Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä arvostelee

Vierailija
20.05.2021 |

Ystävä alkoi arvostelemaan miesvalintojani. Hän on myös arvostellut kotini siisteyttä, ja kykyäni tehdä jotain asioita.

Kyvyissäni ei ole mitään vikaa ja tämä alkaa kyllästyttää. Mistä oikein tuulee kun tuollaista nihkeää kommenttiä lentää nykyään joka tapaamiskerralla?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt varmaan joku alkaa nillittämään että no ehkä sun koti on likainen ja ehkä miehet huonoja. Aha. Sitä ei mielestäni kuitenkaan tulisi sanoa kaverille vaikka näin olisikin. Kukaan muu ystävistäni ei myöskään tuolla tavalla jatkuvasti piilodissaa minua.

Vierailija
2/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella tuo on ystävä? Mulle olis korkeintaan tuttava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mullakin ne alkaa enemmin tai myöhemmin arvostelemaan. En tiedä mistä johtuu.

Vierailija
4/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä?

Vierailija
5/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto? Pitää painaa toista alas..

Vierailija
6/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme tunteneet 25 vuoden ajan. Ehkä tosiaan hän on nykyään enemmänkin tuttava enkä vain ole tajunnut sitä. Mutta vielä muutama vuosi sitten kävimme keskusteluja ihan hyvässä hengessä, teimme asioita yhdessä ja puhuimme kaikesta. Luulin ystäväksi.

Vierailija
7/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on oppinut sen puhetyylin ystäviltään tai perheeltään eikä osaa enää keskustella muulla tavoin..

Vierailija
8/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänkin nuo kommentit on aina ripoteltu ihan tavallisen keskustelun sekaan että jään aina miettimään tarkoittiko hän pahalla. 

Vierailija
9/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei keksi mitään muuta puhuttavaa ja sun siisteys ja muut jutut ärsyttää tai ihmetyttää ja haluaa niistä keskustella..

Vierailija
10/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä esimerkiksi mielestänne dissaus, vai vaan mielipiteen sanominen? Käytän yhden ketjun vaatteita ja pidän niistä. Joskus olen tuosta maininnutkin. Kaveri alkoi sitten joskus naureskelemaan kyseisen ketjun vaatteille kun kävelimme kaupan ohi. Muistaako mainintani vai sanoiko vain mielipiteensä spontaanisti? Tällaisia jään miettimään.

Vierailija
11/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kateellinen? Tai jos itselle on tehty samoin niin haluaa laittaa pahn fiiliksen eteenpäin.. mistä sitä tietää kun ei tunne ihmistä onko ilkeä.

Vierailija
12/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kateellinen? Tai jos itselle on tehty samoin niin haluaa laittaa pahn fiiliksen eteenpäin.. mistä sitä tietää kun ei tunne ihmistä onko ilkeä.

Minäkään en enää tiedä onko ilkeä vai ei. Ennen en olisi missään nimessä ajatellut että hän on ilkeä ihminen, joten tuskin on perustavanlaatuisesti ilkeä luonne. Hän ei kieroile tai mitään sellaista ihmisten kanssa, niinkun jotkut ilkeät ihmiset tekee. Nyt vain tullut noita kommentteja.

Vierailija
13/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä esimerkiksi mielestänne dissaus, vai vaan mielipiteen sanominen? Käytän yhden ketjun vaatteita ja pidän niistä. Joskus olen tuosta maininnutkin. Kaveri alkoi sitten joskus naureskelemaan kyseisen ketjun vaatteille kun kävelimme kaupan ohi. Muistaako mainintani vai sanoiko vain mielipiteensä spontaanisti? Tällaisia jään miettimään.

Helpommalla selviäis jos kysyisit et mikä naurattaa ja kertoisit et pidät liikkeen vaatteista eikä se tunnu kivalle et naureskelee.. Saa sanoa mielipiteen mut pitää sanoa kohteliaasti.

Vierailija
14/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme tunteneet 25 vuoden ajan. Ehkä tosiaan hän on nykyään enemmänkin tuttava enkä vain ole tajunnut sitä. Mutta vielä muutama vuosi sitten kävimme keskusteluja ihan hyvässä hengessä, teimme asioita yhdessä ja puhuimme kaikesta. Luulin ystäväksi.

Minulla kävi samoin. Laitoin välit ystävällisesti poikki. Yhteinen mennyt historia ei velvoita minua pitämään ystävyyttä väkisin yllä, jos en saa siitä muuta kuin pahan mielen.

Vierailija
15/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ystävälläsi omassa elämässään nyt jotain vaikeuksia ja sitten projisoi tuntojaan sinuun, kun huomaa, että sulla on asiat mallillaan kuten hänkin haluaisi?

En tiedä, kysyisin, että mikä riepoo.

Vierailija
16/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en enää tiedä onko ilkeä vai ei. Ennen en olisi missään nimessä ajatellut että hän on ilkeä ihminen, joten tuskin on perustavanlaatuisesti ilkeä luonne. Hän ei kieroile tai mitään sellaista ihmisten kanssa, niinkun jotkut ilkeät ihmiset tekee. Nyt vain tullut noita kommentteja.

Pystyykö sen kans keskustelemaan asiasta? Sanot et on tullut viime aikoina tollaisia kommentteja et ne on jääny sua vaivaamaan..

Vierailija
17/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis varmaan hyvä jos ei takertuisi kommentteihin niin saisi mielenrauhan

Vierailija
18/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tästä pitää tosiaan jutella. Jännittää ottaa puheeksi jostain syystä. Kommenteista ei tule niinkään paha mieli vaan hämmentynyt olo, ei kaverin miesmaku vaikuta omaan miesmakuun saati vaatemaku. Mutta miksi niistä pitää sanoa, onko tarkoitus kuitenkin pahoittaa mieli

Vierailija
19/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toki tiedä tilannetta, mutta ehkä aapeella ON taipumus valita huonoja miehiä ja valittaa sitten niistä ja niiden tekemisistä tai suhteiden päättymisistä kaverilleen? Sama siisteyden kanssa, ehkä aapee aina valittaa, että taas pitäisi siivota kun on sotkuiseksi päässyt?

Monet ihmiset valittavat ja narisevat kaikenlaista toisille, tavalaan puhuvat lämpimikseen, eivätkä tajua, että muut ottavat sen tosissaan.

Vierailija
20/23 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen kommentoija. 

Omasta mielestäni vain keskustelen ja autan ja olen hyväntahtoinen. 

Usein kuitenkin huomaan, että tulin möläyttäneeksi jotain, mistä toinen loukkaantui.

Esim. pidän sisustuksesta ja minulla on siistiä ja kaunista. Kaveri ei niinkään ole sisustaja ja hänellä on usein likaista ja sekaista ja huonekalut mitä sattuu. Sanon ääneen, kun joku on sievää, vaikkapa että "ihanat verhot, ovatko ne uudet?" Mutta yhtähyvin saatan sanoa vaikkapa, että

"sinuna heittäisin tuon vanhan (resu ja räikeän värinen) nojatuolin pois, niin tulisi enemmän tilaa"

tai että "Ootko ajatellut, että jos tuon pöydän kääntäisi toisinpäin, niin tästä mahtuisi kulkemaan ja imuroimaan paljon paremmin." 

Minusta se on normaalia keskustelua ja sisustusvinkkien jakamista jne.  mutta tällaisista puheista jotkut ottavat itseensä. 

Olen möläytellyt muutakin, esim. yhden kaverin pitkäkarvainen kissa oli hyvin takkuinen ja en todellakaan tarkoittanut pahaa, ainoastaan hauskana vitsinä, että "no nythän voisit ottaa kuvan ja laittaa instagramiin, niin olisi moni ihmeissään."

En ole kateellinen kenellekään, usein en vain keksi mitään sanottavaa ja yritän olla hauska. 

Monesti tarkoituksenani on, että me naurahdettaisiin yhdessä jollekin huvittavalle asialle, tai jatkettaisiin siitä vitsin vääntämistä, mutta sitten käykin niin, että toinen loukkaantuu ja kommentoi tylysti takaisin. 

Siinä tilanteessa menenkin sitten ihan sanattomaksi, että miten tuo noin reagoi, en älyä edes pyytää anteeksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan