Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokanopettaja paljonko saat palkkaa, mietin jatko- opintoja

Vierailija
16.05.2021 |

Olen varhaiskasvatuksen ope ja palkka nyt n. 2600. Nostaisikohan jatko-opiskelu palkkaa?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomarahojahan ei ole. Sikäli et saa vuodessa luokanopettajana yhtään enempää. Minä saan n. 2800€/kk bruttona, mutta ei ole ylitunteja eikä erityisvastuita, ei mitään kuntalisiäkään. Ihan hyvä palkka.

Onko totta että ei ole lomarahoja lainkaan? 

Vierailija
42/62 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomarahojahan ei ole. Sikäli et saa vuodessa luokanopettajana yhtään enempää. Minä saan n. 2800€/kk bruttona, mutta ei ole ylitunteja eikä erityisvastuita, ei mitään kuntalisiäkään. Ihan hyvä palkka.

Liioittelin. Siis lomarahaa on suurimmalla osalla, muistelen n. 4% palkasta. Minulla on ollut vain lukukauden tai lukuvuoden kestäviä työsuhteita, eli en ole kesäaikana töissä, joten on vähän eri tilanne. Nyt äitiyslomasijaisuus päättyy 15.6. Veikkaan, että vakituinen palaa töihin kesän ajaksi ja jää aikaisintaan koulujen alkaessa hoitovapaalle. Monet tekevät niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa trollaa noita palkkoja, siis ylöspäin. Olen aineenope ja käteen jää 2100, eli saan n.2900-3000.

Mulla jää käteen hikisesti 2300 ja brutto 3300. Eli tästä selviää että mitkään ”leikkirahat” lisää palkkaa ei kannata verojen ja maksujen takia.

En Ole opettaja vaan kunnassa asiantuntijana. Minulla korkeakoulututkinto johon sis kieltenopettajan aineopinnot. Eli suht samalla alalla miinus pedagoginen vastuu (hallinnollinen vastuu on). Sen sijaan mulla ei voi palkka nousta, ei lisiä tms. Lomat 28 pv/vuosi. Edut vähäiset.

Vierailija
44/62 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on, hiukan yli neljä tonnia. Peruspalkan (2900, kaksoiskelpoisuus) päälle tulee pari ylituntikorvausta, henkilökohtaisia lisiä ja vastuutehtäväkorvauksia. 17 vuotta alalla.

Vierailija
45/62 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään selvyys yltää 4000€ palkoille. En nyt väitä, että liioittelevat, mutta vähän siltä vaikuttaa. Meidän koululla en tiedä kenenkään saavan yli 4000€ palkkoja, eikä sellaisia ole budjetoitukaan. Lehtori ylempi korkeakoulututkinto, peruskoulun luokanopettajana palkka n. 2400-2500€ ja siihen kokemuslisät päälle, jos on. Lisätehtävistä saa tietysti lisää, mutta puhutaan pienistä summista, parista satasesta yleensä.

Vierailija
46/62 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liioittelin. Siis lomarahaa on suurimmalla osalla, muistelen n. 4% palkasta. Minulla on ollut vain lukukauden tai lukuvuoden kestäviä työsuhteita, eli en ole kesäaikana töissä, joten on vähän eri tilanne. Nyt äitiyslomasijaisuus päättyy 15.6. Veikkaan, että vakituinen palaa töihin kesän ajaksi ja jää aikaisintaan koulujen alkaessa hoitovapaalle. Monet tekevät niin.

Niin tekevät. Jopa OAJ kannustaa tähän. Opettajat eivät voi siirtää lomaansa, joten se on pidettävä silloin, kun sen aika on. Opettajallekin kai kuuluu se loma, jonka hän on tienannut aiemmin työssä ollessaan mutta jonka hän on menettänyt jäätyään perhevapaille... ja vaikka hän ei palaisi kesäksi palkansaajaksi, ei ole siitä kiinni, maksetaanko sinulle kesäajan palkkaa. Se vakiopettaja ei siitä päätä vaan työnantaja.

Vierailija
47/62 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään selvyys yltää 4000€ palkoille. En nyt väitä, että liioittelevat, mutta vähän siltä vaikuttaa. Meidän koululla en tiedä kenenkään saavan yli 4000€ palkkoja, eikä sellaisia ole budjetoitukaan. Lehtori ylempi korkeakoulututkinto, peruskoulun luokanopettajana palkka n. 2400-2500€ ja siihen kokemuslisät päälle, jos on. Lisätehtävistä saa tietysti lisää, mutta puhutaan pienistä summista, parista satasesta yleensä.

Lukiomme MaFyKe opettajista yksikään ei tienaa alle 5000 e/kk.

Vuosia kokemusta ja jokunen ylitunti.

Vierailija
48/62 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tämän keskustelun seuraavan kerran, kun opettajat alkavat uhriutua julkisesti "pienestä palkastaan".

Vierailija
49/62 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te valehtelette palkkoja?

Saan 2800 e, aineenopettaja yläkoulu, täydet tunnit, ei ylitunteja, ei eritysitehtäviä

Paska palkka.

Vierailija
50/62 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan 2800 e, aineenopettaja yläkoulu, täydet tunnit, ei ylitunteja, ei eritysitehtäviä

Paska palkka.

Miksi et hae lukioon töihin?

Parempi palkka, helpommat hommat.

Vierailija
51/62 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettajan alkupalkka on n 2600e ilman ylityötunteja (jokainen nostaa palkkaa n 90-100e).

Oma palkkani on n. 3200e, ei ylityötunteja. Olen kaksoiskelpoinen, joten n. 300e palkasta on sitä (kouluttautunut sekä aineen- että luokanopeksi). Mukana 2 kokemuslisää.

Aika paljon saa olla ylityötunteja ja vastuulisiä, + kojemuslisiä, jotta palkka olisi lähempänä 4000e. On ttodella harvinaista.

Ylityötunnit tarkoittavat viikottaista ylityötuntia, josta siis maksetaan kuukaudessa se n. 90-100e.

Vierailija
52/62 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman ylitunteja, kokemuslisiä ja erityistehtäviä jää palkka pieneksi.

Äkkiä nousee. Huomattavasti parempi palkka kuin varhaiskasvatuksen puolella.

Vierailija
53/62 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan tämän keskustelun seuraavan kerran, kun opettajat alkavat uhriutua julkisesti "pienestä palkastaan".

Opettajien palkkahaitari on todella iso. Eri kunnat maksaa erilaisia lisiä. Yylitunneista maksetaan ja niitä on tarjolla eri tavoin eri kouluissa. Erilaisia tehtäviä tarjolla (Oppilaskunnan ohjaava opettaja, luokanohjaaja…) joista maksetaan eri tavoin.

On tosi hankalaa siis vertailla opettajien palkkoja. Mutta noin yleisesti lukion opettajien palkat on ihan OK, vertaapa mihin palkkoihin tahansa. Lukioon opettajiksi haluavia on vaan niin paljon, ettei sinne helpolla pääse.

Vierailija
54/62 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska palkka.

Kuinka monta vuotta olet ollut alalla?

Vierailija
55/62 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteen jää n. 2300 kuussa, bruttopalkkaa en tiedä. Työkokemusta on yli 20 vuotta, joten kaikki mahdolliset lisät ovat kasassa. Minulla on vain yksi lisätunti, en jaksa enempää. Lomat ovat hyvät. Olen ihan tyytyväinen.

Eipä nuo luokanopettajien palkat häävejä ole. Paras puoli parin kuukauden vuosittaiset kesälomat. Jotkut luokat voi olla painajaisia paimentaa, hyviä oppilaita suurin osa, mutta aina on vähintään yksi musta lammas joukossa, välillä tusina painajais lammasta.

Vierailija
56/62 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kooltasi pieni niin suosittelen aikuisopetus puolta tai alle tokaluokkalaisia. Jos poika oppilaat ovat sinua pidempiä niin sinulla ei ole auktoriteettiä heidän silmissään. Nähnyt monien opettajien palavan loppuun vapaa kasvatti nykyteinien kanssa, ei ole helpoin ammatti henkisesti, fyysisesti pienille etenkään.

Vierailija
57/62 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa trollaa noita palkkoja, siis ylöspäin. Olen aineenope ja käteen jää 2100, eli saan n.2900-3000.

No ei ole huono palkka, lähes 40 000 euroa vuodessa 8,5 kuukauden ja 35 viikkotyötunnin työajalla.

Vierailija
58/62 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa vuositulot 56 000 e. Eihän tuo absoluuttinen raha ole suuri, koulutukseen nähden.

Mutta. Hyviä puolia, että työpäiviä noin puolet vuodesta. Ehtii kyllä harrastaa ja mökkeillä, eikä työstressi paina.

Vierailija
59/62 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole huono palkka, lähes 40 000 euroa vuodessa 8,5 kuukauden ja 35 viikkotyötunnin työajalla.

Ei kai kukaan opettaja tee 35-tunnin työviikkoa? Oikeasti.

Vierailija
60/62 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole yläkoulun aineenopettaja nähnyt nelosella alkavaa palkkaa vielä tähän päivään mennessä, ja minullakin on sentään ylitunteja, lisätehtäviä ja ikälisiä. Täytyy kyllä alakoulun opettajalla olla tosi paljon ylitunteja ja lisätehtäviä, esim. joku vararehtorin lisä ja osa tunneista yläkoulussa, että pääsee ohitse yläkoulun aineenopettajan palkasta.

Noh. Tässä sulle suoraan palkkakuitista.

Tehtäväkohtainen palkka 2825€

Kunnassa maksettava lisä 102€

Vuosisidonnainen lisä 558€

Ylituntipalkkio 303€

Tukiopetuspalkkio 62€

Ravintoetu 82€

Pidätyksenalainen 3936€

Kiitos tästä! Kyllä tuo palkka minulle kelpaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi