Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko joku auttaa tällaisessa asiassa?

Vierailija
18.08.2006 |

Yritän nyt epätoivoisesti, jos jollain olisi jotain tietoa seuraavanlaisesta asiasta:

Vajaa vuosi sitten meillä oli koneessa Messenger-ohjelma, joka aina välillä väläytti jotain viestiruutuja tuossa oikeassa alakulmassa. En ole enää varma, mutta muistaakseni osa viesteistä oli jotain sellaisia, että " Sinulla on yksi uusi viesti" (englanniksi). Kerran sitten näkyviin tuli kaksi viestiruutua päällekkäin. Ylemmässä oli viesti: " You have a message (tai e-mail) from adultfriendfinder." Tuo adultfriendfinder on joku seuranetsintäjuttu, avasin sellaisen kerran vahingossa, kun sellainen mainos tuli tuohon ruutuun. Ajattelin, että se on joku, jolla etsitään vanhoja koulukavereita yms. Mutta ei ollutkaan.

Silloin vajaa vuosi sitten sellainen viestiruutu tuli siis tuohon oikeaan alakulmaan, jossa ilmoitettiin, että on viesti adultfriendfinderilta. Se ei ollut sellainen mainos, vaan samanlainen kuin ne messengerin ilmoittelemat viestit. Kysyin asiaa mieheltäni ja ei tiennyt, mikä se oli, ja sanoi, että hänellä ei ole mitään salaisia sähköpostiosoitteita. Olisiko tuo sitten voinut olla jonkun viruksen siihen laittama ruutu, jolla yritettiin saada aukaisemaan ko. firman sivu? Asia vaivaa minua todella paljon ajoittain! Pelkään, että mieheni on puuhaillut jotain tuollaista selkäni takana ja valehtelee minulle. Olen ajatellut jopa hakeutua psykologille asian vuoksi, mutta mitä se auttaisi? Haluaisin vain tietää totuuden. Pikemminkin tarvitsisin kai tietokoneasiantuntijan apua.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse ei ole varsinaisesta viruksesta vaan nettisivustolle (ei välttämättä sinne friendfinderiin vaan johonkin muualle) sijoitetusta pop up -mainoksesta. Sen tarkoitus on tosiaan saada sinut klikkaamaan sitä ja kerätä sitä kautta osoitteita sille mainostetulle sivulle. (joskus sen mainostetun sivun takana voi tietysti olla toinen sivu ja sen takan kolmas jne) Voi myös olla, että silloin kun itse kävit siellä, jossain piparissa jäi niille sinun koneesi tiedot muistiin ja nyt ne kokeilivat uudestaan että josko kiinnostaisi.

Ei sinun miehesi sinua petä, tai ainakaan tuolla perusteella ei kannata sitä epäillä. Saatat kyllä tarvita psykologin apua noin muuten, jos noin vähästä epäilet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla