Teettekö tahallanne hitaammin töitä jos palkka on mielestänne ei-kilpailukykyinen?
Ja alatte työajalla aktselemaan parempia hommia, käymään vessassa useammin ym?
Kommentit (24)
En todellakaan. Olen myynyt työpanokseni hintaan X, työnantajalla on oikeus odottaa parasta työpanosta, johon kykenen. Jos jonkin ajan kuluttua palkka ei ole noussut vastaamaan työpanostani (yleensä on), etsin toisen työpaikan.
Ajattelin juuri tehdä iltavuoron korostetun huolellisesti, koska tuttuun tapaan on alimiehitetty vuoro. Voivoi jos oon hitaampi kuin normaalimiehittetyissä vuoroissa. Teen tämän lähinnä oman mielenrauhan takia enkä minään palkkaprotestina. Säntäily ja hosuminen stressaa ihan valtavasti jäkikäteen. Esimies näki jo ennen kahta kristallipallostaan "että tulee rauhallinen ilta" ja lähti kotiin (hänellä ei siis kiinteää työaikaa).
Nukun välillä työvuoroissa ja syön kolme kertaa vuoron aikana kompensaatioksi.
En tee hitaammin, mutta otan lomia enemmän ja teen enemmän omia juttuja. Siis työhön liittyviä mutta jotka kehittävät omaa osaamista enemmän kuin suoranaisesti työnantajan etua.
Vierailija kirjoitti:
Nukun välillä työvuoroissa ja syön kolme kertaa vuoron aikana kompensaatioksi.
Ruoka on 3e vuoro talon puolesta.
Kyllä, hoitajana haluan varmistaa, että hoidettavani saavat rauhallisesti apua, eikä mitään hoppuilua. Peräsuolipitkällä juokseminen on taakse jäänyttä elämää, mitään hyötyä siitä ei ollut.
En tee hitaammin, mutta en vastaanota vaativampia töitä. Saman palkan saan vaikka teen enemmän näitä rutiinitöitä. Jätän ne projektijutut muille ketkä haluavat huhkia kaksin verroin sen saman surkean palkan eteen. Ennen oli toisin, mutta onneksi tajusin, että ei töistä yhtään sen enempää palkkaa makseta, vaikka miten vaativia töitä tekisin.
Lisärehkimisen hyöty menee herkästi verottajalle. Niinpä siihen ei venytä. Suomen ongelmia, joista ei puhuta.
Minä en ole koskaan tehnyt, mutta muistan erään paikan, jossa aikoinaan pankista irtisanottu (siis silloin sanottiin pankeista helvatisti porukkaa) tuli uudelle alalle ja oli sitä mieltä että huono palkka, niin sitten hän rupesi vetämään porukkaa siihen, että hidastetaan, jotta päästään viikonloppuisin töihin ja saadaan siis viikonloppulisät + ylityölisät.
Ahneella on paskanen loppu, niin siinä kävi.
Olen yrittänyt, mutta sitten jatkan samaan työtahtiin. Onhan se raivostuttavaa, varsinkin kun hitaammat on yleensä näitä vanhempia jotka kiskoo kokemuslisää eli saavat oikeasti enemmän palkkaa. Aika menee nopeammin kun ei ajattele :D
En, varsinkaan tässä hommassa jossa provisiopalkka.
Enkä aiemminkaan, en harrasta tuommoisia pelleilyitä. Töitä tehdään täysillä kun niitä on ja jos ei ole tekemistä niin ei tehdä mitään.
Ollaan sen verran luterilaisia ateisteja myöten kumminkin, että italialainen lakkoilu jätetään suosiolla lähinnä niille italialaisille.
En ota paineita, enkä hosu. Olet tarkka, mutta rauhallinen tahti säilyy. Ei ole syytä hoppuilla.
Tietysti, tuli huomattua jo nuorena ettei nopeasta ja tehokkaasta työskentelystä saa kuin pahaa silmää hitaammin työskenteleviltä vakkareilta, samaa liksaa pomo kuitenkin maksaa, eikä asema parane kun olet niin tehokas työskentelemään siinä alimmassa tehtävässä, jossa sitten joudut työskentelemään hamaan hautaan. Miksi vaivautua hiki hatussa tekemään, kun voi jalka laahatenkin löysäillä, sama palkka.
Kun kiky oli voimassa kolme vuotta, vietin vessassa n.puoli tuntia ylimääräistä joka päivä. Jos sillä parannettiin kilpailukykyä niin hyvä niin..
"Kun kiky oli voimassa kolme vuotta, vietin vessassa n.puoli tuntia ylimääräistä joka päivä."
No, eihän se Sipilä sitten niin paha ollukkaan... Pidensi merkittävästi laatuaikaasi wc:ssä!
Itse olen tehnyt sydämellä töitä, paöjon enemmän , kuin olisi pitänyt.....mutta , sain äsken potkut, ja niistä opin sen, että tästä edespäin, kun olen töissä, niin teen vaim sen välttämättömän, eli ihan vaan pakollisen, en yhtään enempää. Ei nimittäin kannata.
Kunn tekee krapulassa töitä niin se on rentouttavaa työtoimintaaa.
Mä olin sellassessa työkokeilussa johon jouduin pakosta ja inhosin paikka sydämmeni pohjasta niin minulta jotenkin tippui käsistä kaikki. Kahvipannukin
hajosi kun tippui lattialle. Sen takia ei jatkettu sopimusta ja olin minimiajan, ja
jotenkin paranin heti kun loppui tuo ilmaistyöpaska. Ilmaistyö tuo kummallisia oireita. Seuraavaks jos joudun ilmaseks niin varmaan en osu pönttöön kun käyn kakkosella ja tuotos on pitkin työpaikan käytäviä.. ei tiiä..
Joo, tosin huolehdin kyllä ettei muu tiimi jää pulaan.
Eikä tällä nykyisellä työpanoksellakaan ole potkuja tullut, joten mikäs tässä.
Ei töiden paiskimisesta saa muuta kuin lisää töitä.