sua ap, jossain kohtaa menee raja yli ja säkki on täynnä. Olen tuo jonka äiti saanut ikänsä kärsiä isän sukulaisten takia. Jos saan antaa neuvon, niin älä ole tekemisissä. Juhlapyhinä käy vanhemmilla ja silloin saatat muihinkin törmätä, mutta älä soittele ja viestittele muulloin. Säästät itseäsi ja perhettäsi näin parhaiten. Ole tavatessa asiallisen kohtelias ja pysyttele mukavissa puheenaiheissa. Paras tapa vältellä uteilaisuutta teidän perhettä kohtaan on kovasti kysellä heidän elämästään. Et ylireagoi, tiedän mihin pisteeseen tuollainen voi päättyä. Ja parempi laittaa stoppi varhaisessa vaiheessa. Tsemppiä ja muista olla ylpeä lapsistasi, lukioon meneminen on hieno juttu ja saat varmasti olla ylpeä nuorestasi.

Vierailija
19/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten, varsinkaan teinien, asioita ei todellakaan tarvitse raportoida saati hyväksyttää sukulaisilla. Meillä on myös tätä matriarkka-syndroomaa eli vanhempi naispuolinen sukulainen on nimittänyt itsensä joksikin suvun johtajaksi, jonka "siunaus" pitäisi anella kaikkeen.

Vierailija
20/29 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano kysy Taunolta itseltään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi