Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoshuoltaja/toimitilahuoltaja

Vierailija
18.05.2021 |

Moi!

Olen koulussa avustajana, ollut jo 12 vuotta.

Olen hirvittävän kyllästynyt koulumaailmaan ja oppilaiden kanssa "taisteluun". Pidän kyllä kovasti päivätyöstä ja joskus on toki hyviäkin työpäiviä. Mutta pääsääntöisesti olen meluavassa luokassa ja autan oppilaita parhaani mukaan.

Haluaisin työn jossa
- pääsen konkreettisesti tekemään jotakin
- työskennellään mielellään päivällä
- voi olla tehokas
- tienaa väh. 10€/h
- työkaverit ovat samanhenkisiä (ei eri koulutustason henkilöitä liikaa)
- saan tehdä töitä itsenäisesti
- työpäivät kuluvat nopeasti

Voisiko laitoshuoltajan tai toimitilahuoltajan työ olla tällaista?

Tottuuko vessojen siivoamiseen?

Onko työtä mahdollista tehdä myös osa-aikaisena?

Tuntuuko työ hirveän fyysiseltä, onko työpäivän jälkeen aivan puhki?

Itse siivoustyötä pidän arvokkaana ja uskon olevani siinä tarkka, enemmän mietityttää tottuuko "ällöjuttuihin" ajan kanssa?

En jaksa enää tätä sosiaalista työtä.

Minulla olisi yo-papereilla mahdollisuus hakea myös esim. yliopistoon, mutta haluaisin tehdä töitä. En näe työttömäksi kouluttautumista järkevänä (unelma-ala kulttuurin puolella).

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen laitoshuoltajan duuni on samanlainen, eli kyllä kaikkiin.

Noilla lahjoilla olet ehdottomasti yliopistoainesta

Vierailija
2/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikoissa on aivan hirveästi vaihtelua. Mun työni olisi kyllä noihin kaikkiin. Peruspalkka 1965 ja päälle kaikenlaisia lisiä. Palvelutalo.

Vinkki: Pyri julkiselle sektorille. KVTES on inhimillinen ja mitoitukset yleensä kohdallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva homma mutta huono palkka. Itse olen ollut vanhustenhuollossa, vuodeosastolla ja terveyskeskuksessa. Tykkäsin.

Vierailija
4/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista "ällöjutuista". Riippuen missä siivoaa, niin ei välttämättä kauheasti sellaisia tule vastaan. Toki siistissä toimistossakin voi joskus satunnaisesti osua varpusparvi vähän pöntön reunaankin, mutta pääosin esim. juuri toimisto- tai myymäläsiivous ei ole erityisen ällöä. Ei koulusiivouskaan, vaikka pienimmiltä joskus vähän lirahtaa ohikin. Jokaisen ällötyskynnys on tietysti erilainen enkä tiedä, onko sitä kovinkaan helppo muuttaa. Mulle ei tee normi vessan siivous mitenkään tiukkaa, kun on hanskat ja toki koronamaskikin suojaa roiskeilta. Oksennusta ei ole tullut vastaan ikinä, ei myöskään mitään lattiakakkailuja tms. Sairaala tai hotelli voi olla siinä suhteessa vähän eri juttu.

Vierailija
5/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista.

Huono palkka pännii vähemmän kuin huonovointisten oppilaiden kanssa oleminen. Lapsista tykkään kyllä, mutta koulumaailma on muuttunut aika paljon kymmenessäkin vuodessa.

Eli huono palkka nytkin, siihen on tottunut.

Duunareita löytyy lähipiiristä vaikka kuinka. Koulussa olen aina tuntenut itseni vähemmän arvokkaaksi opettajien pompoteltavana.

Taidan hakea työvoimakoulutukseen. :)

Ap

Vierailija
6/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin sairaalassa mitoitus on täysin pielessä ja koko ajan on joku sairauslomalla työuupumuksen takia. En suosittele!

Ravintola siivoukseen ei kannata ikinä lähteä, sitten olet ainakin puhki, jos päädyt siivoamaan yökerhoa.

Kunnallisella on hyviäkin paikkoja, mutta jos et työllisty kunnalliselle heti, kun saat paperit niin vaarana on että te-toimisto pakottaa hakemaan ja ottamaan vastaan työtä esim yksityissektorilta.. Täällä asiat ei sitten mene niinkuin unelmissa, voi tulla ongelmia palkkojen kanssa

Vierailija
7/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos homma on yksityisen kautta, niin aikataulut on poskettomia ja hommat tehdään sitten juosten kusten kaikki. Samalla pitäisi tulla hyvää jälkeä. Eräs tuttavani oli kerran siivoamassa sairaalatiloja erään tunnetun kolmikirjaimisen siivousfirman kautta, niin totesi homman olevan täysin mahdotonta. Potilashuoneita oli kymmeniä ja samoin piti siivota iso aulatila sekä vessoja, ja laatua kytättiin koko ajan. Aikaa työlle oli 3,5h. Hän oli tehnyt siivoustyötä aikaisemminkin, eli ei ollut keltanokka. Sanoi ettei maailmassa edes voilla ihmistä, joka olisi sen työmäärän voinut sillä laatuvaatimuksella tehdä tuossa ajassa ja uskon sen hyvin. Olen joskus tehnyt siivousfirmassa aiemmin töitä hänen kanssaan, eikä hän todellakaan ollut mikään hidas tekijä.

