Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö 20-vuotiaan kuuluisi asua jo omillaan?

Vierailija
18.05.2021 |

On kumminkin työssä, ja olisi varaa maksaa vuokraa. Asuu vain kotona, ja haukkuu ruokaa pahaksi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutava ilmastohätä tilaa kun muusta ei tiedä .

Vierailija
2/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluis ja kuuluis.

Riippuu siitä mitä kotona on sovittu,  eihän se sivullisille kuulu.

Jos vanhemmat eivät patista nuorta itsenäiseen elämään ja kotona on tilaa, niin mitäs se muita häiritsee.

Hänhän on kasvatuksen tulos.

Normaali nuori lähtisi itse omaan asuntoon ja vapaampaa elämään.

Jotain on vialla jossain...

Onhan toi vähän totta. Mun äitini ei auttanut eikä patistanut minua koskaan muuttamaan, oli kai läheisriippuvainen. Muutin vasta 27-vuotiaana.... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin vuokra-asuntoihin on pitkät jonot.

Vierailija
4/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluis ja kuuluis.

Jos vanhemmat eivät patista nuorta itsenäiseen elämään ja kotona on tilaa, niin mitäs se muita häiritsee.

Onhan toi vähän totta. Mun äitini ei auttanut eikä patistanut minua koskaan muuttamaan, oli kai läheisriippuvainen. Muutin vasta 27-vuotiaana.... 

Oletko mies vai nainen?

Vierailija
5/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluis ja kuuluis.

Oletko mies vai nainen?

Nainen...

Vierailija
6/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin 27-vuotiaana takaisin kotiin kun palasin maailmalta. Yllättävän hyvin viihdyinkin vanhempieni luona, vasta 31-vuotiaana muutin uudestaan pois kun oli kertynyt kertynyt sellaiset säästöt että sai ostettua asunnon

Vierailija
7/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän kokee järveväksi säästää ja ostaa oman asunnon ilman lainoja

Vierailija
8/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei välttämättä. Mutta jos hänet olisi hyvin kasvatettu, tuossa iässä pitäisi osallistua täysin oma-aloitteisesti kotitöihin ja ruoanlaittoon.

Vierailija
9/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi pyytää/vaatia osallistumaan asumiskuluihin ja laittaa hänet valmistamaan itse ruokaa,jos kotona tarjottu ei kelpaa sekä opettaa vielä käytöstapoja.Myös ruokakuluihin voi vaatia osallistumaan,että hän oppii pikkuhiljaa näkemään,miten rahaa käytetään.Muuten antaisin asua kotona niin kauan kunnes nuoresta tuntuu turvalliselta muuttaa pois,mutta hotellia palveluineen hänelle ei kannata pitää,että oppii pärjäämään omillaan.Pitää voida myös vaatia käytöstapoja,jos se ei hänelle sovi,pitää sillä olla seuraamuksia.

Vierailija
10/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän kokee järveväksi säästää ja ostaa oman asunnon ilman lainoja

Siinä tapauksessa joutuisi asumaan loppuikänsä kotona jos lainattoman asunnon haluaisi ostaa.

Vierailija
11/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kiire on kaikilla on muuttaa nopeasti pois kotoa. Nauti vanhempiesi/perheesi seurasta niin kauan kuin voit ja säästä rahaa omaan asuntoon. Kohta olet joka tapauksessa 35v ja vanhempasi lähentelevät eläkeikää. 

Vierailija
12/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän saa asua ja syödä ilmaiseksi kotona,kannattaisi yrittää sopia,että hän säästää omaan asuntoon,muuten voi käydä niin,että hän vain törsää kaikki rahansa .

Vierailija
13/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluisi. Suomessa etenkin nuoret miehet asuu liian pitkään mammojensa helmoissa eivätkä opi itsenäiseksi. Viimeistään 20-vuotiaana pitäisi jokaisen älytä muuttaa lapsuudenkodista pois. Jokaisen vanhemman pitäisi ymmärtää myös, että jos sitä pitempään paapoo penskojaan kotonaan, tekee niille karhunpalveluksen.

Vierailija
14/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin vuokra-asuntoihin on pitkät jonot.

No eipä ole kaupungin vuokra-asunnot lähellekään ainoa paikka, mistä asunnon voi hankkia. Samaan hintaan ja halvemmallakin saa asunnon yksityisiltä markkinoilta, jos vain vähänkään viitsii nähdä vaivaa.

Vierailija
15/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluis ja kuuluis.

Juuri näin. Lapsen ja vanhemman suhde ei ole terve, jos täysin terve ja toimintakykyinen parikymppinen tai sitä vanhempi asuu vielä äitinsä luona tai ylipäätään lapsuudenkodissaan.

Vierailija
16/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluisi. Heitä lapsi pihalle, et ole enää elatusvelvollinen.

Vierailija
17/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempaa asua kotona

Vierailija
18/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen kuulumisen määrittelee? Muutin yksin ulkomaille 18 vuotiaana, siellä kauhistelivat, että noin nuorena kotoa pois, ja vielä ulkomaille! Suomessa kukaan ei ihmetellyt, työmahdollisuuden takia kun lähdin.

Sanoisin, että nuoren aikuisen "kuuluu" muutta pois vanhempien luota sitten, kun se hänestä sopivalta tuntuu eikä vanhemmat koe häntä vielä taakaksi.

Vierailija
19/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä pihalle moinen elätti. Elatusvelvollisuus loppui kun hän täytti 18 vuotta. Nyt hän haluaa vain ilmaisen ylläpidon.

Itsepä meni teille syntymään - jos ei muuten usko, niin tee selväksi ettei häntä kaivata.

Polta vaikka muutama lapsuuden valokuva tai sano, että hän oli vahinko, jota olette saaneet jo katsella ihan tarpeeksi.

Vierailija
20/22 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika armeijassa ja saa asua kotona vaikka 20v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi