Missä näistä kaupungeista et ole käynyt?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Hämeenlinna on Suomen suurin täysin pimennossa oleva kaupunki. Ei tule koskaan käytyä.
ja kuitenkin se on kaupungeista lähimpänä suomen väesstöllistä keskipistettä, Hauhon Sappeeta
Vastasin Kajaani, mutten ole varma. Vaasassa on käyty sukuloimassa, Lappeenrannassa olen käynyt mutten tiedä olenko ollut 6 h, Hämeenlinnassa olen ollut varmasti 6 h. Lapsena tehtiin autolomia Suomessa mutten muista missä kaikkialla käytiin ja yövyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Hämeenlinna on Suomen suurin täysin pimennossa oleva kaupunki. Ei tule koskaan käytyä.
Ei uskoisi kun siellä on linnakin ja käsittääkseni myös vesistöä ja kauniita maisemia.
Hämeenlinna on noista ainoa kaupunki jossa olen käynyt, täytyy häpeökseni sanoa. Sekin oli lapsena 80-luvulla, kun enoni asui siellä sillon, ja käytiin äitin kanssa sen luona. En muista kuin sellaset läpinäkyvät muovieläimet pussissa, jotka sain ja leikein niillä.
Olen käynyt Kajaanissa, mutta kuutta tuntia en saanut siellä kulumaan ei sitten niin millään.
Vietin aikoinani noin 240 vuorokautta poislukien lomapäivät Kajaanin Hoikankankaalle ja minulle maksettiin siellä päivärahaa ja sain ilmaisen koulutuksen, vaatetuksen ja majoituksen. Siellä sai myös laillisesti ampua sarjatuliaseilla.
Vaasassa olen yöpynyt Sokos Hotelli Vaakunassa kun tulimme Pohjanlahden yli lautalla Uumajasta takaisin Suomeen. Hämeenlinnan ja Lappeenrannan läpi olen saattanut ajaa autolla joskus lapsena vanhempien kyydissä.
Olen aika hämmentynyt tuloksesta, että vain 14% on viettänyt aikaa noissa kaikissa.
Eikö ihmiset muka matkustele kotimaassa? Luulin, tuo olisi ollut luokkaa 90%!
Jopa täältä Tampereelta katsottuna Kajaani alkaa oleen sen verran kaukana, että ei sinne päiväreissua tee. Hotelliyö maksaakin sitten jo vähän reilummin (ja yksinäiselle vielä "reilummin"). Ehkä kuitenkin jonain päivänä.
Itse olen yöpynyt useammankin kerran kaikissa noissa.
En kuitenkaan yhtään ihmettele, että monet muut eivät ole. Suomi on iso maa, jossa on pitkät välimatkat.
Vaikka ihminen matkustelisikin (myös) kotimaassa, olisi iso työ käydä ihan joka kolkassa esimerkiksi Helsingistä tai Utsjoelta.
Itse olen reissanut Suomen ristiin rastiin mutta nimenomaan työn takia. Omat kotimaan lomani eivät ole koskaan suuntautuneet noihin mainittuihin kaupunkeihin.
Olen käynyt kaikissa useammankin kuin kerran, mutta esimerkiksi Kajaanissa en ole ollut kuutta tuntia kerrallaan, vaan vain jotain 3 h.
Olemme matkustelleet perheen kanssa ja sitä ennen lapsuudenperheeni kanssa paljon Suomessa. Olemme tehneet varmasti hyvin paljon sellaista, mitä ap ei ole edes ajatellut tekevänsä tai näkevänsä täällä. Olemme kulkeneet Suomessa matkaveneillä, kajakeilla, purjeveneillä, pyörillä, asuntoautoilla, omalla autolla, kävellen, hiihtäen ja vaikka miten. Lapsemme ovat samanlaisia menijöitä ja olemme nähneet todella paljon.
Kaupunkeja emme ole oikeastaan kiinnostuneita katsomaan, mutta luonto on meidän juttu. Aikoinaan ulkomailla asuessammekaan meitä ei saanut kirveelläkään jonnekin Los Angelesiin, vaan menimme mielummin vuoristoon tai Tyynenmeren rannoille.
Kajaanissa en ole tainnut koskaan käydä, ehkä ihan pienenä mutten niin että muistaisin.
Lappeenranta ja Hämeenlinna on näkemättä vielä. Kajaanissa ja Vaasassa on molemmissa tullut käytyä useampia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Kajaanissa, mutta kuutta tuntia en saanut siellä kulumaan ei sitten niin millään.
Sama juttu. Kävimme syömässä siellä ohikulkumatkalla, siinä meni ehkä 30 min, sitten tallasimme linnanraunioille ja siellä meni noin tunti, kun oikein huolellisesti katsoimme kaikki, kävelimme joen rantaa ja söimme jätskit ennen matkan jatkumista. Tiedän nyt suurinpiirtein minkälainen Kajaani on ja se riittää tiedoksi.
Ei Kajaanissa ole nähtävää kuudeksi tunniksi 😅
Useita kertoja olen sielläkin käynyt, kerran olen yöpynyt, joten 6 h täyttyy sillä, mutta kyllä tuo mesta on nähty parissa tunnissa muutoin.
Kaikki mainitut kaupungit on "koluttu". Hämeenlinnassa oli kerran erään työpaikan ryypystelyviikonloppu, muuten en Pohjois-Suomesta olisi sinne varmaankaan eksynyt viikonloppua viettämään.
Kajaanissa en ole käynyt. Lappeenrannassa olen piipahtanut, en kuutta tuntia kuitenkaan. Muissa olen asunutkin.
Vaasa ja Hämeenlinna. Tänä kesänä menen Hämeenlinnaan jos festareita ei peruta.
Mä tykkään näistä kyselyistä silloin kun ne on hyvin tehty ja voi oikeesti vastata yhden valinnan.