Kuohukermalla tänään parasta ennen päivä, mitä teen?
Kommentit (16)
Tee karamellisoitua sipulipastaa ja heitä kuohukerma sinne. Tai lettuja lapsille. Tai kinkkukiusausta. Tai tee kuohukermasta kastike kanalle. Tai lorauttele kahvin joukkoon. Tai tee herkulliset kaakaot lapsille.
Minä tein kerran pannukakun, jossa korvasin osan maidosta kermalla. Tuli muuten hyvää. Ja sen voi pakastaa. Säästä osa kermasta pannukakun päälle vaahdoksi.
Tai sitten tee jokin ruoka, esim. kastike, keitto tai laatikko, johon käytät kerman.
Älä piittaa päivästä. Säilyy vielä useita kuukausia tästä eteenkinpäin.
Purkki auki ja kurkusta alas. Nannaa!
Kakkua. Valmispohja, kostuta ja herkut sisään. Kermavaahtoa täyteen ja päälle kunnon kerros. Syö!
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi, että kuukausia. Mä maistan ja jos maistuu happamalta, niin laitan pois. Enkä todellakaan sano kenellekään, kuinka kauan säilyy, koska ihmisillä on paha taipumus katkaista kylmäketju omalla hölmöilyllään. Varsinkin kesällä. Sitten syytetään jotain ulkopuolista, vaikka syyllinen katsoo peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Kissa latkii
Älä anna kissalle laktoosia sisältäviä tuotteita. Laktoosi on vaarallista kissoille.
Riisivanukasta tai kinuskikastiketta?
Itse menisin suoraan paniikkiin kulkematta lähtöruudun kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi, että kuukausia. Mä maistan ja jos maistuu happamalta, niin laitan pois. Enkä todellakaan sano kenellekään, kuinka kauan säilyy, koska ihmisillä on paha taipumus katkaista kylmäketju omalla hölmöilyllään. Varsinkin kesällä. Sitten syytetään jotain ulkopuolista, vaikka syyllinen katsoo peilistä.
Hapantuneesta kuohukermasta voi teehdä kahvikakun. Minulla on tähän vuosikymmeniä vanha ohje, ennen ei mitään laitettu roskiin. Kuohukerma säilyy hyvin viikkoja päiväyksen jälkeen.
Mä olen joskus laittanut jääpalamuotteihin ja pakastimeen.
Kesällä saa hyvät jääkahvit.
purkki pakkaseen, ja otat sieltä, kun tarvitset kermaista kastiketta johonkin
Ei se keskiyöllä homehdu, kun et purkkia avaa. Loppuviikon ihan käypästä vielä.