Pakotettun yhdynnän tuloksena olen raskaana
Otin jälkiehkäisyn noin 36 tunnin kuluttua tapahtuneesta, mutta nyt testi näyttää positiivista. Haluan abortin, kuinka tarkasti terveyskeskuksessa kysellään asioita? Onko minun kerrottava että minut raiskattiin?
Kommentit (14)
Hae apua itsellesi ja tukea tilanteeseen. Kannattaa kertoa raiskauksesta ja tehdä rikosilmoitus myöskin.
Raiskaus on yksi peruste aborttiin, mutta silloin vaaditaan, että asiasta on tehty rikosilmoitus.
Asia tuntuu liian vaikealta. Millä edes todistaisin mitään tapahtuneen. Haluan vain nyt eroon tästä ja miehestä hankkiuduin jo eroon (olimme kavereita).
Ap
Et ilmeisesti ole tehnyt rikosilmoitusta raiskauksesta, vai olenko väärässä?
Olen sanaton.. otan osaa.. :( paljon voimia.
Kusipään pitäisi joutua vastuuseen..
Tarvitsen kuitenkin siis jonkun "syyn" saadakseni abortin? Voiko yksityiseltä saada ilman syytä? En ole juuri asiaan aiemmin perehtynyt ja nyt tuntuu ettei aivot pysty käsittelemään mitään tietoa hyvin.
Ap
Suomessa saat abortin, ap. Ei tarvitse sanoa raiskauksestakaan mitään, jos et halua/pysty. Saa raskaudenkeskeytyksen kun sanot syyksi vaikka että ehkäisy petti ja nyt et halua tehdä vielä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen kuitenkin siis jonkun "syyn" saadakseni abortin? Voiko yksityiseltä saada ilman syytä? En ole juuri asiaan aiemmin perehtynyt ja nyt tuntuu ettei aivot pysty käsittelemään mitään tietoa hyvin.
Ap
Ei tarvitse olla mitään sen kummempaa syytä kuin epätoivottu raskaus.
Minulla ja puolisollani on kaksi lasta, paperilla tilanteemme näyttää oikein hyvältä. Olemme käyttäneet väliaikaisena ehkäisynä kumia, kun suunnittelemme kolmannen lapsen hankintaa. Pelkään että en saa aborttia, kun kaikki vaikuttaa olevan hyvin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aina pitää syy olla. Julkisella nämä lausunnot yleensä tehdään. Yksityislääkäri voi tehdä aborttilausunnon vain, jos hänellä on Valviran lupa siihen.
Voit ihan hyvin kertoa oikean syyn ja saat abortin, vaikka raiskausta ei virallisesti abortin myöntöperusteeksi voisi kirjoittaakaan. Kuinka pitkällä raskaus on ja minkä ikäinen olet?
Ei ole.