Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minuusta suomalainen kulutus on liiian tasapäistävä. Opetttajan tehtävä oikeastaan olisi saaattaa tavallaan oppilas oppimisen lähteille josta jokainen perosooonallisuus voisi poimia omansa.

Vierailija
15.05.2021 |

.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

 Kaikkien oppilaiden on hyvä osata tietyt perusasiat.

Vierailija
2/13 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALa asteeela se on minusta vielä ihan ok muttta peruskoulusssa kun ihminen alkaa haea omaaa paikkaansa tavallaan niin eikö sillöin myös koululaitoksen olisi tärkeää vastata näihin haaasteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 Kaikkien oppilaiden on hyvä osata tietyt perusasiat.

Teetyt perusasiat tarkoitttaa ihmisen aivoisssa sitä että aivot ei taltiooi kaikkea tai säästä pitkäkestoisesssa muistissa jatyömuistisssa vaan vain määräntynlaiset asiat.

Vierailija
4/13 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perosnaalisuuden kypsyydestä ja sen terveeestä kehityksestä myös puhutaaan.

Vierailija
5/13 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutus riippuu käytössä olevan rahan määrästä. Ei kuluttamiseen opettajia tarvita.

Vierailija
6/13 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppimisen lähteillähän siinä juuri ollaan.  Jokainen persoonallisuus ei vain ole kiinnostunut edes yhteisistä saati omintakeisista aiheista.  Sitä paitsi miten yhteiskunta toimisi jos jokainen vetäisi omaa persoonallista köyttään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppimisen lähteillähän siinä juuri ollaan.  Jokainen persoonallisuus ei vain ole kiinnostunut edes yhteisistä saati omintakeisista aiheista.  Sitä paitsi miten yhteiskunta toimisi jos jokainen vetäisi omaa persoonallista köyttään.

Eiihän siitä ole kyse että "Jokainen vetäisi omaa peroosnallista köyttäään" vaaan kyse on perosoonallisuuden kehittymisestä.

Vierailija
8/13 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuosta aloituksesta ota pirukaan selvää, joten ilmoitan asiattomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppimisen lähteillähän siinä juuri ollaan.  Jokainen persoonallisuus ei vain ole kiinnostunut edes yhteisistä saati omintakeisista aiheista.  Sitä paitsi miten yhteiskunta toimisi jos jokainen vetäisi omaa persoonallista köyttään.

Eiihän siitä ole kyse että "Jokainen vetäisi omaa peroosnallista köyttäään" vaaan kyse on perosoonallisuuden kehittymisestä.

Onnhan meilläkin ollut esim kouluampumisia ja sittten tiukennettiin aselaki. Munnkin veljen keskiarvo oli jotain 9 luokkkaa peruskoulssa, siiitä psykoosiin ja palvelutalooon. Lasekee matematiiikan laskun muutamissa sekuneissa pääässään.

Vierailija
10/13 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISokokoiisilla ihmisillä on varmastikin paremmat edelllytykse esim rakentaaa omaa persoonallisuuuttaan kulttuurissa. No jooo onhan mun velikin toki 190 senttiä pitkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihana ajatus että opettaja vaan antaisi raamit ja jokainen oppija siitä sitten oman uteliasuutensa pohjalta oppisi omien vahvuuksiensa kautta mutta tämä on oikeasti täysin utopiaa. Onhan tämä jo nähty näissä avoimissa oppimisympäristöissä joissa lapset melun ja hälinän keskellä tekevät ihan omiaan paitsi eivät juuri sitä mitä pitäisi. Olisihan se hienoa että jokainen lapsi olisi utelias oppimaan mutta kun todellisuus on tästä kaukana jo ihan alakoululaistenkin kohdalla, saati sitten isompien kanssa. Tätähän tavallaan kokeillaan jo niissä avoimissa oppimisympäristöissä.

Me muutettiin että saatiin lapset pois avoimesta oppimisympäristöstä ns. tavalliseen kouluun jonka tavallinen luokkaopetus takaa edes jonkilaisen opetuksen ja opettajan valvonnan/avun opintoihin. Avoimessa koulussa kävivät tunnin alussa "oppimistorilla" saivat tehtävät ja kun kukaan ei vahtinut isossa avoimessa tilassa, oli jo kolmosluokan pojilla mieluisampaa temppuilla omiaan, leikkiä legoilla jne. kuin tehdä matikan tehtäviä. Uteliaisuus loppui siihen paikkaan kun oli mahdollisuus tehdä jotain kivempaa. Lopputunnista sitten kun joku opettajista huomasi ettei mitään ole tehty, merkkattiin kaikki tehtävät kotiin ja minä sitten opetin asiaa illalla töiden jälkeen kun koulussa ei avoimessa tilassa ole mitään kontrollia sen suhteen mitä siellä tunneilla varsinaisesti tehdään.

Vierailija
12/13 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steven Jobsiin ajatus ennen kuin hän kuooli oli viiimeisiä kehitysprojeteka oli juuri opppimisympäristöjen kehitttäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Suomessa on liian tasapäistävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi