Minuusta suomalainen kulutus on liiian tasapäistävä. Opetttajan tehtävä oikeastaan olisi saaattaa tavallaan oppilas oppimisen lähteille josta jokainen perosooonallisuus voisi poimia omansa.
Kommentit (13)
ALa asteeela se on minusta vielä ihan ok muttta peruskoulusssa kun ihminen alkaa haea omaaa paikkaansa tavallaan niin eikö sillöin myös koululaitoksen olisi tärkeää vastata näihin haaasteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien oppilaiden on hyvä osata tietyt perusasiat.
Teetyt perusasiat tarkoitttaa ihmisen aivoisssa sitä että aivot ei taltiooi kaikkea tai säästä pitkäkestoisesssa muistissa jatyömuistisssa vaan vain määräntynlaiset asiat.
Perosnaalisuuden kypsyydestä ja sen terveeestä kehityksestä myös puhutaaan.
Kulutus riippuu käytössä olevan rahan määrästä. Ei kuluttamiseen opettajia tarvita.
Oppimisen lähteillähän siinä juuri ollaan. Jokainen persoonallisuus ei vain ole kiinnostunut edes yhteisistä saati omintakeisista aiheista. Sitä paitsi miten yhteiskunta toimisi jos jokainen vetäisi omaa persoonallista köyttään.
Vierailija kirjoitti:
Oppimisen lähteillähän siinä juuri ollaan. Jokainen persoonallisuus ei vain ole kiinnostunut edes yhteisistä saati omintakeisista aiheista. Sitä paitsi miten yhteiskunta toimisi jos jokainen vetäisi omaa persoonallista köyttään.
Eiihän siitä ole kyse että "Jokainen vetäisi omaa peroosnallista köyttäään" vaaan kyse on perosoonallisuuden kehittymisestä.
Eihän tuosta aloituksesta ota pirukaan selvää, joten ilmoitan asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppimisen lähteillähän siinä juuri ollaan. Jokainen persoonallisuus ei vain ole kiinnostunut edes yhteisistä saati omintakeisista aiheista. Sitä paitsi miten yhteiskunta toimisi jos jokainen vetäisi omaa persoonallista köyttään.
Eiihän siitä ole kyse että "Jokainen vetäisi omaa peroosnallista köyttäään" vaaan kyse on perosoonallisuuden kehittymisestä.
Onnhan meilläkin ollut esim kouluampumisia ja sittten tiukennettiin aselaki. Munnkin veljen keskiarvo oli jotain 9 luokkkaa peruskoulssa, siiitä psykoosiin ja palvelutalooon. Lasekee matematiiikan laskun muutamissa sekuneissa pääässään.
ISokokoiisilla ihmisillä on varmastikin paremmat edelllytykse esim rakentaaa omaa persoonallisuuuttaan kulttuurissa. No jooo onhan mun velikin toki 190 senttiä pitkä.
Onhan se ihana ajatus että opettaja vaan antaisi raamit ja jokainen oppija siitä sitten oman uteliasuutensa pohjalta oppisi omien vahvuuksiensa kautta mutta tämä on oikeasti täysin utopiaa. Onhan tämä jo nähty näissä avoimissa oppimisympäristöissä joissa lapset melun ja hälinän keskellä tekevät ihan omiaan paitsi eivät juuri sitä mitä pitäisi. Olisihan se hienoa että jokainen lapsi olisi utelias oppimaan mutta kun todellisuus on tästä kaukana jo ihan alakoululaistenkin kohdalla, saati sitten isompien kanssa. Tätähän tavallaan kokeillaan jo niissä avoimissa oppimisympäristöissä.
Me muutettiin että saatiin lapset pois avoimesta oppimisympäristöstä ns. tavalliseen kouluun jonka tavallinen luokkaopetus takaa edes jonkilaisen opetuksen ja opettajan valvonnan/avun opintoihin. Avoimessa koulussa kävivät tunnin alussa "oppimistorilla" saivat tehtävät ja kun kukaan ei vahtinut isossa avoimessa tilassa, oli jo kolmosluokan pojilla mieluisampaa temppuilla omiaan, leikkiä legoilla jne. kuin tehdä matikan tehtäviä. Uteliaisuus loppui siihen paikkaan kun oli mahdollisuus tehdä jotain kivempaa. Lopputunnista sitten kun joku opettajista huomasi ettei mitään ole tehty, merkkattiin kaikki tehtävät kotiin ja minä sitten opetin asiaa illalla töiden jälkeen kun koulussa ei avoimessa tilassa ole mitään kontrollia sen suhteen mitä siellä tunneilla varsinaisesti tehdään.
Steven Jobsiin ajatus ennen kuin hän kuooli oli viiimeisiä kehitysprojeteka oli juuri opppimisympäristöjen kehitttäminen.
Kaikki Suomessa on liian tasapäistävää.
Kaikkien oppilaiden on hyvä osata tietyt perusasiat.