Huoli isosta asuntolainasta
Olen kahden teinin vuoroviikkoäiti.
Ostin eron jälkeen asunnon, joka on lasten kannalta ihanteellinen, on siis samalta alueelta kuin missä ydinperheenäkin asuimme ja koulumatka ja kaverit ovat lähellä.
Asuntolainani on iso, saan sen maksettua varmaan juuri ennen eläkettä, mikäli siis niin kauan tässä asun. Tässä on siis hyvin tilaa, kaikille omat huoneet jne.
Mutta se mikä minua nyt huolettaa, on kuinka selviän lainasta ja muista kuukausikuluista. Minulla ei ole mahdollisuutta palkankorotuksiin vaan tietyllä summalla on pärjättävä ja luulen, että lastenkin kulut ovat vain kasvamaan päin.
Mitäs sitten, jos pitää tehdä auton tai huonekalujen hankintaa, mitä jos joku kodinkone menee rikki..
Yritän pitää jonkunlaista pientä puskuria, mutta olen vähän huono säästämään. Lasten isällä on reilusti minua isommat kk tulot, ei asuntolainaa, mutta silti maksaa lasten kuluista puolet vaikka mielestäni pistäisi osallistua heidän pakollisiin kuluihin reilummin. ( ex ei siis suostu lastenvalvojalle, enkä ole jaksanut lähteä oikeuteen).
Mutta tsempatkaa minua, että tulen pärjäämään kyllä. Omat menot on kyllä nyt minimissä, mutta nyt on alkanut ahdistaa, että tätäkö tämä on nyt seuraavat vuodet ennen kuin lapset muuttavat pois kotoa.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuosta eksäsäsi, aika p...lta tyypiltä vaikuttaa jos rahaa on muttei sitä edes lapsiinsa käytä. Hyvä että pääsit eroon. :) Itsellä onneksi siinä mielessä eri tilanne, että vaikka eksä maksaa elareina aika minimiä, niin ostaa lapsille isompia juttuja ja säästää niille rahaa jne.
Olen samaa mieltä kuin sinä exästäni, mutta olen lopettanut asian murehtimisen, sillä en halua katkeroitua.
Mutta tosiaan, vaikka rahaa on, niin ei missään nimessä käytä niitä lapsiinsa, vaan esim. polkupyörän kumin ostamisestakin laittoi minulle kuitin ja pyysi maksamaan puolet. Ei vie teinejä ulos syömään tai vaikka leffaan tai muutoinkaan millään lailla rahallisesti ei heihin panosta.
En tiedä mihin rahojansa hilloaa, ei kiinnosta, mutta lastensa elämässä se ei näy millään lailla.
No, meni nyt exän haukkumiseksi, mutta tosiaan pääpointti on nyt siinä, että sieltä suunnalta ei ole odotettavissa mitään jeesiä enkä sitä ole vaatimassakaan.
Ihanan tsemppaavia kommentteiakin olen saanut, kiitos niistä.
Vielä tuosta eksäsäsi, aika p...lta tyypiltä vaikuttaa jos rahaa on muttei sitä edes lapsiinsa käytä. Hyvä että pääsit eroon. :) Itsellä onneksi siinä mielessä eri tilanne, että vaikka eksä maksaa elareina aika minimiä, niin ostaa lapsille isompia juttuja ja säästää niille rahaa jne.