Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatella että jollakin voi olla helppoja vauvoja

Vierailija
19.05.2021 |

Joilta kaikki sujuu hyvin.. syöminen, nukkuminen jne. Itsellä kokemusta vaan haastavista.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin voi olla niin helppoa eikä mitään vaikeuksia ja vastoinkäymisiä.

Vierailija
2/13 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut elää unelmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on, että ei mee elämässä Muumimukit tasan.

Vierailija
4/13 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maailman helpoin vauva. Mutta kaikki muu elämässä onkin ihan päin persettä.

Vierailija
5/13 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin helppoa olla onnellinen jos on siunattu

Vierailija
6/13 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vauva-aika on vain pieni murto-osa kaikesta muusta.

Haastavista vauvoistakin tulee ihan kivoja koululaisia ja näin. Temperamentti kulkee mukana aina ja eiköhän joka perheessä ole lopulta omat murheensa.

Vierailija
7/13 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Minulla on ollut neljä hyvin helppoa vauvaa. Ja näiden hintana oli sitten se, että kuudesta lapsestamme kaksi kuoli vastasyntyneinä.

Vierailija
8/13 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua onnisti. Kaksi helppoa tyttövauvaa. Onneksi tyttäret olivat kilttejä vauvoja. Kolmas vauva eli aviomies on sitten ollutkin sellainen epeli että ei voi uskoa. Ei ole ollut tylsää päivää, mutta uuvuttavaa, masentavaa ja suorastaan järkyttävää elämää on riittänyt. Paniikkinappulaa saa painaa kun perheen kolmas vauva keksi,  viinan, naiset ym. työn sivurasitteet. The End.

Vierailija
9/13 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se vauva-aika on vain pieni murto-osa kaikesta muusta.

Haastavista vauvoistakin tulee ihan kivoja koululaisia ja näin. Temperamentti kulkee mukana aina ja eiköhän joka perheessä ole lopulta omat murheensa.

No näin voi sanoa. Omat lapseni olivat tosi huonoja nukkujia vauvoina. Parin viikon iässä päivällä jotain 10 min. uinahduksia vain, yöllä paremmin. En saanut mitään tehtyä. Samaan aikaan sukulaisen vauvat nukkuivat ulkona vaunuissa (tai sisällä, miten vain) monen tunnin unia, söivät ja nukkuivat taas. Myöhemmin roolit kyllä ovat enempi vaihtuneet kummat ovat helpompia.

Vierailija
10/13 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti aina sanoo mulle, että olin tosi helppo vauva.

Vierailija
11/13 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös oli maailman ihanin vauva, nyt jo tasapainoinen nuori.

Helppous on osin lapsen temperamentista kiinni, mutta paljon vaikuttaa se miten vanhemmat suhtautuu vauvan temperamenttiin/persoonaan oikealla tavalla.

Oma vauvani/lapseni oli ns. tarkkaileva, rauhallinen, hitaasti osallistuva ym. Silloin vanhempana pitää muuttaa omaa rytmiä vauvalle sopivaksi. Näin vauva aistii turvallisuuden ja läsnäolon ym. ja lapsi voi kehittyä rauhassa omaan tahtiinsa - ns. helposti.

Vierailija
12/13 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lähinnä asennekysymys.

Vierailija
13/13 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on lähinnä asennekysymys.

Ei aina. Mutta usein varmasti on! Itsekin huomasin, että elämä on paljon rennompaa kun oli iän tuomaa rentoutta ja varmuutta. Vauvat olleet samanlaisia, mutta oma asenne muuttui kuopuksen myötä.