Syksyn sävel tulee taas. Mitä mielipiteitä tai muistoja?
Kommentit (12)
Laila Kinnunen ja Olavi Virta nostivat riman niin korkealle, ettei siihen toistaiseksi ole yltänyt kukaan.
Tota taidettiin esittää 2001 asti. Ja muistaakseni Janne Tulkki voitti silloin.
Minä oon ton Jonna Tervomaan esityksen aikaan ollu kantokopassa :)
Vierailija kirjoitti:
Olin 10v. tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 10v. tuolloin.
Niin tais Jonnakin olla juu
Ihanaa! Ihmettelen, että se ei palaa Ylelle tai tärkeimmille kaupallisille kanaville. Musiikkiohjelmat ovat kuitenkin edelleen suosionsa huipulla (VOF, Vain elämää, Elämäni laulu yms).
Mielenkiintoista!
Syksyn sävel oli ehdottoman tärkeä ohjelma varsinkin 70-luvulla. Silloin siellä oli monia hyviä kappaleita joista tuli hittejä, mm. Katri Helenan Syysunelma, Erkki Liikasen Evakkoreki jne.
Talvella oli Miss Suomi-kisat, ja Suomen Euroviisu-karsinnat, keväällä sitten kansainväliset Euroviisut ja syksyllä tietenkin Syksyn sävel. Interviisutkin saatettiin joskus nähdä, mutta en muista tarkkaan, eikä niitä pidetty niin arvokkaana kuin Euroviisuja.
Siinä kansan tärkeimmät ohjelmat.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Ihmettelen, että se ei palaa Ylelle tai tärkeimmille kaupallisille kanaville. Musiikkiohjelmat ovat kuitenkin edelleen suosionsa huipulla (VOF, Vain elämää, Elämäni laulu yms).
Ei se ainakaan Ylelle voi palata, koska se oli Maikkarin ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista!
Syksyn sävel oli ehdottoman tärkeä ohjelma varsinkin 70-luvulla. Silloin siellä oli monia hyviä kappaleita joista tuli hittejä, mm. Katri Helenan Syysunelma, Erkki Liikasen Evakkoreki jne.Talvella oli Miss Suomi-kisat, ja Suomen Euroviisu-karsinnat, keväällä sitten kansainväliset Euroviisut ja syksyllä tietenkin Syksyn sävel. Interviisutkin saatettiin joskus nähdä, mutta en muista tarkkaan, eikä niitä pidetty niin arvokkaana kuin Euroviisuja.
Siinä kansan tärkeimmät ohjelmat.
80-luvulla Syksyn sävelen hohto tosin himmeni aika paljon, kun Mainos-tv keksi aloittaa myös Kevään sävel-ohjelman. Siinä vaiheessa laulukilpailuja alkoi olla tv:ssä aivan liikaa. Sitä ennen Syksyn sävel oli kuitenkin sellainen ohjelma, jota melkein kaikki katsoivat ja kaikilla oli siitä oma suosikkinsa. (Tämä kai oli sitä nykyään halveksittua "yhtenäiskulttuuria".)
Nykyään ajateltuna Syksyn sävelen heikkous oli se, että siinä menestyivät usein huumoribiisit, joilla on tapana vanhentua keskimääräistä nopeammin (jotkut aikoinaan hauskalta tuntuneet esitykset voivat olla kiusallistakin kuunneltavaa tänä päivänä). Tosin tuo Evakkoreki toimii mielestäni vieläkin ihan hyvin.
Syksyn sävelestä tulee mieleen lapsuus 80-luvulla. Isoäitini ja jotkut naapuruston vanhemmat ihmiset seurasivat sitä ja puhuivat siitä paljon. Samaan aikakauteen kuului Lauantaitanssit, joka tuli lauantai-iltaisin tv:stä. Heikki Hietamies juonsi, ja tavalliset suomalaiset tanssivat tv-kameroiden edessä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/