Mä en kestä enää kymmenes vuosi viettää kesän appilassa.
Kivat appivanhemmat, olemme aina olleet sovussa mutta...
Ei olla ikinä eikä koskaan kertaakaan saatu olla mökillä kahdestaan tai muuten vain vapaasti tehty sitä mitä on suunniteltu.
Haluttaisi joskus edes päivän olla rauhassa.
Jokaikinen kerta kun tullaan mökille kaikki peruuntuu. Anoppi inhoo olla mökillä mutta silti on aina siellä, kun tietää että me tullaan, niin silloin oikein innostuu jäämään vaikka vinkuu kuinka haluaa olla kaupungissa.
Miehelläni on sen omat juttunsa, hän yleensä tekee niitä ja sitten vapautuu. Kun näin käy, niin hänen isänsä tietenkin pistää hänet hommiin. Niitä on loputtomasti!
On autot korjattavana, on rakennushommaa.
Mitä vanhemmaksi he tulevat, sen enemmän vauhtia.
Sit inhottaa kuinka ne aina puhuu siitä kuinka meillä ois vapaat kädet muuttaa asioita. Pelkkää puhetta!
Mä en jaksa enää!! Mökki on pelkkää raatamista ja rahareikä. Mä en ymmärrä näitä vanhanajan ihmisiä.
Miksi pitää jatkuvasti raataa, eikö voi tehdä hommat ja sitten siirtyä muuhun kivaan? Silti mökki on täynnä tavaraa, epäviihtyisä ja tylsää.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mun mökilleni tulisi tuollainen mankumaija, niin kengän kuva olisi aika pian persiissä. Pysy pois jos ei kelpaa.
Onko mökkisi yhtä pieni kuin ymmärryksesi? Appivanhemmat haluavat hänet sinne.
Missä ap kirjoitti että appivanhemmat haluavat heidät sinne? Minun mielestä mitään sellaista ei tässä ketjussa ole sanottu.
Pystyn samaistumaan täysin appivanhempiinne. Mökki on käsittääkseni heidän ja he haluaisivat viettää
kesää siellä keskenään ja rentoutua.
Ovatko he edes pyytäneet teitä sinne koko kesälomaksi. Kommunikaatio ei selvästikään toimi. Vanhemmat
eivät kehtaa kieltää teitä tulemasta ja te oletatte, että olette tervetulleita. Puhukaa asiat selviksi!
Itselläni on vastaava tilanne. Veljeni lapset perheineen ovat koko kesän tulossa, vaikka en ole heitä
kutsunut. Olen luvannut, että toki vieraisilla voi käydä mökilläni luonani, mutta pidemmäksi aikaa en
sitä lupaa. Joka kesä silti tulijoita olisi tyrkyllä.
Ota keskustelutuokio miehesi kanssa tilanteesta. Kerrot hänelle, miltä sinusta tuntuu, ja mitä haluaisit kesällä tehdä. Samalla kuulet, onko hän yhtä innostunut kesänvietoistanne mökillä vai haluaisiko hänkin tilanteeseen muutosta.
Eli teillä on kesäpaikka jota saatte käyttää maksutta. Joku muu kantaa riskit ja maksut. Ja siitä valitat.
Onpa taas AV- tason vastauksia.
AP - onko teidän pakko ilmoittaa etukäteen että olette menossa käymään mökillä? Jos ei, niin kokeilkaapa käydä siellä ihan ilman anoppia ja appea.
Te käytätte appivanhempien mökkiä, ja sinä valitat.
Ei sinne ole pakko mennä, hommatkaa oma mökki.
Toki on tylsää jos he lupaavat mökkiä heille ja sitten itse tulevat sinne, näin minunkin äitini tekee. Mikään viesti ei mene perille että voitaisiin olla siellä joskus ihan keskenään.
Mutta, se on hänen mökki. Jos hänen tavat ei miellytä, ei ole pakko mökillä käydä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne ole pakko mennä, hommatkaa oma mökki.Toki on tylsää jos he lupaavat mökkiä heille ja sitten itse tulevat sinne, näin minunkin äitini tekee. Mikään viesti ei mene perille että voitaisiin olla siellä joskus ihan keskenään.
Mutta, se on hänen mökki. Jos hänen tavat ei miellytä, ei ole pakko mökillä käydä.
Mitä äiti vastaa, kun ilmaisette halunne olla mökillä ilman häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne ole pakko mennä, hommatkaa oma mökki.Toki on tylsää jos he lupaavat mökkiä heille ja sitten itse tulevat sinne, näin minunkin äitini tekee. Mikään viesti ei mene perille että voitaisiin olla siellä joskus ihan keskenään.
Mitä äiti vastaa, kun ilmaisette halunne olla mökillä ilman häntä?
Sanoo iloisesti joo tottakai, menkää vaan, ja sitten kun se aika tulee niin tulee "vähän katsomaan meitä". Ei voi mitään, vanhat ihmiset.
Siis onko niin että anoppi haluaa pois sieltä ja sinä kanssa .Menkää yhdessä siten pois ja jättäkää miehet sinne mökille.
Pitää ymmärtää että se mökillä käynti ei ole enää sitä että te lomailette siellä, vaan että käytte auttamassa vanhenevia ihmisiä pitämässä sitä kiinteistöä pystyssä. Miehelläsi on siinä oma lehmä ojassa koska hän perii sen mökin joskus, ja olisi kiva ettei se ole silloin romu. Jos sen haluaa saada kaupaksikin.
Hän haluaa varmasti myös viettää aikaa vanhempiensa kanssa.
Jos sinulla ottaa koville, on varmaan parempi olla menemättä, laita mies ja lapset sinne, ja nauti kerrankin omasta ajasta. Varsinainen perheen loma olisi sitten jotain muuta. Olet nyt ajatellut että mökilläkäynti on se teidän edullinen perheloma, mutta sillä on kyllä muut funktiot.
Minä rakastan käydä mieheni vanhempien mökillä. Ihana paikka. Lapset ovat käyneet siellä joka kesä syntymästään lähtien. Saadaan olla siellä lähes keskenään. Viikko on suunnilleen se aika joka siellä kesäsin ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos mun mökilleni tulisi tuollainen mankumaija, niin kengän kuva olisi aika pian persiissä. Pysy pois jos ei kelpaa.
Idiootti. Pakko kommentoida vaikka et viitsi/osaa lukea aloitusta.
Miksi ette osta omaa mökkiä tai vuokraa? Saisitte olla kahdestaan. Appi ja anoppi ilahtuvat, koska on halvempaa ostaa palvelut kuin hyysätä teitä nurkissaan.
Lisäksi ne on jo myyneet mökin miehen serkulle.