Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka huudatatte musiikkia puistoissa ja uimarannalla

Vierailija
16.05.2021 |

Kai te muistatte maksaa julkisessa tilassa huudattamanne biisin tekijänoikeuskorvausmaksun sen biisin tekijälle?

Tekijänoikeuslain mukaan musiikkilupa tarvitaan silloin, kun tekijänoikeuden suojaamaa musiikkia soitetaan julkisesti ja musiikkilupa tulee hankkia riippumatta siitä, mistä lähteestä musiikkia soitetaan.

Musiikkiluvan antava tekijänoikeuskorvausmaksu lasketaan sen julkisentilan pinta-alan mukaan per neliöltä jossa kyseistä biisiä soitetaan ja kyseinen summa maksetaanko Teostolle. Maapallon pinta-ala on 510 100 000 neliokilometriä eli siitä tulee ihan mukavan kokoinen summa maksettavaksi.

Joten ehkä on parempi että kun kokoonnutte porukalla puistossa tai uimarannalle niin ette soita siellä mitään musiikkia vaan olette hiljaa kuten muutkin siellä olijat. Jos ette siis halua joutua maksamaan valtavia tekijänoikeuskorvausmaksuja.

https://www.musiikkiluvat.fi/tarvitsenko-luvan/

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusidiotismia.

Vierailija
2/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja tärkeä huomio. Tästälähin poliisit aina paikalle ja rikosilmoitus piratismista- kotirauhanhäirintä tai häiriön aiheuttaminen ei aiheuta mitään mielenkiintoa poliiseissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista, että makselen mitään. 

Vierailija
4/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti edes tällä saa öiset musiikin huudatukset loppumaan. Yhtään ei nimittäin enää jaksaisi kuunnella sitä mesoamista.

Vierailija
5/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja hirveää tuubaa vielä huudattavat. Räppi on älyllisen alennustilan ja esteettisen arvostelukyvyttömyyden ylin symboli.

Vierailija
6/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei kyllä ärsytä enempää kun keväisessä luonnossa musiikin jumputus.

Kuunnelkaa luonnollisia kevään ääniä tomppelit!

Vierailija
7/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusidiotismia.

Ei ole. Esim tuolla linkittämälläni sivustolla sanotaan:

"Musiikkiluvan hankkiminen musiikin julkista soittamista varten on tekijänoikeuslakiin perustuva velvollisuus: ilman asianmukaista lupaa tekijänoikeuden suojaamaa musiikkia ei saa soittaa. Jos musiikkilupaa ei ole ja musiikin käytöstä jää kiinni, lupa pitää maksaa siitä lähtien, kun musiikin käyttö on aloitettu."

Ap

Vierailija
8/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat pitävät edelleen radiota auki koko päivän, maksavatko he? Meillä määrättiin jo 1998 valtion virastossa pistämään radio kiinni, jos asiakkaita tulee. Oon kanssa miettinyt, että kun jumppaohjaajat valitsevat yleensä ryhmäliikuntaan musiikin itse, miten silloin toimitaan?  Yhden ainoan olen nähnyt omilla sivuillaan ilmoittavan, että maksaa, yksityisyrittäjänä toimiva. 

Vierailija
9/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kerrostalossa yls riemuidiotti soittaa basso paskaa,kuuluu kuin melkein samassa huoneessa olisi,tuossa yksi naapuri vieläpä välissä ja tää bassojytääjä asuu päädyssä.

Vierailija
10/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten tulisi opetella nauttimaan hiljaisuudesta. Varsinkin avoimilla ja julkisilla paikoilla. Mieluummin näin kuin jatkuva malusaaste jonka musiikki ja nuottien värähtely aiheuttaa. Toki musiikkia voi edelleen kuunnella yksityisesti jos sen tekee kuulokkeiden kautta niin että muut eivät kuule mitä musiikkia kuuntelet. Sitä ei voi tekijänoikeuksiin vedoten estää.

Vierailija
11/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, ankeuttajien luvattu maa.

Vierailija
12/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajat pitävät edelleen radiota auki koko päivän, maksavatko he? Meillä määrättiin jo 1998 valtion virastossa pistämään radio kiinni, jos asiakkaita tulee. Oon kanssa miettinyt, että kun jumppaohjaajat valitsevat yleensä ryhmäliikuntaan musiikin itse, miten silloin toimitaan?  Yhden ainoan olen nähnyt omilla sivuillaan ilmoittavan, että maksaa, yksityisyrittäjänä toimiva. 

Maksaa, ja myös taksit maksaa jos radio on päällä. Vaimolla ei ole kampaamossa radiota, joten ei maksa, mutta tarkastajat käyvätkin harvasen vuosi tekemässä pistokokeita.

Vierailija
13/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kanssa olisi kitaraa rämpyttävien amatööri ja harrastelijamuusikoidem muistaa että muiden musiikkia ei saa versioida luvatta oli se sitten Hectoria tai Mozarttia. Ilman teoksen alkuperäisen tekijän myöntämää lupaa ja suostumatta tehty versiointi eli cover on aina laiton.

https://yle.fi/uutiset/3-5655064

Vierailija
14/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaa, ja myös taksit maksaa jos radio on päällä. Vaimolla ei ole kampaamossa radiota, joten ei maksa, mutta tarkastajat käyvätkin harvasen vuosi tekemässä pistokokeita.

Missä noin harvoin? Itse olen töissä koulussa ja täällä käyvät kahden kuukauden välein kuulustelemassa meitä opettajia.

Vierailija
15/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, kyllä on ankeaa kuunnella musiikin pauhua, kun haluaisi kuunnella linnunlaulua.

Vierailija
16/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus muistuttaa jälleen kerran siitä miksi poliiseille tulisi myöntää enemmän resursseja tekijän- ja immateriaoikeuksien valvomiseen.

Vierailija
17/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikin luojille kuuluu aina asianmukainen korvaus joka on heidän palkkansa työstä.

Vierailija
18/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusidiotismia.

Tanakasti.

Vierailija
19/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen on silti yrityksiä jotka soittaa musiikkia. Esimerkiksi Gramexin kemttäyksikön tekemässä tehoiskussa kymmenisen vuotta sitten jäi kiinni toistakymmentä ravintolaa. Jotkut yritykset ovat jääneet myös kiinni siitä että asiakkaat soittavat musiikkia vaikka se on kiellettyä.

https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/255150

https://www.iltalehti.fi/digi/a/2011112214804916

Vierailija
20/32 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan kanssa tämän ärsyyntymisen ja komppania. Kaupungit markkinoivat puistoja hiljaisina paikkoina joihin voi mennä rahoittumaan ja lepäämään jos haluaa paeta meteliä. Tämä on vaikeaa jos siellä soitetaan musiikki, kiljutaan ja huudetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän