Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verikoe kammo

Vierailija
19.05.2021 |

Huomenna pitäis mennä verikokeisiin, mutta jännittää ihan hemmetisti. Epäillään kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/7 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro näytteenottajalle kammostasi, jos sinulla on pyörtymistaipumusta esimerkiksi, näyte voidaan ottaa makuuasennossa. Selviät kyllä,!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä toimiiko tämä kovinkaan monelle, mutta jos ei pidä verikokeista mahdollisen kivun vuoksi, kannattaa miettiä omaa suhtautumista kipuun yleensäkin. Lieviin kipuihin voi oppia suhtautumaan eri tavalla ja jotkut jopa positiivisesti (masokistit). Kun oppii, että kehoa pahemmin vahingoittamaton kipu on vain aisti siinä missä kylmä tai suolainenkin, ei verikokeet tai hammaslääkärikäynnit ole enää ikäviä asioita.

Vierailija
4/7 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän tuollainen kammo juontuu? Kun ei näytteenotto satu, eikä tursuavaa verta tarvitse katsoa. Sinne vaan ja kerrot kammostasi.  Voikohan siitä opetella pois? Itse opettelin pois gynekologikammosta. Kasvoin vain asian yli, kun se oli kohdattava.

Itse olen vähän väliä verikokeissa juuri tonttuilevan kilpirauhasen takia. Viime kuukauden sisään jo kolme kertaa eikä verta aina heru edes kunnolla. Onneksi ei ole mitään kammoa. 

Vierailija
5/7 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä näytteenottajaa ottamaan verikoe siipineulalla, olen itse kanssa erittäin piikkikammoinen ja viimeksi labrassa käydessäni näytteenottaja kysyi onko siipineulalla otettu aiemmin mainitessani pelostani. Mielestäni tällätavoin otettu näyte ei ollut läheskään niin epämiellyttävä kuin aiemmilla kerroilla. :-)

Vierailija
6/7 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa ilman reseptiä Emla-salvaa ja -laastareita, jotka puuduttavat ihon ja silloin ei neula satu.

Vierailija
7/7 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asiahan se sitten on, verikokeesta näkee onko kyse siitä ja saat lääkkeet. Mitään kuppaa eivät eivät siitä verikokeesta etsi, joten voit olla huoletta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme