Miksei rokotuksia voi saada mökkipaikkakunnalla?
Kun ikäluokkien rokotustahti on selvillä ja 1. ja 2. rokotuksen väli tiedetään, niin ei luulisi olevan homma eikä mikään järjestää niin, että rokotteen saa haluamalleen paikkakunnalle. Mutta eihän se käy. Syy näyttää olevan se, ettei se käy. Olisimme hyvin mielellämme etäduunissa mökkipaikkakunnalla, mutta meitä juoksutetaan - tai pikemminkin ajelutetaan - toistatuhatta km ihan vain siksi että pitää ne rokotteet kotipaikkakunnalta hakea.
Kommentit (28)
Koronatoimissa halutaan, että ihmiset kiltisti joustavat. Tässä halutaan vaan, että ihmiset kiltisti keskeyttävät muutenkin liian lyhyen lomansa rokotteen takia. Mutta ainakaan minä en aio niin tehdä. Oma lomani on minulle tärkeämpi kuin se, miten hyvin tässä maassa saadaan koronatilanne hoidettua. Itse en mökillä altistu koronalle, joten sama se minulle, vaikka rokotekattavuuden viivästyminen viivästyttäisi koronatilanteen kuriin saamista.
Siis miksi jonkun pitäisi se sinun rokotteesi kuskata kotikunnastasi haluamaasi osoitteeseen, sen sijaan, että ajelisit itse hakemaan sen sieltä kotikunnastasi?
Miksei rokotetta voi saada Teamsissä, kun kaikki muukin hoituu nykyään niin?
Ei sitä rokotetta ole pakko ottaa just silloin kun ikäryhmän vuoro on, voi sen ottaa myöhemminkin kun palaatte.
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä joiden ajatusmaailmaan mahtuu vain minä, minä ja minä. Pienten mökkikuntien terveydenhuollon henkilöstömäärä on mitoitettu sen väestöpohjan mukaan. Ei siellä ole resursseja mihinkään mökkiläisten koronarokotuksiin. Herätys!
Täysin älyvapaa ajatus, että esim itse pääkaupunkiseudulta haluaisin rokotuksen 700 asukkaan kunnassa.
Kyllä siinäkin olisi terveydenhuollolle lisätöitä kun joutuisivat lääkkeitä siirtelemään jokaiselle matille ja maijalle. Pienillä paikkakunnilla on muutenkin rajallisesti lääkkeitä omaa väestöä varten.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinäkin olisi terveydenhuollolle lisätöitä kun joutuisivat lääkkeitä siirtelemään jokaiselle matille ja maijalle. Pienillä paikkakunnilla on muutenkin rajallisesti lääkkeitä omaa väestöä varten.
Mutta toisaalta mitäpä sitä ei tekisi koronan kukistamisen vuoksi, eikö? :)
Sen voisi järjestää niin, että ilmoittaa riittävän aikaisin, millä paikkakunnalla ottaa tehosterokotteen.