Yli 50 v naisen painonpudotus VINKKEJÄ
Kootaan ketjuun parhaat ideat miten nainen voi laihtua terveellisesti +50.
Kalorikulutus lienee noin 1500 kcal.
Kommentit (31)
Nyt kun on mahtava ruokakausi alkamassa, eli saa uusia porkkanoita, ihania salaatteja, kotimaisia tomaatteja ja vaikka mitä, lastaa lautanen täyteen niitä ja sivuun kalaa ja lihaa silloin tällöin. Ei tarvitse olla nälässä ja saa herkutella hyvillä ja kevyillä ruoilla. Etsi Youtubesta jumppavideoita ja jumppaa joka päivä. Vaihtele tarpeeksi että ei käy tylsäksi, muuta tee sellaisia treenejä, jotka ovat siinä rajoilla, että jaksat, liian helpot ei auta. Lepopäivän sijasta voi tehdä lyhyen tai kevyemmän treenin, niin ei rutiini katkea.
Käytä aikaasi terveellisen ruoan laittoon ja liikkumiseen, älä kalorien ja sykkeen laskemiseen.
Proteiinia ja lihastreeniä kohtuukaloreilla,ainoa keino estää lihaksia kulumasta energiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupalan syöntiä kannattaa siirtää niin myöhään kuin pystyy, kahvia voi juoda. Iltapvällä voi alkaa syödä normaalisti, ei kovin suuria annoksia kuitenkaan.
No ei kyllä ole millään tavalla hyvä laihdutusvinkki. Tältä palstalta ei ainakaan kannata kysyä mitään.
Aa, sinä haluat yleisesti hyväksyttyjä toimimattomia vinkkejä. Mene sitten terveyskirjaston sivuille.
Tuliko paha mieli? Mielipiteet eivät ole samoja kuin faktat. Ilmankos eräät menevät höpsähtämään hopeaveteen ja nigerialaiskirjeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on mahtava ruokakausi alkamassa, eli saa uusia porkkanoita, ihania salaatteja, kotimaisia tomaatteja ja vaikka mitä, lastaa lautanen täyteen niitä ja sivuun kalaa ja lihaa silloin tällöin. Ei tarvitse olla nälässä ja saa herkutella hyvillä ja kevyillä ruoilla. Etsi Youtubesta jumppavideoita ja jumppaa joka päivä. Vaihtele tarpeeksi että ei käy tylsäksi, muuta tee sellaisia treenejä, jotka ovat siinä rajoilla, että jaksat, liian helpot ei auta. Lepopäivän sijasta voi tehdä lyhyen tai kevyemmän treenin, niin ei rutiini katkea.
Käytä aikaasi terveellisen ruoan laittoon ja liikkumiseen, älä kalorien ja sykkeen laskemiseen.
Jes, tässä onkin jo ideaa. Toinen vinkkini on, että lopeta vauva.fi-keskustelujen seuraaminen ja käytä ylijäänyt aika ulkoiluun tai kavereiden tapaamiseen ulkoillessa.
Mä oon 52v, ja mulla kyllä toimii toi 16/8 -rytmi. Oon siirtynyt siihen ihan kokonaan, koska se vaan toimii mulle. Jopa nukun paremmin. Yritän sen 8h aikana syödä toki terveellisesti, kuituja ja vihanneksia paljon, mutta periaatteessa syön kyllä kaikkea. Mikään ei oo kiellettyä. Näin mulla lähti 9kg alkuun. Nyt paino hyvä ja näyttäis tässä pysyvänkin,jo vuos tätä ruokarytmiä takana.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä enää tuossa jo iässä? Minäkin luovutin jo ajat sitten
N35 100kg
En voisi olla enempää eri mieltä! Nimenomaan tässä iässä alkaa ylipaino aiheuttaa jos jonkinmoista kremppaa. Nuorempana se oli vaan lähinnä kosmeettinen haitta, mutta kun ikää tulee alkaa terveys rakoilla jos ei huolehdi itsestään ollenkaan. Suurin osa varmaan toivoo paitsi pitkää ikää, ennen muuta että säilyisi myös terveenä ja toimintakuntoisena pitkään. Ei ole kauheasti iloa elää 90-vuotiaaksi, jos elämä on sitten pelkkää kipua ja vaivoja ne viimeiset 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupalan syöntiä kannattaa siirtää niin myöhään kuin pystyy, kahvia voi juoda. Iltapvällä voi alkaa syödä normaalisti, ei kovin suuria annoksia kuitenkaan.
No ei kyllä ole millään tavalla hyvä laihdutusvinkki. Tältä palstalta ei ainakaan kannata kysyä mitään.
Melkein viisikymppisenä naisena tämä on paras, nälätön tapa hallita painoa. Sitä kutsutaan myös pätkäpaastoksi.
olen tuntenut erään naisen 15 v j nyt hän on yli 50v ja kävin tossa keväällä sillä kylässä ja se hoikka nainen onkin muuttunut keskilihavaksi isoperäiseksi naiseksi taitaa olla aika yleistä että kun täyttää sen 43v niin kilot ei ainakaan ala tippumaan ja sitten hupsista kun ollaan 50v niin onpa tilavaa
Mulle ainakin on näköjään liikaa jos syön lounaaksi sosekeiton ja sämpylän, päivälliseksi salaatin kanalla tai tonnikalalla, ja iltapalaksi proteiini rahkan. Tällä ruokavaliolla en laihdu. No en tosin lihokaan, mutta en keksi mitä vielä jättäisin pois kun laihtumisen tarvetta kuitenkin olisi. Varmaan sitten se sämpylä keiton kanssa kai...
Ehkä 16:8 paasto eli pätkäpaasto? Eli syöt vuorokaudessa vain tuon 8 tunnin sisällä, ja 16 tuntia et mitään, paitsi ehkä mustaa kahvia tai jotain kaloritonta, tai juoda saa muutenkin mutta vettä.
Tämä 73kg 43v mies haluaa parannella juoksukuntoaan, joka oli viisi kiloakin sitten jo paljon parempi. Viikko mennyt, ja ehkä kilo lähtenytkin. Housut eivät ainakaan kiristä niin paljon. Olen toiveikas, on tuota kehuttu tälläkin palstalla jossain ketjussa.
Koska asiantuntijathan eivät tiedä mitään, mutta satunnainen ikilaihduttajamamma av-palstalta kyllä tietää XDD