Vierailija
8/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useita laikkareita, jotka tekevät sijaisuuksia vielä 4 vuoden jälkeen ja koko ajan on riski, että työt annetaan ihmiselle, joka ei ymmärrä tes:iä tai suomea.

Huomio ap, että laitoshuoltaja on koko päivän jalan päällä

Vierailija
9/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu kotisiivoukseen. Itse tykkään, samalla saa seurustella ja kahvitella asiakkaiden kanssa. Meillä pääosin vanhuksia asiakkaana. Ja ovat tyytyväisiä asiakkaita!

Vierailija
10/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos homma on yksityisen kautta, niin aikataulut on poskettomia ja hommat tehdään sitten juosten kusten kaikki. Samalla pitäisi tulla hyvää jälkeä. Eräs tuttavani oli kerran siivoamassa sairaalatiloja erään tunnetun kolmikirjaimisen siivousfirman kautta, niin totesi homman olevan täysin mahdotonta. Potilashuoneita oli kymmeniä ja samoin piti siivota iso aulatila sekä vessoja, ja laatua kytättiin koko ajan. Aikaa työlle oli 3,5h. Hän oli tehnyt siivoustyötä aikaisemminkin, eli ei ollut keltanokka. Sanoi ettei maailmassa edes voilla ihmistä, joka olisi sen työmäärän voinut sillä laatuvaatimuksella tehdä tuossa ajassa ja uskon sen hyvin. Olen joskus tehnyt siivousfirmassa aiemmin töitä hänen kanssaan, eikä hän todellakaan ollut mikään hidas tekijä.

Olen itse tehnyt samanlaisessa kohteessa vastaavaa työtä samalla aikataululla…

Onnistuakseni ja pitääkseni laadun hyvänä tein joka päivä töitä palkatta eli menin aikaisemmin töihin ja lähdin myöhemmin kotiin…

Kunnallisella puolella muuten kiristetään koko ajan, kun kunnilla ei ole rahaa ja säästöjä pitäisi jostakin saada

Vierailija
11/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikasta todella paljon ja kuten muissakin töissä, niin työkaverit vaikuttavat tosi paljon viihtyvyyteen. Ällöjuttuihin ihme kyllä tottuu, kun vaan ryhtyy toimeen eikä ajattele sitä liikaa ja eihän niitä paljain käsin siivota. Fyysisesti voi olla aika raskasta, mutta kunto kohoaa samalla.

Vierailija
12/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle puolelle. Jossain paikoissa on osaamaton johto eikä arvosteta osastojen laitoshuoltajien kykyä luoda toimiva laitoshuolto, eikä myöskään ymmärretä henkilökohtaisen johtamisen päälle mitään. Silloin kun laitoshuoltaja on hyvin koulutettu, hän on työnsä rautainen ammattilainen ja yksikkönsä toiminnan täydellinen asiantuntija. Silloin laitoshuolto toimii huomaamattomasti, joustavasti sekä kiireettömästi ennakoiden osaston kiire ja ruuhkahuippuja.

Vierailija
13/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paikasta todella paljon ja kuten muissakin töissä, niin työkaverit vaikuttavat tosi paljon viihtyvyyteen. Ällöjuttuihin ihme kyllä tottuu, kun vaan ryhtyy toimeen eikä ajattele sitä liikaa ja eihän niitä paljain käsin siivota. Fyysisesti voi olla aika raskasta, mutta kunto kohoaa samalla.

Ei kohoa. Teet jotain täysin väärin tai kuntosi on koomapotilaan tasoa jos alat kokea siivoustyön raskaana. Kuntoa kohotetaan töiden jälkeen kun lähdet lenkille tai salille.

Vierailija
14/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kohoa. Teet jotain täysin väärin tai kuntosi on koomapotilaan tasoa jos alat kokea siivoustyön raskaana. Kuntoa kohotetaan töiden jälkeen kun lähdet lenkille tai salille.

Olen tehnyt töitä kohteessa missä pääluottamus mies totesi ja myönsi, että kohteessa on 2 ihmisen alimitoitus, mutta koska asiakas ei suostu maksamaan niin näillä mennään! Ei paljon työpäivän jälkeen tehnyt mieli lenkkeillä, kun ei jaksanut

Vierailija
15/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Älä ikinä lähde hotellisiivoukseen, terveys menee ja se kiire!!!! 4 huonetta / alle tuntiin 🥵

Vierailija
16/16 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä ikinä lähde hotellisiivoukseen, terveys menee ja se kiire!!!! 4 huonetta / alle tuntiin 🥵

Meillä oli hotellisiivouksen puolella aikaa 10 min per huone. Neljä huonetta piti tehdä alle kolmessa vartissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi