Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on vaitiolovelvollisuus - turhauttaako asiasta mitään tietämättömien kommentit?

Vierailija
18.05.2021 |

Olen ollut töissä paikoissa, laitoksissa, joissa on vaitiolovelvollisuus. Se ei ole ongelma, vaan enemmän se, miten pihalla ihmiset ovat todellisuudesta. Tieto lisää tuskaa, sanotaan, ja niin se taitaa olla. Tai tässä tapauksessa tietämättömien typerät kommentit aiheeseen liittyen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti. Yksi hyvä esimerkki on lasu.. jotka tulevat ja kaappaavat lapset eikä vanhemmissa ole koskaan vikaa. Julkisesti kertovat oman puolensa/tarinan ja itse et voi kertoa mikä on se toinen puoli tarinaa

Vierailija
2/12 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen HR-töissä ja ei minua ainakaan vituta ihmisten tietämättömyys. Enemmän huvittaa kaikki tornarit ja se miten keksitään pahimpia mahdollisia salaliittoja joka asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no tänne ehkä kirjoittelee enemmän niitä ihmisiä, joiden asioista joudutaan olemaan vaiti. 

Vierailija
4/12 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitys psykiatrisesta sairaalasta tuntuu olevan ihmisille kyllä hyvin voimakkaasti populäärikulttuurin muokkaama.

Vierailija
5/12 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun lehdistä lukee kaiken maailman kiusaamistapauksista yms. sen tietää, että koululla olisi useinkin varsin paljon kerrottavaa tapahtuneen tiimoilta, mutta...

T. Ope

Vierailija
6/12 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä turhauttaa. Televisiota ja juorulehtiä myöten itketään kuinka väärin viranomaiset ovat kohdelleet ja mitään ei ole tehty heidän hyväksi. Nyyh nyyh, ja kylläpä kyllä.

Vierailija
7/12 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitys psykiatrisesta sairaalasta tuntuu olevan ihmisille kyllä hyvin voimakkaasti populäärikulttuurin muokkaama.

Niin kuin tällaisia? https://fi.pinterest.com/pin/753649318867206674/

Vierailija
8/12 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun lehdistä lukee kaiken maailman kiusaamistapauksista yms. sen tietää, että koululla olisi useinkin varsin paljon kerrottavaa tapahtuneen tiimoilta, mutta...

T. Ope

Niinpä. Ärsyttäviä uhriutujia, jotka itse kiusaavat eivätkä näe sitä itse.

t. toinen ope

Vierailija
9/12 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ope

Tämähän huomattiin Sysmässä: koululla oli paljokin kerrottavaa siitä, mitä ei tehty, koska kukaan ei nähnyt mitään. Väkivaltainen nuori sai telmiä rauhassa, koska vaitiolovelvollisuus esti rehtoria kertomasta poliisille mitään ja vanhemmille ilmoitettiin, että lapselle tapahtuneesta ei saa keskustella, koska vaitiolovelvollisuus estää.

Vierailija
10/12 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä joskus olisi tehnyt mieli oikoa pahimpia järjettömyyksiä, mutta tiukka työmoraalini ei sitä koskaan sallinut.

Vierailija
11/12 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, mutta turhautumiseni kohteena harvoin on vaitiolovelvollisuuden alaiset asiat, vaan siis se, että ylipäätään ihmiset kuvittelevat tietävänsä kaiken jostain asiasta, josta eivät oikeasti mitään tiedä, vaan se "tieto" koostuu jostain iltapäivälehdistä poimituista rippeistä sieltä täältä.

Tämäkin satunnainen iltapalstailu on ollut monet kerrat jäähyllä pitkiä aikoja, ihan vain koska olen niin turhautunut johonkin keskusteluun missä jostain tällaisesta asiasta on keskusteltu ah niin tietävästi ja vähän linkkipätemistä vielä sekaan ja selvästikään ei edes ymmärretä miten vähän asiasta ymmärretään ja sekin ihan päin honkia.

En voi kuin ihmetellä, eikö sitä tulla edes ajatelleeksi, että jos alan asiantuntijoiden on omistettava elämästään vuosia, ehkä jopa vuosikymmeniä, aiheen opiskeluun, ne iltapäivälehdistä yms. poimitut tiedon muruset eivät ehkä anns asiasta täysin kattavaa tietämystä?

Vaitiolovelvollisuuden alaisista asioista vastaavaa turhautumista tapahtuu ehkä enemmänkin silloin, kun joku on sitten olettanut jotakin ja typeryyttään kailottelee sitä ympäriinsä totuutena, etkä voi sitä oikaista.

Vierailija
12/12 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, korpeaahan se välillä. Usein tosiaan on niin että kerrotaan vain yksi puoli asiasta julkisuudessa. Ja sitten jokainen kommentaattori kuvittelee tietävänsä kaiken. Minä olen myös huomannut, että ihmiset hyötyvät siitä, että myötämielinen luottotoimittaja kertoo heidän asiastaan julkisuudessa. Yhden tällaisen tapauksen tiedänkin: täydellinen mulkvist esiintyi nyyhkytarinan uhrina, kun toimittaja asettui hänen puolelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän