Miksi ihmisiä kehutaan kauneudesta tai komeudesta
Eihän se ole omaa ansiota lainkaan. Kehujen pitäisi kohdistua saavutuksiin
Kommentit (18)
Tää ihmettyyttää. Minusta "olet kaunis" ei ole mikää kehu. En ole tehnyt mitään sen eteen?
Ja miettikää miten moni ahdistuu omasta ulkonäöstään (esim. melkein kaikki naiset). Siis asiasta johon ei ole voinut itse edes vaikuttaa.
Itse olen ihan ok näköinen, mutta mulla on aavistuksen keskivertoa pienempi penis. Noh, ihan sama sillä ei sekään ole asia jolle olisin itse voinut tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ja miettikää miten moni ahdistuu omasta ulkonäöstään (esim. melkein kaikki naiset). Siis asiasta johon ei ole voinut itse edes vaikuttaa.
Itse olen ihan ok näköinen, mutta mulla on aavistuksen keskivertoa pienempi penis. Noh, ihan sama sillä ei sekään ole asia jolle olisin itse voinut tehdä mitään.
Minimuna on merkki siitä, että luontoäiti arvostaa sinua muita miehiä vähemmän. Eli onhan toi asia jonka pitäisikin ahdistaa.
Kyllä minä ainakin teen työtä kauneuteni eteen, pysyttelen hoikkana, pidän huolta ihoni kunnosta, korostan kasvojeni parhaita puolia meikillä, hiustyylillä yms. ja jos huomaan, että kauneuteni kehuja on tehnyt myös näin, niin sanon "kiitos, niin sinäkin". Muussa tapauksessa kiitän vain.
Minusta ainakin on mukavempi tietää olevansa hyvä jossain, tai että on fiksu kuin vain ”oletpa kaunis”.
Ulkonäkö on monia asioita joihin ei ole itse voinut vaikuttaa, sillon sen arvostelu ei ole reilua. Painoon voi vaikuttaa toki mutta ei juuri muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ainakin on mukavempi tietää olevansa hyvä jossain, tai että on fiksu kuin vain ”oletpa kaunis”.
Ulkonäkö on monia asioita joihin ei ole itse voinut vaikuttaa, sillon sen arvostelu ei ole reilua. Painoon voi vaikuttaa toki mutta ei juuri muuhun.
Minua ei kehuta koskaan kauniiksi ja kyllä se vaikuttaa itsetuntoon.
Mulle sanottiin joskus että "oletpa sielukkaan näköinen". Musta se oli tosi kauniisti ja eri tavalla sanottu ulkonäöstä.
Ja yks vanhempi täti sanoi että näytän ja liikun kuin tanssija <3
Kai se on ihan jokaiselle hyvä tietää, että joku tykkää miltä näytät, miksi naisten pitää analysoida kaikki pilalle.
Silti kauniit ja komeat ovat heitä, jotka täyttävät tv-ruudut. No, ehkä Katajaa ja Uotista lukuun ottamatta, mutta ei takerruta nyt lillukanvarsiin...
Pitääkö kauniiksi kehuminen nyt kieltää, ettei rumat pahoita mieltään?
Musta on ihanaa kuulla olevani kaunis. Miksi ei saisi kehua?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö kauniiksi kehuminen nyt kieltää, ettei rumat pahoita mieltään?
No ainakin sen voisi kieltää että vain yhtä tai osaa jostain tyttöporukasta kehutaan ja huomioidaan. Kiva olla aina se joka on ilmaa.
Erittäin hyvä kysymys. Tähän pitäisi vastata sellaisen henkilön, joka tuota harrastaa.
Ap, ei ne omat saavutuksetkaan ole täysin omia. Omia ne on vain jos on syntynyt avaruuden tyhjiöön ja rakentanut itse planeetan ja ekosysteemin ja talot ja tieteelliset keksinnöt ja niin edelleen.
minä olen ruma mörökölli mutta iso penis kompensoi sen täydellisesti.
Itse olen sanonut miehelleni, että hän on komea, koska hän on. Toivottavasti en nyt mokannut pahasti. 😞
Ihmisen henkinen aste on tuo valtaosin. Ihan fiksutkin ovat primitiivisiä ja alastomia apinoita, joita ohjaa eniten alitajunta ja biologia, joskin vähän yrittävät sentään rimpuilla vastaan. Kun kasvaa tuosta yli niin viisastuu ja yleensä myös masentuu tai jopa sekoaa lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tää ihmettyyttää. Minusta "olet kaunis" ei ole mikää kehu. En ole tehnyt mitään sen eteen?
Samaa mieltä. Ja miksi minun pitäisi kiittää, jos joku kehuu kauniiksi, eihän se "kauneus" minua hyödytä, vaan katsojaa. Eikö silloin hänen pitäisi kiittää minua?
Koska ihmiset ovat sairaalloisen ulkonäkökeskeisiä nykyään.